PDA

Se fuld version : Endnu en årsag til at skifte til linux

Infant Prodigy
01-20-2005, 01:02 PM
Linux slår Windows med mange længder:
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=276930

/infant prodigy

Jowls
01-20-2005, 01:16 PM
Linux slår Windows med mange længder:
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=276930

/infant prodigy

Og ikke kun indenfor sikkerhed. Det eneste punkt hvor Windows endnu er foran Linux er på antallet af programmer - men det samme var DOS jo i sin tid overfor Windows. Og hvor er DOS idag.... :wink:

aL
01-20-2005, 01:30 PM
:lol: :shock:

Hehe, det er noget af en sammenligning Jowls.. Opkøbte Mr. Gates ikke DOS for en billig penge? -køber Linux så også M$ for en slik :P

zub
01-20-2005, 02:58 PM

Hehe, det er noget af en sammenligning Jowls.. Opkøbte Mr. Gates ikke DOS for en billig penge? -køber Linux så også M$ for en slik :P

mand laver dos.
mand tager ikke patent på dos
MS køber sig en licens...
MS tager patent på dos ved hjælp af en lille finte i US lov.
MS score kassen
mand skyder sig selv...

er lige lidt i tvivl om han skød sig selv eller hoppede ud et sted.. men faktum er at han døde af det...
hvad lærte MS af dette nummer?.. jo.. at man skal tage patent på alt og alle hvis man har chancen.

/edit
patent burde nok ha været copyright her.. men det gider jeg ik til at undersøge :)
/edit/

Athas
01-20-2005, 03:42 PM
Hvad snakker du om? Microsoft købte helt legitimt QDOS (Quick & Dirty Operating System) af en eller anden fyr for $15000 (eller deromkring), hvorefter de licenserede det videre til IBM. Og nej, den oprindelige programmør døde ikke af det.

Jowls
01-20-2005, 03:44 PM

-køber Linux så også M$ for en slik :P

Køber hvad? Windows ER død - det er bare et spørgsmål om dødskampens længde. Er begravelsen i 2010 eller 2015? Ved årsskiftet 2020 har folk formentlig glemt at den overhovedet eksisterede. :wink:

Kun bestikkelse/lobbyisme på patent-fronten kan redde Microsoft Windows nu og det ved Microsoft vist også godt, når man ser på de beløb de investerer i sagen....

z33k
01-20-2005, 06:11 PM
Windows for president :!:

AmbY
01-21-2005, 01:17 PM
Hvad fuck er nu det for noget lort, M$ går sku da ikke af, det vilel da være totalt latter ligt at sige, det eneste der sker at der hele tiden vil være en mægde der er for styresystemet linux, og en mængde for windows, kan personligt ikke se meningen med at køre linux, de få gange jeg har gjort det, har det været af ren morskab, ikke andet...

M$ lukket i 2020, no way! (de har jo allerede udskrevet planer for de næste 20 år frem, og så er vi allerede i 2025) ;)

desuden ville alle aldrig skifte, jeg vil klart køre windows til hver entid og råde andre til det også. kan godt være linux har nogen fordele over M$

but how ever...

M$ har flere over Linux..!

(gider ikke diskutere det yderligere, har været i alt for mange battle's mellem pingvinen og flaget, til at være dum nok til at gøre det igen, lige meget hvad bliver den slags aldrig færdig, så stopper den her)

mvh.dk amby

zub
01-21-2005, 01:41 PM
Hvad fuck er nu det for noget lort, M$ går sku da ikke af, det vilel da være totalt latter ligt at sige, det eneste der sker at der hele tiden vil være en mægde der er for styresystemet linux, og en mængde for windows, kan personligt ikke se meningen med at køre linux, de få gange jeg har gjort det, har det været af ren morskab, ikke andet...

M$ lukket i 2020, no way! (de har jo allerede udskrevet planer for de næste 20 år frem, og så er vi allerede i 2025) ;)

desuden ville alle aldrig skifte, jeg vil klart køre windows til hver entid og råde andre til det også. kan godt være linux har nogen fordele over M$

but how ever...

(gider ikke diskutere det yderligere, har været i alt for mange battle's mellem pingvinen og flaget, til at være dum nok til at gøre det igen, lige meget hvad bliver den slags aldrig færdig, så stopper den her)

mvh.dk amby

man skal ik kaste med flasker hvis man ik vil slås =)

windows har mange fordele over linux ja... men langt de fleste er der pga windows har så mange brugere.. næsten alt software bliver lavet til windows.. alle spil bliver lavet til windows.. alle computere du køber samlet i en alm forretning bliver solgt med windows, og dette kan ik vælges fra.. hvis linux på et tidspunkt får nok brugere til at software producenter (og hardware producenter) tager linux mere seriøst sådan så det meste kommer til linux så vil linux blive en stor konkurrent.. men omvendt så vil linux få et stort problem.. fordi de største fordele ved linux er:

sikkerhed, stabilitet, ingen virus, ingen adware

mere software = flere fejl = mindre stabilitet

flere brugere = mere sjov ved at lave viruser = linux viruser vil opstå i meget større antal

flere brugere = mere sjov/penge i at lave adware og så skal det nok også komme...

flere brugere = meget større interresse fra hackere til at lære at hacke linux systemer..

selv køre jeg dualboot på client computeren og linux på serverne... bruger dog kun windows når jeg skal på netbank (som bare ik vil andet end IE) og når jeg skal spille (og spillet ik har linux support)

Jowls
01-21-2005, 01:47 PM
Hvad fuck er nu det for noget lort, M$ går sku da ikke af, det vilel da være totalt latter ligt at sige...

