PDA

Se fuld version : Setiathome gruppe

Virtus
01-21-2005, 03:09 PM
Well, alle kender vel Seti@home, så er det vel også på tide med et Piratgruppen.org team, så er du ikke allerede medlem, så opret en BOINC konto her:
http://setiweb.ssl.berkeley.edu/create_account_form.php?teamid=114650

**Det er muligt at trække sine gamle Seti stats med sig.

Er du allerede koblet på det interplanetære netværk og er godt igang med at finde små grønne rumvæsener, så klikker du bare her:
http://setiweb.ssl.berkeley.edu/team_join_form.php?id=114650

Nogle spm, postes bare herinde :)

Arrow
01-21-2005, 05:08 PM
Dette vil jeg ikke anbefale.

Why?

Fordi at der er mange lign. projekter der støtter forskning inde for kræft etc. Målet for medicinforskning står i langt højere grad højere end målet om at lytte til en masse lort fra rummet som 50% af jordens befolkning alligevel ikke tror på.

Folding@Home (http://folding.stanford.edu/) er et langt bedre bud. http://www.grid.org kan også være en ide.

Folding@Home har forøvrigt lige fået ny indsigt (http://www.newz.dk/forum/item/52004/). Jeg vil langt hellere foreslå at folk joiner disse i stedet :wink:

Mvh. Arrow

Jowls
01-21-2005, 05:22 PM
Måske skulle vi lave en vote, hvis vi skal have så mange som muligt på eet koncentreret Pirat-team... :)

Chron
01-21-2005, 05:24 PM
Vi kunne også lave et team på Project Dolphin .. Program som tæller antal keystrokes ^.^
http://dolphin.twistification.net/
Så kan det godt være at de paranoide sidder derhjemme og siger KeyLogger - og ja, det er en keylogger... sagen er bare at den kun sender data når du lader den gøre det, og den sender kun antal key strokes :P
Kig på det. Jeg er medlem: Chronazin, og hvis I vil prøve ad så skal I melde jer ind i gruppen piratgruppen.org med passwordet pg
;o) See ya there.
Har lige hevet mit gamle nick, Chron frem igen. Det bruges i stedet nu, så kan jeg fortsætte hvor jeg slap. :P

Athas
01-21-2005, 05:30 PM
Vi kunne også lave et team på Dolphin Project.. Program som tæller antal keystrokes ^.^

Project Dolphin-klienten virker kun under Windows, og jeg ved at der er et anseeligt antal brugere af alternative styresystemer her på siden.

Chron
01-21-2005, 05:35 PM
Project Dolphin-klienten virker kun under Windows, og jeg ved at der er et anseeligt antal brugere af alternative styresystemer her på siden.

Det er sgu trist. Njah, lav en linux port evt. Dem der kan, kan jo eventuelt joine anyway, bare lidt spas.

Christian
01-21-2005, 05:40 PM
Fordi at der er mange lign. projekter der støtter forskning inde for kræft etc. Målet for medicinforskning står i langt højere grad højere end målet om at lytte til en masse lrot fra rummet som 50% af jordens befolkning alligevel ikke tror på.
Det er DIN vurdering! Det er ikke ensbetydende med at det er sandt for mig eller nogen andre!

Jeg støtter SETI 110%

pedro11
01-21-2005, 05:57 PM
Jeg støtter SETI 110%

Jeg har også kørt med SETI i flere år, men er hoppet over på Folding-projektet. De har i det mindste kunnet fremvise resultater.

På den anden side så finder man heller ikke noget, hvis man ikke leder..... :?

Chron
01-21-2005, 06:27 PM
Hvis 50% af befolkningen ikke tror på det, og resten gør, ja så har vi et demokratisk problem :P

Arrow
01-21-2005, 08:14 PM
Fordi at der er mange lign. projekter der støtter forskning inde for kræft etc. Målet for medicinforskning står i langt højere grad højere end målet om at lytte til en masse lrot fra rummet som 50% af jordens befolkning alligevel ikke tror på.
Det er DIN vurdering! Det er ikke ensbetydende med at det er sandt for mig eller nogen andre!

Jeg støtter SETI 110%

Fortæl mig hvordan det på nogen måde kan være vigtigere at lede efter andet liv i rummet end at hjælpe mennesker som er syge? Selvfølgelig det er et subjektivt emne, men jeg er meget interesseret i at høre dine synspunkter.

