Se fuld version : hvorfor downloade?
FlyingJay
01-31-2005, 01:48 PM
Når man kan nøjedes med at lytte til musikken?
Indtil videre har alle de mennesker jeg har mødt som downloader musik, ikke startet på at lytte til det.
For dem alle sammen har 1 ting været gældende hvad angår det de nu har downloaded. : Jeg har downloaded mere end ham på anden side af gæret.(græsset er altid grønnere)... Faktisk for jeg et stort indtryk af at det er ligegyldigt hvad der downloades...
Alle jer downloadere af ulovlig musik, som loven åbenbart har valgt at kategorisere som pirater, har i egentlig sat jer ned og lyttet til musikken? Og hvis i nu ikke kan lide det i hører, vil i så slette det?, eller sende det videre i de hersens bin torent programmer? Eller noget helt tredje?
Måske er det faktisk tele udbyderne som er synderen i hele det her cirkus. Nu hvor vi i danmark betaler de højeste pris pr. byte, så skal der sq hentes noget for pengene, uanset hvad.... så skal det bare stå og køre. Routeren skal varm .... VARM.
Påstanden passer ikke helt, fordi noget af alt det hentede materiale lytters der trods alt til, og ofte ser jeg, at det resultere i menneskets evne og lyst til at eje... ERGO et styk ekstra salg af kunstnerens kopierede materiale. Som absolut aldrig ville ske, hvis muligheden for denne helt gratis reklame ikke havde været der.
Snoozer
01-31-2005, 04:51 PM
Ingen kan da have ondt af at der downloades en masse som der aldrig bliver lyttet til, det går jo på ingen måde ud over salget!
Jeg tror også du har ret i at der kan være et konkurrence element blandt børn og unge, om at have mest musik på deres computer.
Jeg mindes selv denne form for konkurrence mht. spil i C64 dagene, hvor det var ganske klart at ingen fik spillet flere tusinde spil. Dengang var det dog et oplagt bytte objekt, så man kunne få fadt i kopier af nye og interessante spil som man gad at spille.
Jeg kan dog forestille mig at folk der burger DC++ har meget liggende som de aldrig rører ved, men ikke vil slette fordi det giver dem mulighed for at komme ind på hubs som kræver at man deler en vis mængde. Jeg bruger ikke DC++ selv men kan fint forestille mig at det er på hubs med sådanne krav der er størst chance for at finde det man er interesseret i.
må sige at hele det der konkurrence noget er noget sluder der oppe af hvor jeg bor, kender INGEN der gidder hente noget de ikke har brug for/lyst til... ..og dog skal det så siges at nye film, er der altid lidt konkurrence i at få fat i først, men det er mere for at kunne sige: " hehe, jeg fik den først :D ... dog er den mega dårlig :( "
så vil sige det er en forkert "tro" om downloadere at sige de gør det kun for at gøre det... ...personligt er der intet jeg hader mere end at få fat i noget der IKKE er min stil... ..hader at få fat i noget lort, og lige frem til at hente det bare for at hente det,nope ikek min stil.... .....og det har sparet mig for mange udgifter på lort... ...der er tit en ny cd, folk mener der er vildt god lige meget hvilken smag man har. og det viser sig så at over 75% hader det musik der ligger på den.... ....så det er stortset grunden....!!
det samme gælder mange spil, og film!
mvh.dk amby
Little Joint
02-02-2005, 05:51 PM
jeg sletter selv det musik jeg har hentet og jeg ikke kan lide :)
Chron
02-02-2005, 09:00 PM
Jeg sletter ikke musik jeg ikke kan lide, da andre måske kan lide det. Det er sådan set hele konceptet bag P2P, at dele :P
Steffan
02-02-2005, 09:30 PM
der er faktisk et land ( kan ikke huske hvad det er for et) men der har de sagt at piratkopiering ikke er ulovligt, og efter de gjorde det steg deres musiksalg faktisk med 8%
og det vil sige at der er mange der downloader musik for at høre om det er hver at købe..
synes bare i skulle vide det :roll:
Little Joint
02-02-2005, 09:46 PM
der er faktisk et land ( kan ikke huske hvad det er for et) men der har de sagt at piratkopiering ikke er ulovligt, og efter de gjorde det steg deres musiksalg faktisk med 8%
og det vil sige at der er mange der downloader musik for at høre om det er hver at købe..
det er vist i Canada :)
Mollerz
02-02-2005, 09:55 PM
synes bare i skulle vide det
Hvorfor har jeg lyst til at bo i Canada?? Før var det Sverige, men nu er det sq Canada.. :P
Steffan
02-02-2005, 11:27 PM
kunne ikk huske hvorfor et land det var.. det er også meget lang tid siden jeg fandt ud af det! men det er da fedt nok, hvis de så også har nogen gode forbindelser :P
Kokus fugl
02-03-2005, 01:38 PM
Da jeg ikke downloader musik, da jeg høre det i radion. Men jeg er mere en der downloader spil/film
Og hvorfor jeg downloader er forde jeg er 17år igang med min uddanelse, jeg har ingen arbejde, jeg få ikke su, jeg har en scotter jeg skal betale af på, den bruger benzin, min mor er føretidspansonisnt, så jeg få ca 700 kr betaler 400kr af om måden til min scotter bruger ca 200kr i benzin få en telefon regningen være 3mådnen som lyder på ca 3-500kr.
