PDA

Se fuld version : Lav hastighed pga. firewall

jadetmig
02-05-2005, 12:08 AM
Jeg har nu siddet et par time, og kan stadig ikke få det BT til at virke

Jeg bruger BitComet og har følgende indstillinger (noget med 110% over osv)

2048/512

Max upload 35
Max download 245

uploader ~ 35
downloader 15~55

Desuden kan den se max 1018 peers men connecter til kun til 14 af dem

Jeg har før jeg installerede XPS2 kunne dl med 220 kb. (afinstalleret nu)

Bruger jeg BitTornado så lyser prikken gul, og den siger noget med firewall, men alle min porte er åbnet, og har absolut ingen form for firewall..

Hvad skal jeg gøre?

BFG
02-05-2005, 03:01 AM
Tja jeg har nøjagtig samme problem..Bruger azureus og kar os gule prikker selvom en fra cybercity har lavet port forwarding og alle firewalls er fjernet..Totalt latterligt når min brors computer får grønne prikkr med firewall tilsluttet og han har intet åbnet eller noget..

aL
02-05-2005, 09:02 AM
EDIT: Denne guide er lavet til en cybercity kunde med en Cisco 677/678 router.

Jeg har oplevet det samme..
Det jeg gør når jeg får gult lys er at vælge nye porte i Azureus (hvis den er 45555, så skifter jeg til 45556) og forwarder port 45556 i routeren. Det virker fint selvom at det er lidt belastende! -Jeg er også ved at være rigtig god til at forwarde porte:)

Sådan gøres det:
Allerførst skal du finde din kode hos cybercity. Den er i dit velkomstmateriale. Min kode er (næsten) LaKedaniab
Finde din IP. det kan du gøre ved at klikke HER (http://www.whatismyip.com/)
Ændre din IP i Azureus (jeg mener også at dette kan gøres i bitcomet). De bruger vist også begge kun én TCp port, og ingen UDP port. Ret mig hvis dette er forkert! Skift porten til 45556 i Azureus/bitcomet.
Stop alle downloads, og luk programmet!

Nu starter vi på at portforwarde:
Det skal lige siges at XXX.XXX.XXX.XXX er din IP, den som du fandt ved at klikke på HER knappen tidligere i posten.
klik "start", klik på "kør". skriv: telnet 10.0.0.1

Indtast din cybercity kode
Indtast: enable
Indtast din kode igen.
Indtast: set nat entry add 10.0.0.2 45556 XXX.XXX.XXX.XXX 45556 tcp
Indtast: write

Så har du forwardet porten, og burde få grønt lys nu! Luk evt for alle firewalls, hvis du ikke gør og vent i en halv time, der kan godt gå lidt tid før at den skifter til grøn.
Hvis den ikke bliver grøn: Klik på start>Kontrol Panel> Netværks og internet>Netværks Indstillinger> Markér din forbindelse, og nede i højre hjørne kan du se din IP (skulle meget gerne være 10.0.0.2). Hvis din IP ikker 10.0.0.2, men måske 10.0.0.3, så skal du følge guiden ovenover igen, men blot skrive 10.0.0.3 i stedet for 10.0.0.2

Håber at det kommer til at virke, ellers skal i bare spørge!

stein
02-05-2005, 10:09 PM
Luk aldrig din firewall. Rule #1 mht. dl'ing.
Så kan folk sige hvad de vil!

aL
02-06-2005, 02:00 PM

Det skader sgu ikke at lukke firewallen i en halv time for at teste om det giver ham grønt lys...
Men ellers er det korrekt, firewall er en nødvendighed (hvis man kører på windows)!

jadetmig
02-06-2005, 04:52 PM
Jeg ændrede blot min port til 45556, og det gav mig grønt lys. Desværre ikke et stabilt hurtigere DL.. Men en fil fik jeg op på 150 ;)

Undrer mig bare over at den ikke connecter til flere peers når der nu er masse at connecte til

aL
02-06-2005, 05:18 PM
Kanon!
Det kan godt være at du ikke kan mærke nogen forskel på kort sigt, men langsigtet så giver det langt bedre speeds med grønt lys!
Jeg tror at bitcomet er sat til at connecte til 100 peers max pr torrent (sådan er det i hvertfald i Azueus), og dette mener jeg også er rigeligt, men du kan prøve at hæve grænsen til fx 150 peers, for at se om det hjælper..

jadetmig
02-06-2005, 08:46 PM
Den connecter til kun ca 60 peers :(

Noget underligt er, at den downloader normalt med 60 kb... Men går jeg ind og spiller f.eks. Dawn Of War online, så begynder den pludselig at stige til 100+ kb.. Mærkeligt

Hydromann
02-06-2005, 08:58 PM
Det samme her.
Hvis jeg køre ABC henter jeg med omkring 200 (har en 2 mbit forbindelse) men hvis jeg kører med overnet samtidig kommer ABC op og Downloader med 240 er der nogen der har en forklaring på dette?

Mollerz
02-06-2005, 09:04 PM
Har haft samme problem og ved egentligt ikke hvordan jeg løste det...
Men jeg kom frem til den konklution, at når i vil dl, så er der et eller andet der går ind og spærrer for det sidste af forbindelsen. Der skal i så have et andet program til at åbne det.. Ved mig var det nok bare at åbne IE på min startside...

