Se fuld version : alternativer til mirc
darth raven
02-09-2005, 12:47 PM
findes der andre alternativer til mirc gerne open scource jeg vil ikke betale for et program der kun kan halvdelen af hvad irc miljøet kan
Athas
02-09-2005, 01:21 PM
X-Chat er open-source og gratis (det officielle build er dog shareware på Windows, men der er uofficielle builds (http://www.silverex.org/download/)). X-Chat er nok lettest at gå til, men personligt foretrækker jeg ERC (http://delysid.org/emacs/erc.html) til Emacs.
Der er også HydraIRC (http://www.hydrairc.com/), som jeg dog ikke har erfaring med.
Chron
02-10-2005, 11:43 AM
findes der andre alternativer til mirc gerne open scource jeg vil ikke betale for et program der kun kan halvdelen af hvad irc miljøet kan
Jeg er lidt forvirret - hvad er det mIRC ikke kan?
darth raven
02-10-2005, 12:33 PM
jeg har testet mirc og der mangler nogle ting så mirc står af nogle gange det skete for mig.
jeg er ved at brutetestehydrairc intil videre er jeg tilpass med den og den kan nogle af de ting ikke mirc kan som at multiposte i flere servere på en gang(hvis man har brug for det) og en anden funktion jeg ikke har fundet i mirc det er mulighed for at checke personen hvor han sidder i verden den har nok hyperirc ik men altså jeg har oplevet at blive hacket via mirc men ikke i hyperirc
Chron
02-10-2005, 02:41 PM
Det ville være rart hvis du gad sætte nogle kommaer, så tager det ikke så lang tid at gå igennem dine posts.
Nåh, lad os tage det fra starten af.
den kan nogle af de ting ikke mirc kan som at multiposte i flere servere på en gang(hvis man har brug for det)
Hvad mener du med multiposte?
Mht hvor i verden en person sidder... ikke den mest brugbare feature jeg har hørt om, men det kan man da ligeså nemt i mIRC som så mange andre steder ved at kigge på hostname..
Desuden kan man med scripts adde alt det du nu engang kan få behov for, ikke at der ikke er andre gode IRC klienter derude, men jeg ville da bare godt høre hvad det var mIRC ikke kan som du har brug for?
M.A.D
02-10-2005, 02:53 PM
IRC største problem er (udover at det er irriterende at se på), at det er så brugerfjendligt, som noget kan være.
Den smule jeg har været på PG´s channel (under andet brugernavn), har der ikke været mange derinde, og forummet næsten helt dødt.
Jeg synes det ville være værd at overveje, at etablere et `chatroom´ som selv den største computernewbie kunne bruge. Eventuelt her på sitet således at det ikke er nødvendigt at starte et ekstra og eksternt program op for at deltage i en chat med andre PG´er.
Jeg har personligt ikke de store problemer med irc, men det er begrænset hvor mange applikationer, jeg gider at have kørende. Firefox står dog altid åben, så at have PG´s chatroom kørende i en tab, ville være dejligt og nemt overskueligt.
Chron
02-10-2005, 02:58 PM
IRC er jo et chatroom i sig selv - og det med brugerfjendtligheden må du diskutere med millioner af brugere :P
Personligt synes jeg ikke at der er noget stort i det - og jeg vil langt hellere have en IRC klient kørene som jeg kan smide ned i systray hvor jeg har alle de features som en klient har, end et online chatroom hvor jeg ingen frihed har.
Føj for den lede.
Vi har til tider gode debatter inde i kanalen, så det er fint nok som sådan :o]
Vi har via en IRC kanal langt større mulighed for at kontrollere idioter som finder på at kigge forbi, som ville være langt mere besværligt at kontrollere med et online chat room.
Det skal da også nævnes at sandsynligheden for at de chatrooms du finder på nettet ikke kører via IRC teknologi er ret så lille.
Infant Prodigy
02-27-2005, 06:20 PM
@MAD:
Vi har netop fået en irc webklient, så du - og alle andre - i fremtiden kan have vores chatrum liggende i en tab.
Den ligger her:
www.piratgruppen.org/irc
SjanTeN
03-23-2005, 02:21 PM
Jeg har brugt mIRC i godt og vel 2-3 år. Dog har jeg til tider haft det skiftet ud med, Gaim(ad), Xchat(ad) men altid vendt tilbage til mIRC. Lige nu bruger jeg HydraIRC hvilket jeg er ret godt tilfreds med, det er en smule mere avanceret og uoverskueligt(ved første blik).
VinZenZo
03-27-2005, 10:41 PM
jeg har testet mirc og der mangler nogle ting så mirc står af nogle gange det skete for mig.
jeg er ved at brutetestehydrairc intil videre er jeg tilpass med den og den kan nogle af de ting ikke mirc kan som at multiposte i flere servere på en gang(hvis man har brug for det) og en anden funktion jeg ikke har fundet i mirc det er mulighed for at checke personen hvor han sidder i verden den har nok hyperirc ik men altså jeg har oplevet at blive hacket via mirc men ikke i hyperirc
woop, mIRC kan alt, hvis bare brugeren kan scripte det.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.