Og vis nu jeg skul ud og købe film spil, til ca 2-400 kr mådene, så er der sku ikke nogen peng tilbage. Og hvordan kan jeg så se film, spille spil, før det er gammel og koster ca 50-100kr. så derfor downloader jeg film/spil.
ArcaneDenial
02-03-2005, 02:03 PM
Digital kopiering (download) vil altid have sine fordele lige meget hvad.
Personligt tror jeg at nok støtter op omkring den sidste teori; at vi giver dyrt for vores internet og så vil jeg i grunden også gerne mærke at jeg bruger det til noget andet end at sidde og sende mails. Men du kan også se det på denne måde; hvis muligheden for alt form for mp3/film/spil download forsvandt,så ville der også gå meget mening af at have en stor bredbåndsforbindelse i dag. For let's face it, udover at tilkoble flere computere, er piratkopiering hvad der motiverer en stor del af folk til at opgradere forbindelse i dag. (I hvert fald blandt de mange folk jeg kender, så hvis det er forkert, omgås jeg nok de forkerte folk...)
Så i teorien mener jeg stadig, at hvis APG vil gennemføre deres arbejde, så indfør da 28k til folket. Ja, selvfølgelig det vil blive belastende, men jeg er nu ret så overbevist om det vil lægge en dæmper på situationen. Indtil da vil jeg nok mene at vi står i noget der kunne ligne et paradoks.
Vil personligt ikke sige at jeg downloader musik bare for at høre det. Ikke fordi jeg har moralske kvaler med det, men forstår bare ikke hvorfor jeg skulle satse. Men her er hvorfor jeg netop mener jeg selv bør downloade;
I weekenden var jeg til en fest hos nogle venner og pludselig blev der sat noget rigtig godt musik på, og desværre nåede jeg ikke at få opsporet hvilket. Jeg fik dog fat i meget lyrik og den var ikke sværere end en google. Jeg finder så ud af at det er af det svenske band Black Ingvar, og downloader så straks et par numre med dem. Blev faktisk så positivt overrasket at jeg efter næste månedsløn er nødt til at købe deres cd'er. Ja, jeg kunne da egentilg godt sætte mig ned og hente hele skidtet, men det strider som sådan imod mit princip.
En anden grund til jeg er tilhænger af fildeling; for et halvt år siden så jeg meget "Slayers" og "Record of Lodoss War"(japanske manga serier, med noget ganske fint musik)Men du ville egentlig blive ret så overrasket over hvor svært tilgængelige de var den gang (tvivler på det er blevet nemmere siden), selv ikke noget som amazon og utallige søgninger på nettet kunne finde noget som helst, og cd-forhandlere står bare og ser dumt på én.
Jeg finder også ud af at begge er gået ud af produktion, så det er jo ikke rimeligt at jeg skal snydes for at høre den musik jeg gerne vil høre, og netop DER var nettet til stor hjælp. Vil mene at folk kan lovligt undskyldes hvis sådan en indsats er gjort på forhånd.
Mine ord.
darth raven
02-03-2005, 02:16 PM
og i brokker jer i irland er internettet 35% dyrere end det danske
ArcaneDenial
02-03-2005, 02:39 PM
og i brokker jer i irland er internettet 35% dyrere end det danske
Selvfølgelig er alt jo relativt, men det ændrer ikke på at satsen herhjemme trods alt ligger blandt de højere.
Kender mange mennesker der bare leecher fra nettet bare for at ha det nyeste, nogen der bare går efter at ha så meget musik som overhovedet muligt. "SE MIG JEG HAR 50.000 SANGE" - "Tillykke du har vundet en dejskraber!!". Altså, folk har sine meninger til hvad der er rigtigt og hvad der er forkert. Jeg har en holdning til, at bare det at sidde og leeche 24/7 bare for at hente et eller andet, er forkert. NÅR jeg henter musik, lytter jeg det igennem - er det noget jeg kan li', gemmer jeg det - hvis det er et album og jeg virkelig kan li' det, køber jeg det naturligvis. Og hvis det er noget jeg absolut ikke bryder mig om, sletter jeg det igen.
my 50 cents (eller noget..)[/quote]
darth raven
02-20-2005, 01:34 AM
jeg henter kun i aller aller siste løsning hvis den ikke kan importeres til dk
eller skal jeg sige 99.8% af al min musik har jeg på cd og overført til pc
Lauws
02-20-2005, 11:20 AM
Du siger du overfører fra cd. Mit problem er bare at to ting:
1. Der er kopispærring på. Det har faktisk været en væsentlig årsag til at jeg ikke køber særlig mange cd'er mere, selvom jeg købte omkring 4-5 om måneden før.
2. Det er meget hurtigere at downloade sangene fra nettet end at overføre fra cd'en. Kald det bare dumt, jeg kalder det sgu det nemmeste.
darth raven
02-20-2005, 01:00 PM
kopispærring hvad mener du med det de cder jeg har er der kun en med kopispærring og det var en jeg fik i julegave hahahaha.
sikkert andre regler for prof djs?
Little Joint
02-20-2005, 01:49 PM
det musik jeg downloader det hører jeg altid lige og hvis det er dårligt bliver det slettet og hvis det er godt gemmer jeg det :)
Argentina har ingen regler om software kopiering :D
Jeg snakkede engang med en, og han fattede ikke hvad jeg mente da jeg sagde at han ikke bare kunne råbe løs på #Quakenet om hvor han kunne hente diverse ting
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.