Ved ikke hvad det egentlige "problem" er, men jeg ved at det virker ved mig, hvis jeg bruger et andet program som "nøgle" til den sidste del af forbindelsen...

aL
02-06-2005, 10:47 PM
Som svar på de sidste tre posts, så nægter jeg at tro på at online gaming, at have andre programmer eller andre P2P tjenester kørende på nogen måde skulle booste ens download! Det giver simpelthen INGEN mening.. Specielt fordi at BT skal bruge en lille del af ens upload (det er derfor at man skal begrænse den til 80%) for kunne få mest muligt ud af BT, og denne uploade vil blive brugt hvis man spiller online eller bruger andre P2P programmer..
Det giver simplelthen ikke mening..

jadetmig
02-07-2005, 01:12 PM
Som svar på de sidste tre posts, så nægter jeg at tro på at online gaming, at have andre programmer eller andre P2P tjenester kørende på nogen måde skulle booste ens download! Det giver simpelthen INGEN mening.. Specielt fordi at BT skal bruge en lille del af ens upload (det er derfor at man skal begrænse den til 80%) for kunne få mest muligt ud af BT, og denne uploade vil blive brugt hvis man spiller online eller bruger andre P2P programmer..
Det giver simplelthen ikke mening..

Jeg forstår godt at du nægter.. Jeg synes selv det er underligt. Men det virker, og har gjort det de sidste 3 gange!

Er der nogen som har en logisk forklaring???

PackedManiac
02-07-2005, 03:15 PM

Det skader sgu ikke at lukke firewallen i en halv time for at teste om det giver ham grønt lys...
Men ellers er det korrekt, firewall er en nødvendighed (hvis man kører på windows)!

Var ude for et firewall uheld her for nogle dage siden. Det var min brors computer, han havde lige fået en ny, og jeg hjalp ham med at samle den. Han havde tilsluttet alle ledninger osv (inklusiv LAN til internettet). Windows skulle til at konfigurere sig selv da den endelig var klar til at starte op for første gang.

Nu regnede vi så med at installere Norton 2005, men inden vi vidste det, kom en skærm op og sagde at den ville lukke ned for computeren om 60 minutter.

Hans computer var blevet inficeret med Sasser ormen - inden der var gået et minut.

Heldigvis for ham fulgte der et anti-virus check med på Norton CDen, så vi scannede hurtigt computeren igennem, det tog ikke særlig lang tid - det var jo en helt ny installation på en helt ny hdd.

Moralen: Man skal bestemt passe på og det kan fandme skade, hvis man slukker for sin firewall!

darth raven
02-07-2005, 11:11 PM
heheheh jeg har sagt det før og siger det igen hvis man har en xp uden servicepack2 på så går der ikke mere end 10 sec før du har virus

Nic0
02-08-2005, 11:50 PM
fed indlæg..

bare en skam jeg har en skod Zyxel 650R router.. der har vi ikke den dejlig telnet funktion..
men jeg ændret stadig bare porten i bittorrent programmet og nu downloader jeg med 200+kb/s, de har sat et eller andet på den standard 7000 port..

tak for tipet :P

PackedManiac
02-09-2005, 12:02 AM
heheheh jeg har sagt det før og siger det igen hvis man har en xp uden servicepack2 på så går der ikke mere end 10 sec før du har virus

Har XP SP1 og har ikke haft en virus siden jeg ved ikke hvad.. nu kører jeg også med firewall (ikke XPs), men hvem i dag, som ved hvad de har gang i, kører uden en professionel firewall :?

Gaffa_Tape
02-09-2005, 02:15 PM

Var ude for et firewall uheld her for nogle dage siden. Det var min brors computer, han havde lige fået en ny, og jeg hjalp ham med at samle den. Han havde tilsluttet alle ledninger osv (inklusiv LAN til internettet). Windows skulle til at konfigurere sig selv da den endelig var klar til at starte op for første gang.

Nu regnede vi så med at installere Norton 2005, men inden vi vidste det, kom en skærm op og sagde at den ville lukke ned for computeren om 60 minutter.

Hans computer var blevet inficeret med Sasser ormen - inden der var gået et minut.

Heldigvis for ham fulgte der et anti-virus check med på Norton CDen, så vi scannede hurtigt computeren igennem, det tog ikke særlig lang tid - det var jo en helt ny installation på en helt ny hdd.

Moralen: Man skal bestemt passe på og det kan fandme skade, hvis man slukker for sin firewall!

Sasser er det ikke farlig :D

Start>Kør>cmd>shutdown -a

PackedManiac
02-09-2005, 05:22 PM
Øh.. bortset fra at den gør dit OS ubrugeligt? Nej, slet ikke.

Indeholder desuden også trojan muligheder.

kimsdipchips
02-10-2005, 09:41 PM
Har også problemer! :cry: F.eks Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords med enormt mange Seedare Leechare så der burde kun være ens forbindelse som sætter grænsen!

Men Den Downloade kun med 30kb/s og maks 50kb/s På min 2mbit forbindelse jeg har været inde og åbne for alle portende men uden forandring overhoved!

http://667.dk/Images/Fejl.JPG

1. Cybercity

Router: Zyxel 650r

2. BitComet

Edit:
Jeg kan få den op på de 2 mbit når jeg downloader mange filer! Men 1 eller 2 filer kommer aldrig op og runde de 2mbit og næsten aldrig over 30 - 40 - 50kb/s