Se fuld version : seede
gunnar21
01-24-2005, 07:16 PM
HJÆLP jeg har ikke ret meget forstand på det her og der står flere steder at man skal seede men jeg aner ikke hvad det er og hvad man skal gøre for at seede
Jowls
01-24-2005, 07:23 PM
Du seeder automatisk mens du downloader. Det gør bittorrent altid.
Efter din download er færdig bliver du ved med at seede så længe du lader torrenten "køre" og ikke flytter/sletter den downloadede fil.
Det anses generelt for høfligt at seede mindst lige så længe som man har downloadet, men de fleste trackere har desuden en ratio (forhold mellem hvor meget man downloader og uploader) som de holder regnskab med. Den er ofte mellem 0.2 og 0.5.
gunnar21
01-24-2005, 07:28 PM
det vil sige så længe jeg ikke sletter det jeg har downloadet så seeder jeg?
Jowls
01-24-2005, 08:46 PM
det vil sige så længe jeg ikke sletter det jeg har downloadet så seeder jeg?
Ja, men kun så længe din torrent også er aktiv og naturligvis at din BT-klient kører.
Jeg ved ikke lige hvordan det ser ud i din klient, for jeg har ikke prøvet dem alle, men i den jeg selv bruger - Azureus - er der et vindue nederst på skærmen med alle de torrents som er færdig-downloadede, men stadig aktive, dvs. seedende. Der kan man også se hvor meget man har uploaded for hver fil.
gunnar21
01-25-2005, 07:47 AM
kommer der et logo nede på den nederste linie hvis min bt kører?
Jowls
01-25-2005, 12:48 PM
kommer der et logo nede på den nederste linie hvis min bt kører?
Øh, logo? Måske skulle du lige nævne hvilken BT-klient du benytter. Så kan det være at en af de andre herinde som kører den samme kan svare dig på de mere detaljerede klient-specifikke spørgsmål.
Unidentified
01-25-2005, 01:18 PM
Jeg bruger BitComet
Der er der et såkaldt logo:
Grøn pil der pger ned ad: En fil jeg downloader
Rød pil der peger op ad: En fil jeg uploader
Grøn Plet: En fil som både er downloadet og uploadet færdig (og som derfor kan slettes).
Jeg uploader ikke nødvendigvis lige så meget, som jeg downloader. Det er Bitcomet der bestemmer hvor jeg er færdig med at uploade.
Min ratio er ihvertfald på 0.4 og 0.5 pt.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.