Se fuld version : The Grudge
Amnesia
01-31-2005, 08:30 PM
Som tilfældet med The Ring, har amerikanerne begået et remake af den japanske gyser 'Ju-On'instrueret af Takashi Shimizu. Det positive er at det er instruktøren selv der har lavet remaket. Den japanske version, havde efter min mening potentiale, men var low buget af værste karat, med dårlig skuespil og nogle fesne effekter. Det har Shimizu rådet bod på i 'The Grudge'. Remaket fungere rigtig godt og jeg synes det er interessant at han har valgt en blanding , imellem amerikanske og japanske skuespillere. I hovedrollen ser vi 'Buffy' Sarah Michelle Gellar, som umiddelbart kunne virke corny, men hun bliver hurtig ubetydlig, da mystikken og uhyggen stjæler hele billedet.
Storyline:
Bag facaden på et beskedent hus i Tokyo lurer en dødelig rædsel. Stedet er besat af en form for åndelig forbandelse, der ødelægger alt liv, som trænger ind. Karen (Sarah Michelle Gellar) er en udvekslingsstudent, som arbejder i Japan og indvilliger i at overtage et job for en sygeplejerske, der ikke er dukket op. Da Karen ankommer til huset, finder hun en ældre amerikansk kvinde i en form for trance. Fra førstesalen høres underlige kradselyde...
Det er ikke en splatter,selvom den indeholde en smule gore, men mere en chiller i stil med 'The Ring' jeg må dog indrømme at jeg finder 'The Grudge' mere creepy. Man skal bestemt ikke over analysere plottet, for det er selvfølgelig langt ude. Filmen har også nogle mangler. Er man dog til gode chills og shockers, er 'The Grudge' absolut anbefalelses værdig.
'The Grudge' er på dansk oversat til 'Forbandelsen' og har præmiere i de danske biografter 4. februar 2005, men da filmen har fået US DVD release, kan et DVD rip og en pakket DVD version hentes over BT.
Links:
The Grudge (http://torrentspy.com/search.asp?query=the+grudge&submit.x=0&submit.y=0)
DK Subs (http://www.extratitles.to/index.php?pid=subt2&p=i&rid=155272)
Movie Pictures:
http://media.movieweb.com/galleries/2506/posters/poster1_full.jpg
http://media.movieweb.com/galleries/2506/1780/lo/thegrudge_17.jpg
AndersAnd
01-31-2005, 09:21 PM
Det kunne være man skulle ta og se den.
The ring er en af de bedste gysere jeg nogle sinde har set.
Ingen splat ingen shock efekter men bare gennemsyred uhyggelig. så hvis den er fra samme instruktør så skal den nok være ubehagelig at se.
Amnesia
01-31-2005, 09:58 PM
Det kunne være man skulle ta og se den.
The ring er en af de bedste gysere jeg nogle sinde har set.
Ingen splat ingen shock efekter men bare gennemsyred uhyggelig. så hvis den er fra samme instruktør så skal den nok være ubehagelig at se.
Den er ikke fra samme instruktør. Ringu filmene er instrueret af Hideo Nakata mens det amerikanske remake, som jeg iøvrigt synes de er sluppet godt fra, er instrueret af Gore Verbinski.Takashi Shimizu har instrueret både den originale film Jo-Un og det amerikanske remake The Grudge. Filmen kan klart anbefales, hvis du er til The Ring stilen.
Arrow
02-02-2005, 12:36 AM
Seriøst Amnesia, du har ET ELLER ANDET MISBRUGSPROBLEM MED HORROR!
Du ved godt det er et tegn på psykopati at kunne lide den slags ikke. Amnesia den sindssyge pirat :wink:
Nå spøg til side. Den ser grum ud, tror ikke det er noget for mig. Holder mig til stand up og James Bond 8)
Mvh. Arrow
Amnesia
02-02-2005, 09:52 PM
Seriøst Amnesia, du har ET ELLER ANDET MISBRUGSPROBLEM MED HORROR!
Du ved godt det er et tegn på psykopati at kunne lide den slags ikke. Amnesia den sindssyge pirat :wink:
Nå spøg til side. Den ser grum ud, tror ikke det er noget for mig. Holder mig til stand up og James Bond 8)
Mvh. Arrow
Ja, snart hører du i medierne om en psycho, der går under aliaset Amnesia der piratkopiere folk og sletter originalerne. Kunne godt tænker mig at være Fogh for en dag. Hold kæft hvor ville jeg fucke det hele op big time :lol:
Anyways. sætter pris på en god horror film, der kan give mig The Creeps Men stand up holder også. Anden, Thomas Hartmann, Gintberg osv.
