Se fuld version : PiratGruppen har brug for din hjælp!! -Ja DIG!
Ohøj co-pirates!
PiratGruppen har brug for din hjælp! Hver uge bliver rder spurgt om hvordan man forwarder porte, og det bliver man lidt træt af i længden. Så vi vil lave en komplet guide til portforwarding, men da dette er et større projekt, så beder vi om jeres hjælp:
1: Hvis du gider skrive hvilken ISP (internet udbyder) du har og hvilken router du har. Fx har jeg CyberCity og en Cisco 677 router. Hvis du har den samme løsning som en bruger allerede har postet, så skal du bare skrive dét (jeg har samme løsning som aL_CohoLiC fx)!
2: Hvilken BitTorrent klient du bruger. Jeg tror at vi deler dem op i grupper, da flere af klienterne ligner hinanden. Jeg prøver at skabe et overblik over hvad folk bruger, for ikke at bruge tid på at skrive guides til klienter der ikke bliver brugt..
3: Hvis du er god til at forwarde porte med dine specs, så må du meget gerne hjælpe os med at udforme guiden (for så bliver der mindre arbejde til os andre :wink: )
POST LØS!
DKDini
02-10-2005, 12:56 PM
Ohøj co-pirates!
PiratGruppen har brug for din hjælp! Hver uge bliver rder spurgt om hvordan man forwarder porte, og det bliver man lidt træt af i længden. Så vi vil lave en komplet guide til portforwarding, men da dette er et større projekt, så beder vi om jeres hjælp:
1: Hvis du gider skrive hvilken ISP (internet udbyder) du har og hvilken router du har. Fx har jeg CyberCity og en Cisco 677 router. Hvis du har den samme løsning som en bruger allerede har postet, så skal du bare skrive dét (jeg har samme løsning som aL_CohoLiC fx)!
2: Hvilken BitTorrent klient du bruger. Jeg tror at vi deler dem op i grupper, da flere af klienterne ligner hinanden. Jeg prøver at skabe et overblik over hvad folk bruger, for ikke at bruge tid på at skrive guides til klienter der ikke bliver brugt..
3: Hvis du er god til at forwarde porte med dine specs, så må du meget gerne hjælpe os med at udforme guiden (for så bliver der mindre arbejde til os andre :wink: )
POST LØS!
Ellers kan man lige kigge på www.portforward.com
Self er der ikk svar på det hele, men der er hjælp til at stille routeren :D
BeLLe
02-10-2005, 01:32 PM
jeg har samme løsning som aL_CohoLiC og bruger bitcomet
Spiri
02-10-2005, 04:05 PM
Ad. 1
ISP: TDC
Routers: Linksys - BEFSX41
Linksys - BEFW11S4
Ad. 2
Azureus
Ad. 3
Og giver gerne et nap med (PM me)
tak til de to der har svaret på tråden.. -men den har været vist 88 gange, og kun 2 svar :(
DKDini>> Jeg kender godt siden, men nu ville vi være så flinke at lave guides til der var skræddersyede til ISP og klient!
Folk må stadig meget gerne svare på tråden, det tager kun 30 sek!
Phyxsius
02-10-2005, 08:58 PM
tak til de to der har svaret på tråden.. -men den har været vist 88 gange, og kun 2 svar
Undskyld :cry:
This is my Specs.:
1. Cybercity
Router: Zyxel 650r
2. Azureus
3. Det er meget enkelt, da det er browser baseret. Spørg løs :!: :D
Så deeet.... :!:
jefutte
02-11-2005, 11:49 AM
1: Har TDC. Mht. router så er jeg ikke så meget inde i det men jeg har en (tror jeg) speedstream 5100 router og en SMC Networks SMC700ABR switch. men som sagt ved jeg ikke så meget om det så ret mig endelig :)
2: BitTornado
3: kan måske hjælpe lidt :wink: men nok ik så meget :(
darth raven
02-11-2005, 01:43 PM
ok jeg har en vedrørende speedstream 5100 da tdc lader alle sine porte åbne skal man selv sørge for sikkerhed det var den besked jeg fik ja jeg forklarede tdcteknikeren i pc sprog så talte han rent ud af posen og sagde det eneste sikkerhed de stiller med er mod spam ellers har de den tdc sikkerhedspakke kan sku betale sig at have en it uddannelse som er længere end 4 år
Tak, for jeres svar! Jeg begynder at skrive guiden her i weekenden, så sender jeg den rundt til dem der ville hjælpe, og derfra bliver den postet her i forummet. Regner med at den SENEST midt næste uge er oppe..
