PDA

Se fuld version : kan ikkk komme igang med DC++

teddy
01-31-2005, 10:02 PM
Kører normalt e-mule, men har så hørt at dc++ skulle være hurtigere.. Ved nu ikk hvad der er det hurtigste.

Har så hentet det og prøvet at komme igang med detr, men kan ikk få noget frem når jeg søger.. Hvad gør jeg galt

Christian
01-31-2005, 10:05 PM
Det er nok fordi du er bag en firewall. Gør følgende:

Åben DC++ --> File --> Settings --> General

Find "connection settings" og sæt fluebenet ud for "passive". Nu burde du få resultat når du søger.

teddy
01-31-2005, 10:21 PM
desværre ikk

Christian
01-31-2005, 10:22 PM
desværre ikk
Så ved jeg sq ikke hvorfor du ikke kan finde noget som helst :?

EDIT:

Har du lavet en share? Og har du connectet til hubs? Du kan jo ikke søge, hvis du ikke er forbundet med hubs.

teddy
01-31-2005, 11:31 PM
jeg deler ca 5gb, ikk meget, men burde vel være nok.

jeg markere en hub og siger connect og går så ind og søger og får ikk nogle resultater.. og tror ikk min router eller lign blokerer, fungerer fint på e-mule

Amnesia
02-01-2005, 12:31 PM
jeg deler ca 5gb, ikk meget, men burde vel være nok.

jeg markere en hub og siger connect og går så ind og søger og får ikk nogle resultater.. og tror ikk min router eller lign blokerer, fungerer fint på e-mule

Må desværre skuffe dig. Hvis du vil ind på de gode hubs, kommer du ikke langt med 5 Gb.

Er du iøvrigt sikker på du ER connected til den hub, du søger på? mange hubs kræver som sagt størrer share end 5 Gb, for at kunne komme ind. Det kommer jo også an på hvad du søger. Hvis du er inde på en lille put hub, er det jo ikke sikkert nogen deler det du søger.

Shive
02-03-2005, 07:50 PM

Hvis du "kun" tror din router ikke blokeres så burde du checke om den gør det.

Det burde kun være nødvendigt at konfigurere din router/firewall hvis du vil være aktiv.

det kan selvfølgelig også være din firewall der blokere (hvis du har en) eller muligvis dit antivirus
program(norton antivirus kan gøre det ved jeg)
Jeg må dog indrømme at jeg før har oplevet at folk ikke kunne søge selv i passiv(heldigvig ikke særlig tit).

der er hjælp at hente på disse side til at blive aktiv og sætte router op:

http://www.dslreports.com/faq/dc

http://www.portforward.com/routers.htm

teddy
02-03-2005, 08:27 PM
Har simpelthen valgt at droppe dc++ og er begyndt at bruge e-mule alligevel, da jeg simpelthen ikk kunne få det andet til at virke og e-mule kører perfekt