Se fuld version : Langsom download med DC++? :S
nimarq
02-03-2005, 11:15 PM
Hej,
Jeg ville prøve DC++ istedet for Bittorrent, da jeg havde hørt at der lå flere ting på DC++. Det har jeg så også erfaret at der gør, men når jeg nu skal hente dem går det usandsynligt langsomt. Jeg downloader med ca. 5-6 kB/s hvilket jeg er ret utilfreds med da jeg har 2048 kbit download. Det underlige er også lidt at jeg uploader med 23-28 kB/s og har altså kun et sted mellem 256 og 512 i upload.. Hvad kan der være galt?
Vil gerne optimere DL hastighed.
Shive
02-04-2005, 08:54 PM
du kan prøve at aktivere den mulighed der hedder use small send buffer i settings/advanced. Hvis det ikke hjælper kan du prøve at find en anden source at downloade vidre fra. Gå til download queue og højre click på filen og vælg søg efter alternativ source find en med samme størrelse (nogle clienter kræver at TTH skal være den samme som den "originale" har(hvilket ikke er en dårlig ide)), når du har fundet en fil højre click på den og vælg download to så skulle din fil komme frem, vælg den og så kan du fortsætte hvor den anden var. Hvis din fil ikke vises så er det ikke den samme fil også må du prøve en anden.
j0ppeman
02-05-2005, 08:33 AM
Så er det også en god idé at få sig en IP for sig selv så man kan gå i active mode, i stedet for passive.
Draco
02-08-2005, 10:40 PM
Det har dog også meget at sige hvilkent Hubs du sidder på.
nimarq
02-09-2005, 08:24 AM
Så er det også en god idé at få sig en IP for sig selv så man kan gå i active mode, i stedet for passive.
Hvordan gør jeg det? Jeg er bag router hvis det har noget at sige.
steve
02-10-2005, 05:50 PM
du kan prøve at aktivere den mulighed der hedder use small send buffer i settings/advanced. Hvis det ikke hjælper kan du prøve at find en anden source at downloade vidre fra. Gå til download queue og højre click på filen og vælg søg efter alternativ source find en med samme størrelse (nogle clienter kræver at TTH skal være den samme som den "originale" har(hvilket ikke er en dårlig ide)), når du har fundet en fil højre click på den og vælg download to så skulle din fil komme frem, vælg den og så kan du fortsætte hvor den anden var. Hvis din fil ikke vises så er det ikke den samme fil også må du prøve en anden.
Virker dette også til ODc? I så fald, hor er så det "use small send buffer"? Eller download queue? Er lidt nybegynder :)
Shive
02-10-2005, 09:16 PM
Virker dette også til ODc? I så fald, hor er så det "use small send buffer"? Eller download queue? Er lidt nybegynder :)
Ja det virker også i oDC og de fleste andre klienter :)
og det skulle gerne være i file-settings-advanced den nøjagtige tekst er "use small send buffer(enable if upload slow downloads a lot)".
Download queue ligger på værktøjslinien og er en mappe med et ur eller wiew-download queue
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.