PDA

Se fuld version : Slut med pirat udgaver af Windows ?

The Galloping Goose
01-27-2005, 08:40 PM
http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2852634/

Jeg tror nu kun det gælder for udgaver der har en "blacklistet key" :wink:

http://support.microsoft.com/?kbid=326904

PackedManiac
01-27-2005, 09:21 PM
M$ skal også snart til at udgive et "stripped" WinXP OS i EU. Hvis det endelig kommer til stykket, så bliver det da OS jeg vil købe.

WinXP er det mest stabile OS de har udgivet, imo.

Chron
01-27-2005, 10:15 PM
Tror jeg faktisk er enten Server 2003 eller win 2000.

Arrow
01-27-2005, 10:59 PM
Ham der Kruse tingesten er sgu ikke for genial hvis i spørger mig...

Pointen?

Q) Kan en tidsindstillet bombe bruges i praksis?
A) Nej

Begrundelse:
1) Dette kan sagtens ramme lovlige brugere på den ene eller anden måde. Det kan det ALTID.
2) Piraterne laver et program der deaktiverer bomben hvis den bliver aktiveret.
3) Piraterne fjerner bomben fra de piratkopierede versioner af Windows de lægger til download på nettet.
4) I udvidelse af 3, så findes denne funktionalitet altså ikke i det Windows XP jeg har. Og hvis de implementerede at den skulle indstalleres fra starten af på de solgte Windows XP CD'er, jamen så vil jeg da med største fornøjelse bruge den Windows XP CD jeg allerede har som er fri for den slags lort.

De kan dog implementere det i Windows Longhorn, men da skal da tage en cracker 10-20 min at finde lortet, og en lille time at fjerne det :wink:

Long story short er titlen 'sikkerhedsekspert' ikke lig med 'kopisikkerhedsekspert' :D

Mvh. Arrow

AmbY
01-28-2005, 12:31 PM
Ham der Kruse tingesten er sgu ikke for genial hvis i spørger mig...

Pointen?

Q) Kan en tidsindstillet bombe bruges i praksis?
A) Nej

Begrundelse:
1) Dette kan sagtens ramme lovlige brugere på den ene eller anden måde. Det kan det ALTID.
2) Piraterne laver et program der deaktiverer bomben hvis den bliver aktiveret.
3) Piraterne fjerner bomben fra de piratkopierede versioner af Windows de lægger til download på nettet.
4) I udvidelse af 3, så findes denne funktionalitet altså ikke i det Windows XP jeg har. Og hvis de implementerede at den skulle indstalleres fra starten af på de solgte Windows XP CD'er, jamen så vil jeg da med største fornøjelse bruge den Windows XP CD jeg allerede har som er fri for den slags lort.

De kan dog implementere det i Windows Longhorn, men da skal da tage en cracker 10-20 min at finde lortet, og en lille time at fjerne det :wink:

Long story short er titlen 'sikkerhedsekspert' ikke lig med 'kopisikkerhedsekspert' :D

Mvh. Arrow

kan ikke andet end at give en klap salve, og lige frem trampe på stolene for det sidste der, det er så sandt så sandt så sandt..

Pest
01-28-2005, 02:46 PM
WinXP er det mest stabile OS de har udgivet, imo.
Jeg vil nu vove at påstå at det er windows 3.1 eller 3.11
:)
Men ak ja. Jeg får jo automatisk den nyeste version af windows fra min fars arbejde, så det kører jo bare!

White Gangsta BoY
01-28-2005, 05:55 PM
Som anden udtrykker det: "det lige så dumt som at bygge en regnfrakke af hønsenet og satse på ikke at blive våd."

hagh
01-29-2005, 12:37 PM
Jeg vil faktisk våge at påstå at Microsoft skyder sig selv i foden med det initiativ. Hvis det kommer til at virke så tror jeg faktisk at flere og flere begynder at gå over til Linux el. andre OS. Først de "professionelle" brugere og derefter tror jeg info om Linux el. andre OS ville blive mere udbredt.

Hvis man nu forestillede sig at man ikke kunne bruge piratversioner af Windows. Hvor mange procent af verdens befolkning ville så benytte Windows? :?:

Det ville Linux-skaberne helt sikkert begynde at udnytte!

Just my opinion!

Jowls
01-29-2005, 12:49 PM
Jeg vil faktisk våge at påstå at Microsoft skyder sig selv i foden med det initiativ. Hvis det kommer til at virke så tror jeg faktisk at flere og flere begynder at gå over til Linux el. andre OS.

Det ville ske alligevel, men Microsoft accelererer bare processen og slår dermed et slag for den gode softwares fremme :)

R.I.P Windows...

tek
01-29-2005, 05:20 PM
Hvis det kommer til at virke så tror jeg faktisk at flere og flere begynder at gå over til Linux el. andre OS. Først de "professionelle" brugere og derefter tror jeg info om Linux el. andre OS ville blive mere udbredt.

Problemet er blot, at softwareudbuddet på windows platformen er noget større end til Linux. Meget special-software, som virksomheder bruger kører ganske simpelt kun under windows, hvilket nok er hovedårsagen til at jeg kører windows (nu har linux efterhånden fået piftet brugerfladen op til et brugbart niveau).

//michael

niQe
01-30-2005, 12:44 PM
Hvis "bomben" så skulle fungere som en trial version af et program kan en eller anden C++ john lige skrive et program som stopper computer uret= ingen end of trial..

niqE

astral
02-13-2005, 04:33 AM
tjaa kan kun sige: læs min signatur :D

z33k
02-13-2005, 10:31 AM

Ehm, din signatur modsiger sig selv:

Hvis Bill Gates var muremester, havde han været arbejdsløs...

Hvis Bill Gates VAR muremester så ville han jo ikke være arbejdsløs, fordi hvis han ER muremester så kan han jo umuligt være arbejdsløs :lol:

Mollerz
02-13-2005, 10:56 AM

Hvis Bill Gates VAR muremester så ville han jo ikke være arbejdsløs, fordi hvis han ER muremester så kan han jo umuligt være arbejdsløs :lol:

Han mener sikkert, at hvis Bill Gates var uddannet murer, så ville han være arbejdsløs.. ;)

z33k
02-13-2005, 11:28 AM

Han mener sikkert, at hvis Bill Gates var uddannet murer, så ville han være arbejdsløs.. ;)

Jaja, det ved jeg skam godt, men jeg synes nu den var meget go' :)

Pest
02-13-2005, 12:54 PM
Hvis det kommer til at virke så tror jeg faktisk at flere og flere begynder at gå over til Linux el. andre OS. Først de "professionelle" brugere og derefter tror jeg info om Linux el. andre OS ville blive mere udbredt.

Problemet er blot, at softwareudbuddet på windows platformen er noget større end til Linux. Meget special-software, som virksomheder bruger kører ganske simpelt kun under windows, hvilket nok er hovedårsagen til at jeg kører windows (nu har linux efterhånden fået piftet brugerfladen op til et brugbart niveau).

//michael
Det er dog forholdvist nemt at få rigtig meget windows software, OG spil til at køre på linux med Wine, eller WineX.
Jeg har fx både kørt CS 1.6 Halflife 2 warcraft 3, Photoshop, og excel.