Hvorfor lede efter noget som med 99% sikkerhed ikke kan findes af os (ikke ensbetydende med at det ikke eksisterer), og som vi ikke vil kunne kommunikere med fordi de ligger så mange lysår ude i rumtte (hvis vi finder dem) at det vil være nærmest umuligt at sende et radiosignal til dem fra jorden da det kræver enorme resourcer? Resourcer som måske ikke engang kan sendes ud med nuværende eller fremtidigt udstyr, fordi signalet skal millioner af lysår, gennem astroidebælter etc.? Og hvis man har set for mange Rumvæsner-invaderer-jorden film, så evt. noget som vi i sidste ende opdager at vi egentlig ikke ville finde hvis vi kunne gøre det om?

Så hellere tage et projekt som har mulige visioner, og som faktisk er til hjælp for menneskeheden.

Hvis jeg skal virke lidt grov i tonen skal jeg undskylde, men jeg er bare komplet uforstående over for din holdning. Tag endelig ikke det her indlæg som flame :wink:

Mvh. Arrow

Arrow
01-21-2005, 08:18 PM
Så er Arrow officielt medlem af piratgruppen.org's "Project Dolphin" team :D

Happy keystroking... :wink:

Mvh. Arrow

Athas
01-21-2005, 08:32 PM
Det kommer snart med en Linuxklient står der på deres site :wink:

Ja, det er jeg klar over, de har haft det stående i tre år, for at være sikre på at alle blev opmærksomme på det. :D

Chron
01-22-2005, 10:58 AM
Haha så må vi give dem et spark i røven og få dem til at lave den klient.

Athas
01-22-2005, 11:08 AM
Hvis det kunne lade sig gøre at finde ud af hvilken protokol Dolphin-klienten benytter sig af, skal jeg gerne gøre forsøget.

Jowls
01-22-2005, 12:19 PM
Ok - en lille summering. Af de forslag som er landet er....

SETI - som har til formål at assistere i evalueringen af signaler fra det ydre rum med henblik på at finde spor af fremmede intelligenser.

FOLDING - som hjælper med grundforskning i proteiner, hvilket på længere sig kan give os en dybere forståelse for flere alvorlige sygdomme og behandlingen af disse.

GRID - som minder en del om ovenstående, bortset fra at det er et mere generelt system som giver mulighed for at vælge mellem flere forskellige medicinske forkningsprojekter som man ønsker at bruge sin PC til.

DOLPHIN - som optager plads på PC'en og tæller hvor mange taster der trykkes på....

:roll: Decisions decisions.

Arrow
01-22-2005, 01:11 PM
DOLPHIN - som optager plads på PC'en og tæller hvor mange taster der trykkes på....

Optager plads?

Hvis du mener at den lille smule (128 KB download...) er plads, tror jeg du skal have et nyt og større piratskib (aka. en harddisk) :wink:

Jeg har tilmeldt mig på opfordring fra Chronazin. Programmet optager ingen resourcer (medmindre du har en PC lige så gammel som min første med 42 MB harddisk og 10 Mhz processor. Havde jeg kendt antallet af RAM var jeg bogstavligt talt død af grin :wink: ), og jeg er medlem af piratgruppens team. Det sjove er at nummer 1+3 på Top10 listen er p2p grupper/communities.

Lad os bidrage med hvert eneste tastetryk vi kan, så piraterne kan have en andel i verdens officielle tastetryk :D

Mvh. Arrow

Virtus
01-23-2005, 09:18 AM
[quote=Jowls]Programmet optager ingen resourcer (medmindre du har en PC lige så gammel som min første med 42 MB harddisk og 10 Mhz processor. Havde jeg kendt antallet af RAM var jeg bogstavligt talt død af grin :wink:

Wauw, sikke en slæde, min første PC var en 486 DX-2 80Mhz med 370Mb hdd og 8 Mb ram !!! Det var tider.

Jeg er vist også lige tilmeldt Dolphin nu :)

Der savnes stadig SETI@Home folk

Arrow
01-23-2005, 12:06 PM
[quote=Jowls]Programmet optager ingen resourcer (medmindre du har en PC lige så gammel som min første med 42 MB harddisk og 10 Mhz processor. Havde jeg kendt antallet af RAM var jeg bogstavligt talt død af grin :wink:

Wauw, sikke en slæde, min første PC var en 486 DX-2 80Mhz med 370Mb hdd og 8 Mb ram !!! Det var tider.

Jeg er vist også lige tilmeldt Dolphin nu :)

Der savnes stadig SETI@Home folk

Det fede ved den var turboknappen. Det fik den til at køre med 16 Mhz. Men var spillet krævende brød den sammen pga. varmen ved 16 Mhzhttp://www.stivan.dk/gfx/smiley/icon_smile_big.gif

Idag sidder undertegnede dog på noget mere "sofistikeret" og ens smuuuuleee bedre hardware :wink:

Mvh. Arrow