Går heller ikke af vejen for en go Bond film. Det er altid super klasse som den mand scorer babes.
pr0_spect
02-03-2005, 12:29 AM
Den film gav nogle små hoppe turer... men historie ? baggrund ? mening ? Jeg fandt ingen af delene.. så eneste + herfra et gysene.. lyd og kamera er godt.. men søger du en film hvor du vil have en masse spændende ´baggrundsviden, så det ikke denne film du skal se.. er du til gengæld typen der elsker H.C. Andersen og altid skal side 20 min længere end de andre og tænke over handlingen i historien.. så er dette en film for dig.. (jeg gav op efter 20 min)
NeoDK
02-03-2005, 10:19 AM
Har set den. Den er mega scary :twisted:
Amnesia
02-03-2005, 10:06 PM
Den film gav nogle små hoppe turer... men historie ? baggrund ? mening ? Jeg fandt ingen af delene.. så eneste + herfra et gysene.. lyd og kamera er godt.. men søger du en film hvor du vil have en masse spændende ´baggrundsviden, så det ikke denne film du skal se.. er du til gengæld typen der elsker H.C. Andersen og altid skal side 20 min længere end de andre og tænke over handlingen i historien.. så er dette en film for dig.. (jeg gav op efter 20 min)
Vil give dig ret i at historien er kringlet og bestemt ikke baseret på en virkelig begivenhed, men så svært synes jeg sgu ikke plotte var at regne ud. Det er selvfølgelig forvirrende at historien hopper rundt, men det afsløres jo til sidst.
White Gangsta BoY
02-04-2005, 12:40 PM
Uhhh....Sidste gang jeg "tog" imod en anbelfaling fra dig var med "Saw, the" - Fuck, kald mig kylling men har stadig noiren over den film...(også noget til efter tanke....Er blevet meget gladere for mit liv siden :lol: )
Men anmeldelser er altid godt :arrow: Keep Up Tha' Mother Fucking Hardcore Good Work :!:
AndersAnd
02-05-2005, 10:48 AM
Har set den nu.
Minder en del om the ring.
Men alt for mange løse ender.
Hvorfor dør ham profesoren ( falder ud over altanen)
Den første pige der kommer i huset (dør hun eller overlever hun mødet med moderen).
Den lille dreng ( hvorfor har han sår over det hele)
Men ellers en meget god film skal bare ikke tænke over den bagefter for så kommer alle de løse ender.
barca
02-05-2005, 11:35 AM
The Grudge er sku en af de nye FEDE film!
Jeg kan varm atbefale den!
men smut da ind i BIO kl sent om aftenen og se den :)
så blir den straks sjovere :P
Hydromann
02-05-2005, 01:36 PM
glæder mig til at se den efter alt den gode anmeldelse
Amnesia
02-05-2005, 01:37 PM
Har set den nu.
Minder en del om the ring.
Men alt for mange løse ender.
Hvorfor dør ham profesoren ( falder ud over altanen)
Den første pige der kommer i huset (dør hun eller overlever hun mødet med moderen).
Den lille dreng ( hvorfor har han sår over det hele)
Men ellers en meget god film skal bare ikke tænke over den bagefter for så kommer alle de løse ender.
Som jeg skrev synes jeg også plottet har nogle mangler. Det irritere mig også at man ikke får en ordenlig forklaring på hvorfor professoren(Bill Pullman) begår selvmord i starten af filmen, ved at springe fra altanen. Jeg har dog en teori, hvad dette angår.
PAS PÅ SPOILER
Da plottet afsløres til sidst, finder vi ud af at professoren spiller en meget vigtig rolle i mysteriet. Kvinden(eleven) var jo sygligt besat af ham. Det finder professoren ud af da han læser hendes dagbog. Det samme gør hendes mand, da han derefter i raseri, slår hele familien ihjel, inklusiv ham selv og skaber forbandelsen. Enten føler professeren, at han er skyld i denne tragedie og vælger at ta turen. Eller det kan også være, at han har taget noget med sig af forbandelsen, da han forlod huset. Den lille drengs sår har han vel fået, da faderen druknede ham i badekaret og han kæmpede for sit liv. Faderen druknede også katten i badekaret, hvilket jeg tror er forklaringen på at drengen og katten har en forbindelse. Som jeg skrev, skal man passe på ikke at over analysere :wink:
darth raven
02-05-2005, 01:44 PM
har set den den film når ikke op på kongen af gysere stephen king
Jowls
02-05-2005, 02:18 PM
har set den den film når ikke op på kongen af gysere stephen king
"Kongen af gysere"? Du mener vel Clive Barker.... :wink:
AndersAnd
02-05-2005, 03:48 PM
I tager fejl brødre
gyserkongen er Dean R. Koontz.
dog skal det siges at film lavet over hans bøger er noget være lort
Jowls
02-05-2005, 04:28 PM
I tager fejl brødre
gyserkongen er Dean R. Koontz.
dog skal det siges at film lavet over hans bøger er noget være lort
Det gælder egentlig også for Stephen King film (med Misery, Dolores Clairborne og Carrie som mulige undtagelser) og Clive Barker film (med undtagelse af den første Hellraiser).
