PDA

Se fuld version : Folketingsvalg 2005 (kan ikke tolke den??!)

AmbY
02-01-2005, 07:33 PM
Ja mit problem er at selve det der står kan ejg godt forstå skemaet er fint MEN man kan ikek se hvilke spørgsmål der bliver besvaret til fx nummer 1? ville da gerne vide om de svarede på at der er for mange politi-biler (ikke at det har noget med os sådan rigtigt at gøre bare et lille ironisk eksemple) eller hvad det nu er...

så kan vi lige få nogen til at skrive spørgsmålene op på en liste??

mvh.dk amby

Infant Prodigy
02-01-2005, 07:37 PM
Det er på vej!

Vi beklager - det var en teknisk svupser at de blev udeladt...

/admin

Snoozer
02-01-2005, 11:56 PM
Sp. 7 er på sin vis lidt uheldig. Hvis f.eks. DR selv har ophavsrettighederne til alt hvad de har udsendt, har de også mulighed for at stille dette gratis til rådighed.

Sp. 6 drejer sig netop om at DR og andre public-service stationer skal stille udsendelserne til rådighed, og her er det kun delvist ophavsretsloven som er en hindring, den største hindring er de aftaler de har indgået med forfattere, producenter og kunstnere (de skal alle have penge hver gang en udsendelse vises).

I mange engelsktalende lande benytter de "work for hire" hullet i Bernerkonventionen, hvorved alle rettighederne tilfalder den som bestiller produktionen. Det er derfor BBC kan give folk gratis adgang, mens DR kun kan gøre det med de nyere egenproduktioner.

Derfor: Hvis WIPO traktaten i sp. 7 skal gennemføres, skal kontrakterne DR har indgået ophæves ved lov, eller de skal genforhandle kontrakterne og herved med stor sandsynlighed betale en ret så stor kompensation.

Jeg tvivler på at nogen politikere vil vedtage love som i den grad vil gå mod den normale danske frie aftaleret og samtidig ramme kunstnerne på pengepungen.

Jeg ville selv have lagt mere vægt på DRM[1] delen i WIPOs traktatforslag, da det er endnu et drej på skruen, som har skævvredet balancen i ophavsretsloven.

[1] DRM =! Digital Rights Management | DRM = Digital Restrictions Management!

AmbY
02-02-2005, 11:12 AM
Det er på vej!

Vi beklager - det var en teknisk svupser at de blev udeladt...

/admin

det er bare helt iorden, skrev du nu også mest for at fortælle at det var uforståeligt...

lige nu er klokken så dog 11:11 og jeg kan ikke får den til at vise deres besvarelser, der komme rbare det velkendte røde X fra m$, men ellers rart med de spørgsmål dog, takker ;)

mvh.dk amby