PDA

Se fuld version : Er det nemt at blive cut!!!

Elleme
02-03-2005, 04:06 PM
´Må man gerne hente film til egen brug??
Er det nemt at blive cut? Er mega nervøs!!
Jeg er igang med at ta meet the fockers men ved om jeg skal : :( fordi jeg nervøs om man bliver fanget nemt

BeLLe
02-03-2005, 04:48 PM
Hvis du bare henter er risikoen MEGET lille. Du uploader/dele jo kun den ene film du er i gang med at hente og ikke engang APG gider gå efter folk der dele så lidt (endnu).

Men når det er sagt så kan det så godt lade sig gøre i teorien at spore dig via din IP og derefter kræve en erstatning.
Men der er ikke noget man skal bekymre sig om i daglidagen

Elleme
02-03-2005, 04:50 PM
Ja , er det det samme hvis jeg har router???

Christian
02-03-2005, 04:52 PM
Må man gerne hente film til egen brug??
Nej, det er skam ulovligt. Man må ikke hente ophavsbeskyttet film på nettet.

Elleme
02-03-2005, 04:56 PM
jah! Jeg ved det godt, men nu har jeg downloaded 700mb gider næsten ikke slukke, men hvis jeg nu sidder over router? Er det så nemmer at fange mig

Jowls
02-03-2005, 04:59 PM
....hvad kan der ske ?

Ingen er endnu blevet bustede for at "hente" - APG går kun efter dem som uploader. Dette er fordi deres strategi i retten går ud på, at de kræver erstatning for produktforringelse (ved at forære film væk, skader du jo muligheden for at sælge filmen) af dem som spreder filerne. De som "henter" filer skader jo ikke produktet, og APG har indtil nu åbenbart ikke kunnet finde på en metode til at få påvist det modsatte i retten. Om dette ændrer sig, ved kun Torben Steffensen.

Men når du henter en fil over bittorrent, så seeder (uploader) du selvfølgelig til andre samtidigt. Hvis APG går på bittorrent og søger efter en given film, så kunne du i teorien godt komme til at seede til dem, hvis du tilfældigvis downloader den samme film på samme tid.

Årsagen til at bittorrent alligevel må anses for at være et af de mest APG-sikre P2P net er, at skurkene kun kan se een fil ad gangen. Og selvom APG ikke indrømmer dette, så har de en minimumsgrænse for, hvad de gider at gå efter. Og den ligger altså et pænt stykke over en enkelt film... :wink:

I øvrigt kan jeg da sige at der - så vidt jeg ved - endnu aldrig er blevet busted een eneste fildeler på bittorrent i Danmark. Der er selvfølgelig ingen absolutte garantier når man lever det glade pirat-liv, men statistisk er faren yderst ringe.

Med hensyn til, hvad der kan ske - så kan du risikere at få nogle af de såkaldte "bot-mails" fra din udbyder. De kommer fra USA, hvor automatiske programmer scanner de forskellige P2P-netværk efter visse nøgleord og derpå sender en flod af mails afsted til abuse@din-udbyder.dk med en klage over, at du deler copyright-beskyttet materiale.

Du kan se eksempler i denne tråd, hvis du er interesseret...

http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=2413&highlight=jowls

De er udformet som advokatbreve og kan se skræmmende ud, men det er tilsyneladende også formålet med dem. Min udbyder (CyberCity) sender dem bare videre til mig, og jeg har indtil videre fået 6 af dem. De ryger lige i skralderen... 8)

Elleme
02-03-2005, 05:04 PM
Såder er sku ik så stor risiko!!
Jeg mangler alligvel så lidt...

::D.. Men det ser vi sku Tak for ALT jeres hjælp det sku godt!!

eigilbjarne
02-03-2005, 06:37 PM
Jeg har en skolekammerat som blev busted for at hente fra en privat FTP-server, som de overvågede i et døgns tid.....og ham tvang AGP til at betale 5000 spir i forlig.........Men kan da godt være at de ikke har samme fremgangsmetode eller prioriteringer når det det drejer sig om download via BT...........

Jowls
02-03-2005, 06:42 PM
Jeg har en skolekammerat som blev busted for at hente fra en privat FTP-server, som de overvågede i et døgns tid....

Interessant. Du siger "privat FTP" - var der password på serveren, eller stod den bare åben for alle?

eigilbjarne
02-03-2005, 06:46 PM
Det har han ikke fortalt om men jeg kan da prøve at spørge ham.....

teddy
02-04-2005, 01:21 AM
hvad er bedst bittorrent eller bitcomet??

Når jeg henter på bitcomet hvad er det så den uploader, for har ikk selv været inde og sige hvad den må uploade

Jowls
02-04-2005, 01:32 PM
hvad er bedst bittorrent eller bitcomet??

Når jeg henter på bitcomet hvad er det så den uploader, for har ikk selv været inde og sige hvad den må uploade

Bitcomet er vist den bedste - jeg kender ikke nogen som bruger den oprindelige bittorrent klient.

Men hensyn til, hvad den uploader, så drejer det sig om det, du netop har hentet. Selvom du måske endnu ikke har hele filen på din PC så uploader du alligevel de dele af den, som du har fået hentet.