I det hele taget egner Barkers bøger sig meget dårligt til at filmatisere, da de som regel er alt for langt ude (på den fede måde, altså 8) ). Det ser man tydeligt, hvis man læser bogen Cabal og bagefter ser den tilhørende flop-film Nightbreed - selv om David Cronenberg da er ganske god i rollen som psykopatisk morder....
Jeg kan huske at have læst to bøger af Koontz, men titlerne har jeg glemt. Den ene var noget med nogle dræber-hunde som slap løs i en lille by og den anden var med en pige som forfølger en seriemorder-politimand efter at denne har dræbt hendes veninde.
Jeg kan huske at jeg syntes at specielt den sidste ville egne sig godt til filmatisering, så det undrer mig egentlig at alle Kootz-filmene er skod. Kan du nævne et eksempel? Det kunne jo være et spørgsmål om smag og behag.... :wink:
AndersAnd
02-05-2005, 04:40 PM
Lucky u Jowls
den sidste som du nævner er faktisk lavet som film og er faktisk helt ok følger bogen til punk og prikke.
kan ikke huske hvad den hedder men med lidt søgning kan den nok findes.
hovedpersonen heder cheyna og den lille pige hedder ariel.
AndersAnd
02-05-2005, 04:41 PM
PS dræber-hunden er også lavet som film
AndersAnd
02-05-2005, 04:45 PM
PPS fejl dræber hunde det var en anden jeg tænkte på.
Det er ikke dræber hunde det er et nanoteknologi eksperiment der går galt det er ikke hunde men mennesker også vidt jeg ved er den ikke lavet som film men rigtigt den er rigtig god.
AndersAnd
02-05-2005, 04:53 PM
skulle hen til reolen bogen hedder intensitet på engelsk hedder den intensity eller hvordan det nu staves :D
Amnesia
02-05-2005, 05:40 PM
Jeg synes der er mange succesfulde filmatiseringer af Stephen Kings bøger.
Misery, Dolores Clairborne, Pet Sematary, The Mangler, The Shining, Dream Catcher + dem der hører udenfor horror genren. The Shawshank Redemption, The Green Mile, Stand by Me.
Clive Barkers Hellraiser og Candyman, synes jeg er vellykket.
Dean R. Koontz er en god horror and suspence forfatter, men jeg kan ikke give et eksempel på en vellykket filmatisering.
Dog fortrækker jeg altid at læse bøgerne. Mange detaljer og forfatternes specielle universer, går for det meste tabt ved en filmatisering.
Valhalla©
02-06-2005, 12:54 AM
Ja så fik jeg også set The Grudge.
Den kan man ikke andet end varmt anbefale.
Masser af chock, og i det hele taget en rimelig klam film (på den fede måde).
Men som andre har skrevet... Den er lidt kringlet.
Er man til gysere, så SKAL den bare ses.
Kan man li' The Ring, så tror jeg også man vil kunne li' The Grudge. Stilmæssigt ligner de hinanden.
Ja, så var jeg som en stor horror-fan taget i biffen, med store forventninger til denne film...
MEN jeg blev da slemt skuffet, da den overhovedet ikke levede op til mine forventninger.
Hvordan kan man blive bange for en dreng der siger som en kat og en kælling der lyder som om hun gurgler vand??
Denne film fortjener kun 2 stjerner.
En for Sarah Michelle Gellar (top nice)
Og en for slutningen.
nimarq
02-06-2005, 05:04 PM
Kan man li' The Ring, så tror jeg også man vil kunne li' The Grudge. Stilmæssigt ligner de hinanden.
Hmm.. Jeg må indrømme at jeg håber at The Grudge ikke er helt så forudsigelig som The Ring var. Uden nogen som helst baggrundsviden kunne jeg sidde og gætte mig til det næste der skete, synes slet ikke den var uhyggelig. The Gift derimod. uuh
Amnesia
02-06-2005, 08:15 PM
Ja, så var jeg som en stor horror-fan taget i biffen, med store forventninger til denne film...
MEN jeg blev da slemt skuffet, da den overhovedet ikke levede op til mine forventninger.
Hvordan kan man blive bange for en dreng der siger som en kat og en kælling der lyder som om hun gurgler vand??
Denne film fortjener kun 2 stjerner.
En for Sarah Michelle Gellar (top nice)
Og en for slutningen.
