PDA

Se fuld version : Kopiere DVD til hvilket format??

uffest
02-11-2005, 01:00 PM
Hej pirater!
Jeg skal have rippet en af mine DVD til nogle venner i Spanien... (p2p). Hvilket format er bedst/størst og kommer tættest på den originale kvalitet? De skal efterfølgende kunne brænde den over på egne DVD-skiver..uden at de skal konvertere alt for meget frem og tilbage..

Nogen anbefaler avi, andre svcd...kan man få en klar afgørelse?

Er det VCD, SVCD eller måske AVI, DivX eller lignende??

darth raven
02-11-2005, 01:39 PM
xvid er bedre end divx hilsen en der selv ripper dvd over til avi

Amnesia
02-11-2005, 02:38 PM
Hej pirater!
Jeg skal have rippet en af mine DVD til nogle venner i Spanien... (p2p). Hvilket format er bedst/størst og kommer tættest på den originale kvalitet? De skal efterfølgende kunne brænde den over på egne DVD-skiver..uden at de skal konvertere alt for meget frem og tilbage..

DVD rips i Divx eller Xvid formatet er højkomprimeret mpeg-4 video. Kvaliteten er jo rigtig god, vel og mærke hvis filen afspilles i dette format. Konvertere du Xvid/DivX, tilbage til mpeg-2 DVD formatet, går der en masse af kvaliteten. Hvis du laver en SVCD, det vil sige en mpeg-2 fil af dit DVD rip i en størrelse så stor så mulig, her selvfølgelig taget i betragtning, hvor hurtigt de skal kunne hente filen, hvilket jo afhænger af din upload og deres download. Dette gør at rippet forbliver i DVD format og ikke kræver en lang konvertering.

uffest
02-11-2005, 05:01 PM
OK, så at rippe til svcd er det optimale rent kvalitetsmæssigt eller...???

Størrelsen er ikke afgørende (de må sgu´selv lave den om til et andet format, hvis de vil have den mindre)...

Amnesia
02-11-2005, 05:37 PM
OK, så at rippe til svcd er det optimale rent kvalitetsmæssigt eller...???

Størrelsen er ikke afgørende (de må sgu´selv lave den om til et andet format, hvis de vil have den mindre)...

Hvis de alligevel skal lave en en DVD af dit rip kan det ikke betale sig at komprimere i DivX/Xvid først. Kvaliteten på en mpeg-2 fil, afhænger helt af størrelsen. Hvis sørrelsen ikke er afgørende, iforhold til up/download tid, hvorfor laver du så ikke bare din DVD til en img fil? så er den ligetil at brænde.

Valhalla©
02-11-2005, 11:30 PM
Hmmm... Hvis de alligevel selv skal lægge den på dvd igen, og hvis størelsen som du efterfølgende skriver er underordnet, hvorfor så overhovedet konvertere ????
Hvorfor ikke bare lade ham få hele dvd'en via p2p ?

Amnesia
02-11-2005, 11:37 PM
Hmmm... Hvis de alligevel selv skal lægge den på dvd igen, og hvis størelsen som du efterfølgende skriver er underordnet, hvorfor så overhovedet konvertere ????
Hvorfor ikke bare lade ham få hele dvd'en via p2p ?
Øhh..Valhalla©, hvis du kigger ovenover, stiller jeg samme spørgsmål, bare lidt anderledes formuleret.

Hvis sørrelsen ikke er afgørende, iforhold til up/download tid, hvorfor laver du så ikke bare din DVD til en img fil? så er den ligetil at brænde.

Valhalla©
02-12-2005, 12:57 AM
*G*... Sorry. Sådan går det når man ikke læser alle svar ordentligt *s*

uffest
02-12-2005, 01:10 AM
Valhalla: Ok... "img.fil"? ... hvordan laver jeg en "img-fil" af dvd'en og hvordan brænder man den efterfølgende?

Amnesia: "hele dvd'en via p2p"??? Er det også en img.fil du mener med "hele dvd'en"???

darth raven
02-12-2005, 04:08 AM
skal sige at dvd rips går under *.vob og *.ifo filer det er så en direkte kopi af en dvd

Amnesia
02-12-2005, 11:22 AM
Valhalla: Ok... "img.fil"? ... hvordan laver jeg en "img-fil" af dvd'en og hvordan brænder man den efterfølgende?

Amnesia: "hele dvd'en via p2p"??? Er det også en img.fil du mener med "hele dvd'en"???

Ja, som img fil er alle vob filerne samlet i en fil. Det svare til at du har en dvd skive liggende på din pc. Hvis du skal rippe en dvd flm med 1 lag, det vil sige at den ikke fylder mere end 4.7 Gb, muligvis en kopi, kan du lave den til en iso(img) fil i DVD Decrypter. Hvis din film er 2 lags DVD-9, kan du lave en back up i f.eks. DVD Shrink, så den kun fylder 4.7 Gb og gemme som iso fil. Du kan også sagtens lave en iso fil i DVD DeCrypter af en 2 lags dvd, men for at brænde, kræver det at man har en dual brænder+skive.
Hvis du ikke har kendskab, til nogle af disse programme, kan jeg guide dig over MSN, eller via en PM.

Downloads:
DVD DeCrypter (http://www.dvddecrypter.com/index.php?act=download)
DVD Shrink v3.2.0.15 (http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd_rippers/dvd_shrink.cfm)

Mvh.
Amnesia

uffest
02-12-2005, 04:13 PM
OK...takker for alle svarene :-) Jeg er totalt nybegynder mht. DVD-ripning og -konvertering, så lyder til jeg må browse nogle sider igennem og få sat mig ind i begreberne én gang for alle...

PS: Hvis I har et link til en internet-side, der forklarer det hele og fremgangsmåder på en SIMPEL måde for os amatører er I meget velkomne til at smide et link her ;-)

Søren Suuadicanii
08-11-2005, 07:52 PM
Hej pirater!

Søren Suuadicanii
08-20-2005, 08:23 PM
Hej pirater!

astral
08-21-2005, 02:41 PM
OK...takker for alle svarene :-) Jeg er totalt nybegynder mht. DVD-ripning og -konvertering, så lyder til jeg må browse nogle sider igennem og få sat mig ind i begreberne én gang for alle...

PS: Hvis I har et link til en internet-side, der forklarer det hele og fremgangsmåder på en SIMPEL måde for os amatører er I meget velkomne til at smide et link her ;-)

Prøvet de væld af guides der findes på forsiden?

http://piratgruppen.org/guides.php3#film

Søren Suuadicanii
03-09-2006, 06:15 PM
xvid er bedre end divx hilsen en der selv ripper dvd over til avi