PDA

Se fuld version : Hubejere og kryptering

Wingless Angel
02-08-2005, 04:52 PM
Siden APG tilsyneladende er gået til fronterne med ransagning af Direct Connect hubejernes hjem og pc'er, er det på tide med lidt ekstra modstand mod disse.

Kunne man ikke bruge f.eks. Safeguard Easy eller lignende, til at kryptere hele harddisken.
Hvis de så kommer med fogeden slukker man bare computeren, og "glemmer" koden.

Kan det lade sig gøre?
Eller er der noget bøvl med DC der umuliggører dette?

(Fantastisk side forresten :D )

darth raven
02-08-2005, 04:59 PM
der vil komme problemer på det område men det er en anden måde at være hubejer og beskytte sig det er at køre et andet styresystem end windows jeg ved unix har en lille force der ved at man kan instalere dc på en superuser account derefter skifte bruger og så logge ind med admin og så kan man lave det sådan at kun superuser har adgang til det drev og ikke engang admin har adgang til den.
det er meget bedre end kryptering og det beste er at de kloge hoveder indefor indenfor dette område har jeg til min store overraskelse fundet ud af de ikke ved hvordan man gør det jeg fandt ud af det ved en tilfælde da jeg skulle programere en sql layer så dukkede dennne lille sjove ting op og det beste er så at man kan bare sige man ikke kan huske passwordet og samt bruteforce er ikke lavet til unix endu

PackedManiac
02-08-2005, 06:24 PM
Du behøver ikke Safeguard Easy til det. Brug eksempelvis BestCrypt til det data, som du godt vil beskytte.

Hvordan man ellers kan beskytte sig på DC.. tja, du kunne måske undlade at dele film og musik over DC, da det er det som APG går efter.

Draco
02-08-2005, 10:37 PM
jaa men kan kunne nu også bare instalere Dc++ på en USb memory stick og hurtigt hive den ud inden de kommer ind og måske smide den i lomme eller hvor man nu hurtigt kan komme af med den, den er jo ret lille og kan hurtigt forsvinde

Wingless Angel
02-08-2005, 10:42 PM
Jeg hørte bare en del om at der var andre hubejere der drejede nøglen om efter APG's besøg hos AYS.

De burde vel kunne fortsætte ufortrødent med den sikkerhed krypteringen giver?

Man kan ihvertfald ikke udnytte hubejerens egen pc til bevisindamling mod andre.

PackedManiac
02-08-2005, 10:46 PM
jaa men kan kunne nu også bare instalere Dc++ på en USb memory stick og hurtigt hive den ud inden de kommer ind og måske smide den i lomme eller hvor man nu hurtigt kan komme af med den, den er jo ret lille og kan hurtigt forsvinde

Hvordan skulle det give bedre sikkerhed? Programmet er jo ikke ulovligt. Det du deler er ulovligt.

Wingless Angel: Det var åbenbart tilladt at benytte AYS' computer til at indsamle beviser mod andre :/

Men ja, i teorien burde man kunne fortsætte ufortrødent i det at APG, hvis de kommer på besøg, ikke vil finde det de leder efter. MEN hvis man får et brev + screen dumb... så er det sådan set ligegyldigt om du har kryptering eller ej. De har et bevis mod dig, og du skal betale deres bøde :/

Draco
02-08-2005, 10:48 PM
nu snakker jeg mere om beskyttelse for dine brugere og ikke dig selv. bare fordi du er blevet taget behøver du jo ikke hjælpe dem til at fange andre

PackedManiac
02-08-2005, 10:58 PM
Ok, på den måde, ja der kunne den nok have beskytet AYS, med mindre altså at APG havde tænkt sig - i det tilfælde - at installere en DC klient og forbinde til hubbens addresse, som de jo må have kendt i forvejen.

Man burde lave user og passwords på sådanne private hubs. Ikke at jeg har meget erfaring med DC.

Draco
02-08-2005, 11:00 PM
nu er det jo sådan at hvis hub programmet lå op Usb stikket så ville det crashe lige så snart han hev stikket ud til den og dder ville ikke være noget at connecte til

PackedManiac
02-08-2005, 11:09 PM
Selvfølgelig! Siger sig selv :) Nu er jeg 100 på hvad du mener :wink:

Gondor_2k
02-09-2005, 01:34 AM
der vil komme problemer på det område men det er en anden måde at være hubejer og beskytte sig det er at køre et andet styresystem end windows jeg ved unix har en lille force der ved at man kan instalere dc på en superuser account derefter skifte bruger og så logge ind med admin og så kan man lave det sådan at kun superuser har adgang til det drev og ikke engang admin har adgang til den.
det er meget bedre end kryptering og det beste er at de kloge hoveder indefor indenfor dette område har jeg til min store overraskelse fundet ud af de ikke ved hvordan man gør det jeg fandt ud af det ved en tilfælde da jeg skulle programere en sql layer så dukkede dennne lille sjove ting op og det beste er så at man kan bare sige man ikke kan huske passwordet og samt bruteforce er ikke lavet til unix endu
LC5 understøtter bruteforce på unix passwords