Se fuld version : hjælp mig med at overbevise mine forældre...
TNB_Dominic
01-20-2005, 09:15 PM
har i nogle gode råd til, hvordan man får gamle uforstående forældre, til at tro på PG og de historier der kører om APG, istedet for at sige "vrøvl" eller "røverhistorier"? jeg er ved at være træt af, at de ikke kan se et klap, kan i hjælpe mig med at åbne deres øjne?
på forhånd tak. :)
pedro11
01-21-2005, 06:36 AM
Kan det ikke være ligegyldigt hvad dine forældre mener? :D
Jowls
01-21-2005, 06:58 AM
har i nogle gode råd til, hvordan man får gamle uforstående forældre, til at tro på PG og de historier der kører om APG, istedet for at sige "vrøvl" eller "røverhistorier"? jeg er ved at være træt af, at de ikke kan se et klap, kan i hjælpe mig med at åbne deres øjne?
Hmmm, lad mig lige se....
Du vil altså overbevise to retskafne, modne og sikkert IT-ukyndige forældre om, at en flok relativt unge mennesker som ønsker at ændre lovgivningen har ret, mens et respektabelt og velanset advokatfirma bag den flotte facade kun er ude på at mele sin egen kage via løgne og magtmisbrug?
Hvorfor starter du ikke med et nemmere projekt - finde en vaccine mod AIDS, organisere en dansk mission til Mars eller bygge en bro til Grønland :roll: :wink:
Ok, nu kender jeg ikke dine forældre, men generelt deler alle forældre-par eet afgørende træk - de bryder sig ikke om afvigelse fra normen og ballade!
Forældre er tilfredse hvis deres børn klarer sig godt i samfundet, skolen og livet i det hele taget. Får en god uddannelse (advokat eller læge hører til de mest populære), finder en "pæn" pige, køber et parcelhus, får 2,3 børn osv.
Forældre bryder sig ikke om (men accepterer ofte stiltiende) at deres børn holder sabbat fra uddannelsen for at komme ud og se verden, vælger en usikker karriere (kunstner og musiker er tæt på toppen af forældrenes hade-liste), engagerer sig i sager hvor de løber en risiko, har en alternativ livsstil o.lign. Hvis forældre kunne bestemme alt ved deres børn, ville verden være befolket af 6 millioner kopier af George W. Bush... :P
Uanset om dine forældrer kan bringes til at indse det rigtige i Piratgruppens kamp eller ej, så vil de primært fokusere på, at fildeling indebærer en risiko for ballade for dig som person og dem som familie. De vil så foretage en mental afvejning af, om de mener at denne sag er vigtig nok til at retfærdiggøre risikoen, og med 99,9% sandsynlighed komme til et negativt resultat.
Sorry Dominic - dette er en kamp, du næppe har en chance for at vinde....
TNB_Dominic
01-21-2005, 07:28 AM
Sorry Dominic - dette er en kamp, du næppe har en chance for at vinde....
surt... men sådan er det vel.. :( tak anyways...
Valhalla©
01-21-2005, 09:53 AM
Få dem til at læse nogle af de indlæg BLA i afsnittet "Antipiratgruppen" i dette forum.
Find relevante links frem til de dokumenter
som folk har scannet og lagt til rådighed,
for at bekræfte sandheden af det som folk påstår.
www.wyren dk er en af dem, men der ligger også
andre.
Find undersøgelser der bekræfter vores holdninger.
En af dem : http://news.com.com/Music+sharing+doesnt+kill+CD+sales%2C+study+says/2100-1027_3-5181562.html?tag=nl
Undersøgelse fra Harvard Business School.
Kort sagt.
Find fakta som bekræfter vores meninger, og som kan dokumenteres.
Hvis dine forældre ikke vil indse fakta, så blir
det jo nok svært. Men så er de jo (med alt ære og respekt) direkte fatsvage.
Syns du skal prøve alt for at få dem overbevist.
Jo flere der fatter buskabet, jo bedre.
Oddball
01-21-2005, 10:29 AM
Hvis forældre kunne bestemme alt ved deres børn, ville verden være befolket af 6 millioner kopier af George W. Bush... :P
kun 6 millioner? :roll:
Arrow
01-21-2005, 10:50 AM
Hvis forældre kunne bestemme alt ved deres børn, ville verden være befolket af 6 millioner kopier af George W. Bush... :P
Lol Theis skrid med dig, lille Bush lover. Gudskelov så er verden ikke efter dit hoved, hva :wink:
Nå anyways. Som Valhalla foreslog så må du få dem til at læse nogle artikler omkring antipiratgruppens metoder. Hvis de ikke vil tro på dig, må du få dem til at tro på andre 8)
Mvh. Arrow
Jowls
01-21-2005, 11:43 AM
:oops: Der skulle nok have stået "milliarder". Beklager - jeg skal sørge for at få min sekretær pisket i frokostpausen...
Ghost
01-21-2005, 03:14 PM
Her har du 52 siders godnatlæsning til dine forældre http://www.firstlight.dk/FileSharing_March2004.pdf
TNB_Dominic
02-25-2005, 07:13 AM
Kan det ikke være ligegyldigt hvad dine forældre mener? :D
ikke just, eftersom at jeg bor i deres hus, og skal leve med dem hver dag, så mener jeg ikke at det er urelevant hvad de mener.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.