Nu vil der selvfølgelig altid være blandede meninger omkring spillefilm. Derfor vil jeg heller ikke bitche over din holdning, men jeg synes sgu du stiller det en anelse skævt op. jeg kan ikke forstå at du som horror fan, ikke tager hatten af for scenen, hvor søsteren bliver forfulgt. I mine øjne er det klasse.
Hvilke film finder du iøvrigt uhyggelige, når du negligere denne film, uden overhovedet at uddybe plottet, iscenesætningen, effekterne osv.
darth raven
02-07-2005, 10:28 PM
den beste king gyser jeg har set på film er it og storm of the century samt dreamcatchers de er sku da det beste især storm of the century den fik mig til og sidde stille foran dvden uden og rejse mig selv for og tisse det er sjældent man ser sådanne film
Jowls
02-08-2005, 01:51 AM
den beste king gyser jeg har set på film er it og storm of the century...
Sjovt nok var det nok de to King-film som skuffede mig mest, og jeg skal gerne prøve at forklare hvorfor...
Hvad Storm of the Century angår, så var de første 75% af filmen rigtig god,- med en langsom opbygning af spænding og mystik, som blev forstærket af en klaustrofobisk fornemmelse af isolation på grund af vejret.
Men slutningen var en gang melodramatisk pladder, synes jeg. Efter det build-up havde jeg forventet noget virkelig storslået.
Nu har jeg ikke læst bogen, så jeg ved ikke om den er bedre, men det er jeg ret sikker på.
Med hensyn til IT, så BURDE det have været den bedste Stephen King film overhovedet, for den har alle forudsætninger for at lykkes.
For det første er bogen uhyggelig god. Jep, jeg læste den i een køre, kun afbrudt af lidt søvn, og missede faktisk en skoledag på grund af den. På trods af dens murstens-størrelse på over 1000-sider med små typer, så er det bare en af den slags bøger, man ikke kan bide over. Det er med andre ord ret dumt at begynde på den en søndag. :wink:
For det andet var castingen til filmen lige i øjet - både hvad angår børnene og deres voksne alter egoer. Og ingen ville kunne spille Pennywise bedre end Tim Curry. Den fyr ka' bare det der med at være badguy...
For det tredje er den filmet i en perfekt location som svarer 100% til Kings beskrivelse i bogen - hvilket dog heller ikke er så vanskeligt idet hans historier jo ofte foregår i et typisk amerikansk forstads-miljø.
Men filmen er alligevel et flop. Miniserien i 3 dele er lidt bedre, da den er på ca. 3.5 timer og derfor har bedre tid til at opbygge karaktererne. Det lykkes dog ikke ret godt.
Man føler ikke noget særligt for personerne og er egentlig lidt ligeglad med hvordan det går dem. Dette står i skarp kontrast til bogen, hvor man kommer helt ind under huden på hver enkelt af hovedpersonerne og virkelig er med dem og forstår hvad som driver hver enkelt.
Der er et par uhyggelige momenter i filmen, men det er mest takket være Tim Curry's Pennywise. Det absolutte nulpunkt er den endelige kamp mod monstret som viser sig at være et cheesy stop-motion animeret stankelben med lys i. Det var noget af et antiklimaks.
Ok, filmen ER selvfølgelig fra 1990, men alligevel...
Jeg mener ikke at IT og The Perfect Storm er de dårligste Stephen King film som er lavet - den ære tilfalder Children of the Corn eller Sometimes They Come Back - men der er langt op til Misery, Carrie og Needfull Things.
Sådan er smag og behag jo heldigvis så forskellige... :)
darth raven
02-08-2005, 02:16 AM
ok men hvis man er til platte gyser filme så er da evil dead serien da den beste.
har du nogenside set dreamcatchers damn den burde du se den fik mig til og kaste op da der kom en ulækker monster ud af maven i beste alien stil ikke nok med det den er virkelig spooky for hvem har nu det rummonster i sig så den er realy spooky.
pt med den der slutning på storm of the century ja vil give dig ret i at den flopper til sist men det er sku de siste 5 min af filmen men bogen ender jo på næsten samme måde bare mere ulækkert hvor sønnen slagter sin far, og det er jo for sart for amerikanerne.
dreamcatchers er kun udgivet som dvd/vhs da den simpelthen blev forbudt og vise i biograferne da den simpelthen overgik de sarte krittikers fantasi og mave og dem der skulle rate filmen simpelthen løb skrigende ud af salen og kastede op bagefter.
jeg vil give dem tildels ret den er jo trodsalt for grov på mange punkter i filmen og egner sig faktisk i en kategori for sig selv som kan kaldes ultra supreme horror da den både har gys splat psykik terror i sig og der vil jeg sige the ring og forbandelsen er simpelthen nærmest en komedie i forhold til dreamcatchers.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.