Se fuld version : Omkring piratgruppens nyhed om John Kennedy!
Arrow
01-26-2005, 05:42 PM
Nu læste jeg piratgruppens nyhed om John Kennedy.
Jeg synes det er kritisabelt at Piratgruppen tager stilling til en mands intelligens og holdning til tingene, især når det skal foregå på en mere eller mindre svinende måde. At konstarere "at han ikke er en af de hurtigste knallerter på kajen" synes jeg altså er direkte svinsk at skrive i en nyhed. Overskriften er heller ikke pyntende.
Hvem ved måske har han ret?
Måske er fildeling skyld i faldende salg?
Jeg tror dog stadigvæk det modsatte, men jeg mener ikke at det giver baggrund for at skrive sådan. Piratgruppen må holde sig konstruktive hvis de skal tages seriøst! Derfor mener jeg at crewet bør revurdere den slags nyheder til en anden gang, så vi ikke lige pludselig ender ude på et sted hvor vi ikke kan bunde, ligsom APG har gjort det tusindvis af gange.
Konstruktiv kritik frem for meningsløs mudderkastning :wink:
Edit: Jeg ser desuden gerne at piratcrewet eller ansvarlige for nyhederne/nyheden svarer på dette indlæg :P
Mvh. Arrow
Copy/Paste
01-26-2005, 09:49 PM
Hej,
Nu er det ikke mig der har skrevet nyheden. Men generelt vil vi fra crewets side gerne lægge vores egen vinkel på nyhederne. Du har ret i at det ikke er alle man skal vurdere til "ikke at være den hurtigste knallert på kajen", men syntes at det han siger er så gennemført tåbeligt at det er den mest rammende beskrivelse.
John Kennedy:
»Det er kun dumme mennesker, der påstår, at man kan vinde kampen mod pirateri«,
»Alligevel er vi nødt til at tage kampen. Ellers bliver det bare endnu værre«.
John Kennedy er udmærket klar over at man ikke kan stoppe fildeling, han ved sikkert også udmærket at fildelingstjenesterne om få år er tæt på anonyme og at IFPI derfor forfølger en forkert strategi med retssager og erstatningskrav.
Hvis nu IFPI nu forfulgte en strategi hvor de forsøgte at ændre folks normer til fildeling ved debat og oplysning, så fair nok, så kunne hans udtalelser til dels forsvares. Men det gør IFPI ikke. I stedet står IFPI bag gigantiske erstatningskrav der ødelægger almindelige menneskers liv i en kamp som han selv siger han ikke kan vinde...
:evil:
Så derfor er det vores vurdering at han IKKE er, tjaa.., "den hurtigste knallert på kajen".
Copypaste / Piratcrew.
Arrow
01-27-2005, 09:27 AM
Tak for svaret.
For nu at tage et hypotetisk spørgsmål, så kan kampen mod kriminalitet jo heller ikke vindes, det er derfor politiet kun kan forsøge at begrænse det, selvom den ikke kan vindes, så teknisk set kan jeg ikke se det "gennemført tåbelige" i at han har en holdning til sagerne om vi er uenige med den eller ej.
Jeg har skam ikke noget imod at redaktionens meninger afspejler sig i de nyheder de skriver, det er jo lidt ala. Ekstra Bladet. Dem der vil læse det gør det bare, og synes man de er for subjektive lader man bare være med at besøge sitet.
Alligevel mener jeg altså der er forskel på subjektivitet og mudderkastning, om så det kun er på et website han alligevel ikke besøger. Ord som beskriver Pladebranchen i sig selv som i mener den er etc. kan jeg sagtens acceptere, men mudderkastning mod en enkelt mand er da ærligt talt lidt for meget.
Han har da i det mindste indset noget, meget få andre i pladebranchen har. Havde Torben Steffensen kommet med sådan en udtalelse, havde det været noget ala. alt piratkopiering ville blive stoppet inde for de næste 2-3 år, og at kampen sagtens kunne vindes "så retfærdigheden kan ske fyldest." :wink:
Dette her har faktisk også noget at gøre med at jeg deltager i debatten andre steder. Skal jeg linke til nyheder her for at understøtte min argumentation, nytter det ikke noget hvis de er svinende over for 3. part, for så bliver hverken mig eller nyheden taget specielt seriøst. Vi kan vel hurtigt blive enige om at mudderkastning er skadeligt for debatten?
Subjektivitet har jeg såmænd ikke noget imod. Jeg ønsker dog bare stadigvæk er nyhederne på piratgruppen ikke er svinende over for enkeltpersoner. Kritiser i stedet deres synspunkter, og gør kun det andet hvis der er bedre argumentation end den, som jeg mener piratgruppen viste i pgl. nyhed. 8)
Mvh. Arrow
Camilo
01-27-2005, 10:16 AM
Kritikken er taget til efterretning
Camilo / Piratgruppen
Nyhedsgrupppen
Arrow
01-27-2005, 04:07 PM
Mange tak :wink:
Mvh. Arrow
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.