PDA

Se fuld version : Dc++ Problemer med at oprette egen hub.... Hjælp ønskes

Xkimo2
01-29-2005, 09:20 PM
Jeg har fulgt LoX´s forklaring på at oprette en server/hub.. men da jeg ikke er helt inde med at oprette hub´s og sådan så står jeg lidt fast... :shock: derfor er der ikke en der vil fortælle mig hvad man gør når man har startet hubben op? hvordan ser jeg hvilken ip adresse det er, og hvordan kommer jeg ind på hubben??? hehe jeg har sku nok overset noget men lidt hjælp vil da være nyttigt... Tak ;-)

NiZ
04-09-2005, 04:37 PM
Nu har jeg ikke læst LoX's guide, men jeg kender til de fleste hubsofts så jeg ser egentlig ikke nogen grund til det :)
Efter du har startet hubben: Vent på at nogen forbinder. Forbind evt. selv på 127.0.0.1 (altså din egen IP). Den IP addresse hubben kører på kan du finde ved at gå ned i start menuen og vælge kør og skrive cmd. Så kommer du ind i noget dos-lignende stads, og her skriver du ipconfig
Der skulle så være noget der hedder IP-adress: x.x.x.x Dette er den addresse som du skal forbinde til.
En god ide er at oprette en bruger på www.no-ip.com og få dig et domæne som juhuu.no-ip.org gratis, da det er langt mere praktisk :)

Draco
04-10-2005, 02:32 PM
Hello..

Først vil jeg nok sige at du burde måske læse lidt om de forskellige hubs og forhøre dig lidt mere inden du hopper ud i det men det er selvfølgelig bare min menning.

Nu kommer så svaret.

Jeg har heller ikke læst den guide du snakker om men jeg kan lige Hurtigt tage det fra bunden.

1. Download og Hent programmet / instaler (det jo nemt nok)
2. okay du kan så gøre det på den måde som i dont post ovenover mig fortæller men jeg vil nu anbefalde at du Giver din Server ( den som køre hubben ) en Intern ip så istedet for at få en af DHCP selvom at den "normalt" altid giver dig den samme ip men det kan sagtens ske at du lige pludslig undre dig over at din Hub slet ikke virker også kan det blandt andet være at du server har fået ny IP af DHCPen.

Jeg formoder du ved hvordan man giver sig selv en ip.

Du skal så lige finde ud af hvilken port du gerne vil have din Hub skal bruge der efter skal du ind og åbne den port i dint Router og peje den hen til din Servers Interne IP så når man Connecter bliver henvist til den, det er meget forskelligt fra Router til Router hvordan man gør det så der må du lige ind på fx. din udbyders hjemme side og søge på PORTFORWARDING på din ROuter så skulle du gerne kunne få nogle udslag. ( Normalt Åbner man en Port i 400 men du kan Åbne hvilken som helst Port du har Lyst til Untagen dem som windows og dine andre programmer bruger så som 80, 21 osv. ).

Så langt så godt.

Så åbner du dit Hub Program og går ind og Configurer det med hvad de forskelige brugere må, Admin Kontos osv osv og der inde skal du OGSÅ skrive hvilken port du har Åbnet i din router ind og hvad man skal Connecte til.
Der er flere muligheder.
1. du kan bare skrive din Externe ip så kan man connecte til den ( ikke anbefaldt ) men det kræver at du har en fast ip.
2. hvis fx du har dit egent domain så kan du bruge det.
3. Det er den som de fleste folk bruger, som også den tidligere post skrive er at gå ind og få en andresse på www.no-ip.com så skal du så skrive den ind, grunden til at www.no-ip.com er god er at du så får sat et navn på din ip og du kan også have hub selvom du har Dynamisk ip.

3. for at finde din Externe ip kan du gå ind på http://www.myip.dk. DU starter Hubben op og går ind i din CLient og der skriver du så i connect, InternIP:PORT og dit admin bruger navn og Pass så og connect. så kommer du ind på din IP hvis du har gjort det hele correct.

Grunden til at du skal Connecte til den Interne ip istedet for den Externe er du Sidder på dit egene Netværk Hjemme ved dig selv så derved connecter du den vej og andre som skal ind på din HUB ska så så bruge den anden Adrese som du enten har lavet inde på http://www.myip.dk/ elelr de andre måder. :)

Håber du fik noget ud af denne LANGE Post...