Har TDC altid åbnet alle deres porte i deres routere? -er der en der har oplevet noget andet?
jefutte
02-11-2005, 02:33 PM
Tak, for jeres svar! Jeg begynder at skrive guiden her i weekenden, så sender jeg den rundt til dem der ville hjælpe, og derfra bliver den postet her i forummet. Regner med at den SENEST midt næste uge er oppe..
Har TDC altid åbnet alle deres porte i deres routere? -er der en der har oplevet noget andet?
Jeg har selv været inde og åbne for de porte jeg skulle bruge hvis det er det du mener?
Nej, jeg tror at Darth Raven skrev at TDC havde automatisk alle porte åbne i deres routere..
DarDaNcdEvil
02-11-2005, 04:26 PM
1. Jeg har TDC kabel og kører gennem en D-Link 604.. godt nok ikke så tit, men det sker da..
2. Jeg bruger den normale bt klient + shareaza, torrenstorm og ABC.. alt efter humøret :P
3. Da jeg desværre ikke har sat mig så meget ind i min router er jeg ikke til den store hjælp, men jeg har da vist 1 guide eller 2 til at ligge til routeren hvis det skulle være :P
Alibaber
02-11-2005, 05:15 PM
ISP: Tele2
(De har vist blokket port 6881-6889, jeg kan i hvert fald ikke bruge dem)
Router: D-Link 514
Client: BitComet
Siin-wu
02-11-2005, 06:34 PM
1. TDC 1024/256 normalt (misbruger 4mb/512 lige nu)
Router?... med mindre den klamme, grimme, hvide kasse mit stik går igennem fra TDC er sådan en så har jeg ik nogen.
2. Azureus... hva ellers?
3. Tror dersvære jeg melder pas... laver kluder i det selv :P
Tid. 56 sek ... det tager sku ik kun 30 sek!?!?!?!
lyv, løgner! *host* nå men... så har du endnu et svar :wink:
julemanden
02-20-2005, 12:26 AM
ISP: Tele2
Router:Linksys WRT54G (skrev mit netkort før, heh)
BitTorrent Klient: Azureus
Bruger port 50000
hvis der er noget.
PM mig hedder det vidst ?
er jo ny på forummet stadig, men regner det er den måde brugerne snakker med hindanden over siden på.?
Oh well..
fra standard har routeren en getaway ip på 192.168.1.1
det indtaster man i ens browser, uden www. eller lign.
Bare den ip.
Så kommer du frem til et websted, og du siger så passwordet "admin" uden " (det er det standarde password)
derfra: Aplication and games
Så indtaster jeg hvilken port jeg vil bruge
hvis jeg nu kun vil bruge en port. så indtaster jeg port range fra 20 til 20, og hvis jeg nu gerne vil bruge port 20 og 21, så indtaster jeg bare fra port 20 til 21.
Så skal du forwarde porten til din interne(skrev externe før, thanks to BeLLe.) ip (den Routeren/DHCP giver dig) - så går du ned i kør og skriver "cmd" uden " selvfølgelig. så kommer kommandopromt vinduet frem, og du indtaster bare "ipconfig" - så kan du se din ip adresse.
(Hvis du er den eneste computer på netværket, så vil den sikkert være 192.168.1.100)
Husk at enable den.
(Kommer nok til at rette den lidt mere så den er mere præcis. Har nemlig ikke lige routeren ved mig her.)
BeLLe
02-20-2005, 10:56 AM
Så skal du forwarde porten til din externe ip (den Routeren/DHCP giver dig) - så gr du ned i kør og skriver "cmd" uden " selvfølgelig. så kommer kommandopromt vinduet frem, og du indtaster bare "ipconfig" - så kan du se din ip adresse.
Bare for at undgå misforståelser men du mener selvfølgelig den interne IP og ikke den externe
Shareaza folkene har en udmærket guide til at konfigurerer firewalls og routere. Du kan evt bruge den som udgangspunkt:
http://wiki.shareaza.com/static/FAQ.FirewallsRouters
//michael
Tak for alle jeres svar, de vil snart indgå i en større guide!
Tak julemanden for at du gad skrive guiden, jeg var selv i tvivl om hvor man fik login/pass fra, for min router bruger ikke standard pass. Mange tak!
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.