PDA

Se fuld version : hjælp til at blive active

Hotter
02-05-2005, 07:24 PM
Jeg behøver hjælp til at blive active :oops:
Jeg har kigget på de links osv. der ligger på forum, men jeg kan ikke helt hitte u' a' det :roll:

Min router hedder Aethra StarVoice og er tilsyneladende anderledes i opsætningen end andre routere beskrevet.

Nogen der kan hjælpe mig?

HARNO
02-07-2005, 04:14 AM
Jeg behøver hjælp til at blive active :oops:
Jeg har kigget på de links osv. der ligger på forum, men jeg kan ikke helt hitte u' a' det :roll:

Min router hedder Aethra StarVoice og er tilsyneladende anderledes i opsætningen end andre routere beskrevet.

Nogen der kan hjælpe mig?

ja prøv at bruge søgefunktionen på cybercitys hjemmeside, evt dette link http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/aethra_starvoice_1020/port_forwarding/vejledning/

jeg vil ikke andbefale dig at pille ved din routers opsætning hvis du har mere end en computer på dit nætværk kan det give problemmer. kommer an på hvordan dine computere opratter forbindelse til internetet. og det kan jo ændres. læs om det så det kommer til at passe med din router.

hos mig har lokal iperne det med at skifte ved den minste endring som fx en ven der er på besøg med hans computer. så endre lokal iperne sig på mine computere så den port jeg hænviste til 10.0.0.2 nu hænviser til samme ip men en en anden computer...

vi skal snart have en server som skal køre døgnet rundt, planen er at prøve at forwarde til den og så håbe på at den ikke ændre sig fordi den er tænt.

men jeg eller min far kommer sikert til at læse mere om det først, det er jo ikke den bæste løsning hvis nu maskinen skal genstartes.

Jowls
02-07-2005, 06:18 PM
hos mig har lokal iperne det med at skifte ved den minste endring som fx en ven der er på besøg med hans computer. så endre lokal iperne sig på mine computere så den port jeg hænviste til 10.0.0.2 nu hænviser til samme ip men en en anden computer...

Det er netop derfor at det er en smart ide at give alle computerne et fast IP i stedet for at bruge routerens DHCP. Det tager ikke mange sekunder at fixe, og så er der aldrig mere problemer med forwards ud i den blå luft eller til forkerte maskiner.

For CyberCity er det jo bare at erstatte "hent automatisk en IP" under TCP/IP egenskaber med...

IP 10.0.0.xxx
Netmask 255.255.255.0
Gateway 10.0.0.1
Primary DNS 212.242.40.3
Secondary DNS 212.242.40.51

... hvor "xxx" kan være et tal mellem 2 og 254.

Evt. besøgende kammerater kan bare fortsætte med at bruge DHCP, for man kan jo sagtens "blande" statiske og dynamiske opsætninger.

HARNO
02-08-2005, 10:44 PM

Det er netop derfor at det er en smart ide at give alle computerne et fast IP i stedet for at bruge routerens DHCP. Det tager ikke mange sekunder at fixe, og så er der aldrig mere problemer med forwards ud i den blå luft eller til forkerte maskiner.

For CyberCity er det jo bare at erstatte "hent automatisk en IP" under TCP/IP egenskaber med...

IP 10.0.0.xxx
Netmask 255.255.255.0
Gateway 10.0.0.1
Primary DNS 212.242.40.3
Secondary DNS 212.242.40.51

... hvor "xxx" kan være et tal mellem 2 og 254.

Evt. besøgende kammerater kan bare fortsætte med at bruge DHCP, for man kan jo sagtens "blande" statiske og dynamiske opsætninger.

perfect så skulle det virke, jeg takker for hjælpen, troede ikke man kunne blande dem sammen...

det ser ud til at min mors trådløse bærbar i huset allerede har opsat det sådan automatisk... men min egen har bestemt gavn af det, så kan jeg endlig få sat min computer op med apache midlertidigt til vi får en server... :-)