Se fuld version : NAT fejl!
Hydromann
02-11-2005, 01:07 AM
Når jeg tester ports i azureus siger den bare NAT fejl og jeg kan ikke få ordenlig fart på downloadsne sider på en 2048/512 forbindelse men downloader ca kun med 30-50 selvom der er rigeligt med både seeders og leachers. Hvordan kan det være at den siger nat fejl lige hvilken port jeg tester og hvorfor downloader jeg så langsomt hvad gør jeg galt? i såfaldet hvad kan jeg gøre ved det?
Håber i kan hjælpe :!: :D
Jowls
02-11-2005, 01:57 AM
Når jeg tester ports i azureus siger den bare NAT fejl og jeg kan ikke få ordenlig fart på downloadsne sider på en 2048/512 forbindelse men downloader ca kun med 30-50 selvom der er rigeligt med både seeders og leachers. Hvordan kan det være at den siger nat fejl lige hvilken port jeg tester og hvorfor downloader jeg så langsomt hvad gør jeg galt? i såfaldet hvad kan jeg gøre ved det?
Er de porte du tester forwardet til den PC din BT-klient kører på? Ellers gør det jo ikke den store forskel, hvilken port du vælger.
En anden mulig fejl-kilde er, hvis din PC har et dynamisk LAN IP som du har forwardet din BT-port til, og maskinen så har fået tildelt et andet IP af DHCP-serveren i din router efter at have været slukket/tændt.
Hydromann
02-11-2005, 06:43 PM
Er de porte du tester forwardet til den PC din BT-klient kører på? Ellers gør det jo ikke den store forskel, hvilken port du vælger.
Det bliver du nød til at forklare på et lidt mere forståeligt sprog er nemlig ikke så meget inde i det der med routere!!!!!!!!
En anden mulig fejl-kilde er, hvis din PC har et dynamisk LAN IP som du har forwardet din BT-port til, og maskinen så har fået tildelt et andet IP af DHCP-serveren i din router efter at have været slukket/tændt.
Jeg er ikke på et lan netværk min computer er koblet direkte til routeren.
Fatter bare ikke at det kan skifte sådan fra dag til dag fordi der er nøjagtig det samme antal seeders og leechers!
Phyxsius
02-11-2005, 07:42 PM
Har haft lidt det samme problem, og jeg prøvede bare at åbne en anden port (end standard 6881) på min router (husk at ændre til den samme port i din BT klient)...
Det bliver du nød til at forklare på et lidt mere forståeligt sprog er nemlig ikke så meget inde i det der med routere!!!!!!!!
hvis du fortæller hvilken router du har, så kan det være at nogen kan hjælpe dig med forwarding af porte...
Hydromann
02-11-2005, 07:52 PM
Har haft lidt det samme problem, og jeg prøvede bare at åbne en anden port (end standard 6881) på min router (husk at ændre til den samme port i din BT klient)...
hvis du fortæller hvilken router du har, så kan det være at nogen kan hjælpe dig med forwarding af porte...
Det er en: Scientific Alanta DPC21000 Series Cable modem.
Phyxsius
02-11-2005, 08:39 PM
Det er en: Scientific Alanta DPC21000 Series Cable modem.
Jeg har aldrig hørt om den... er det webspeed eller noget lignende?
Hydromann
02-11-2005, 08:57 PM
Nej det er selskabet hedder A+ Arrownet
Phyxsius
02-11-2005, 09:09 PM
Ja de kaster jo ikke om sig med support informationer http://www.aplus.dk
Jeg har ikke lige kunnet komme frem til nogen løsning... :? :cry:
Hydromann
02-11-2005, 09:16 PM
Næ det har du fuldstændigt ret i.
Er der andre der msåke har en løsning så må i meeeeeeeeeeggggggggetttttttt gerne skrive
På forhånd Tak!
Jowls
02-12-2005, 03:40 AM
Man kan hente modemets specs hos Scientific Atlanta...
http://www.saeurope.com/products/catalog.htm
Så vidt jeg kan se er der hverken NAT eller firewall i dyret, så basalt burde du vel simpelthen have hul igennem på alle kanaler. Derfor tror jeg ikke at du behøver at spekulere mere på dit modems opsætning.
I stedet kan du prøve det som Phyxsius foreslår - at skifte din port til noget andet end standard-porten som ofte er droslet hos udenlandske udbydere. For Azureus vedkommende foregår det i <View> <Configuration> <Server> og så retter du bare tallet i "Incomming TCP Listen Port" til noget andet end 6881. Jeg bruger f.eks. 50000....
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.