Du har ret - det var en uheldig formulering. Microsoft skal nok bestå under en eller anden form. De har jo investeringer i meget andet end software. Hvem husker f.eks. at Nokia oprindeligt lavede gummivarer og toiletpapir? Eller at Lamborghini var landbrugsmaskiner? Microsoft ville da være et udmærket navn til en ble, en tampon eller en køkkenrulle.... :wink:

Grunden til at Windows dør er, at den koster 5000,- med officepakke for alle andre end os pirater og studerende. Det er ca. det samme som en PC.

Det eneste som holder den i live - særligt i den tredje verden og østen - er de mange illegale kopier, men nu skærper MS kursen overfor pirat-kopisterne.... og skærer derved halsen over på sig selv af grådighed. Poetisk retfærdighed, kunne man sige :roll:

niQe
01-21-2005, 05:13 PM
[quote="JowlsHvem husker f.eks. at Nokia oprindeligt lavede gummivarer og toiletpapir? [/quote]

Var det ikk sko?

niqE

Virtus
01-26-2005, 06:57 AM
Køber hvad? Windows ER død - det er bare et spørgsmål om dødskampens længde. Er begravelsen i 2010 eller 2015? Ved årsskiftet 2020 har folk formentlig glemt at den overhovedet eksisterede. :wink:

Det tvivler jeg godt nok på, MS er kommet for at blive, du glemmer vist det faktum at samtlige virksomheder i stort set hele verdenen benytter MS til deres servere, klienter mv. Jeg tvivler godt nok på at disse bliver skiftet ud, bare lige sådan..

Men jeg ved at MS har gang i at pumpe penge i linux, for de selv kan benytte på privatfronten, jeg spår at Windows vil bevæge sig tættere på at lave et gratis operativ system til privat brugere der er en god blanding af linux / nt.. det kunne ihvertfal være spændende :)

AmbY
01-26-2005, 07:58 AM

but how ever...

mvh.dk amby

man skal ik kaste med flasker hvis man ik vil slås =)

windows har mange fordele over linux ja... men langt de fleste er der pga windows har så mange brugere.. næsten alt software bliver lavet til windows.. alle spil bliver lavet til windows.. alle computere du køber samlet i en alm forretning bliver solgt med windows, og dette kan ik vælges fra.. hvis linux på et tidspunkt får nok brugere til at software producenter (og hardware producenter) tager linux mere seriøst sådan så det meste kommer til linux så vil linux blive en stor konkurrent.. men omvendt så vil linux få et stort problem.. fordi de største fordele ved linux er:

sikkerhed, stabilitet, ingen virus, ingen adware

mere software = flere fejl = mindre stabilitet

flere brugere = mere sjov ved at lave viruser = linux viruser vil opstå i meget større antal

flere brugere = mere sjov/penge i at lave adware og så skal det nok også komme...

flere brugere = meget større interresse fra hackere til at lære at hacke linux systemer..

selv køre jeg dualboot på client computeren og linux på serverne... bruger dog kun windows når jeg skal på netbank (som bare ik vil andet end IE) og når jeg skal spille (og spillet ik har linux support)

som du selv siger så er det de mange brugere der gør windows så populær....

tror du virkelig det er fordi at det ikke kan lade sig gøre at lave "spy" "ad" og alt det andet til linux?? så tager du sku fejl!

den eneste grund til at man kan sige at linux slipper for den slags, er fordi der ikke er ret mange der bruger det og derfor satser folk ikke på det...

skal vi væde med at hvis hele verdenen brugte linux i stedet, at så ville det være det der var en masse lort til??

(ved godt jeg sagde jeg ikke ville diskutere det mere, men lige det der, kan du vel selv se der ikke holder i længden!)

mvh.dk amby

AmbY
01-26-2005, 08:04 AM
Du har ret - det var en uheldig formulering. Microsoft skal nok bestå under en eller anden form. De har jo investeringer i meget andet end software. Hvem husker f.eks. at Nokia oprindeligt lavede gummivarer og toiletpapir? Eller at Lamborghini var landbrugsmaskiner? Microsoft ville da være et udmærket navn til en ble, en tampon eller en køkkenrulle.... :wink:

Ok, hviste den med landbrugsmaskinerne, men de andre får lige dem her: :o :o :o :o

Grunden til at Windows dør er, at den koster 5000,- med officepakke for alle andre end os pirater og studerende. Det er ca. det samme som en PC.

Windows Xp Pro DK m. SP2 koster 999,- så nej så slemt er det ikke... ;)

Det eneste som holder den i live - særligt i den tredje verden og østen - er de mange illegale kopier, men nu skærper MS kursen overfor pirat-kopisterne.... og skærer derved halsen over på sig selv af grådighed. Poetisk retfærdighed, kunne man sige :roll:

jaja, lad dem nu bare forsøge med ders ekstra sikkerhed til at starte med, XP skulle jo også være SÅ sikker, og bla bla bla.... ;)

Vi er survivors....

Athas
01-26-2005, 08:27 AM
du glemmer vist det faktum at samtlige virksomheder i stort set hele verdenen benytter MS til deres servere, klienter mv.

Klienter, ja (lidt over 95% mener jeg), servere nej. Jeg mener at Windows sidder på omkring 50% af servermarkedet, og det bliver mindre hvert år. Antallet af GNU/Linux-baserede servere vokser med ekstrem hast (jeg kan ikke huske de præcise tal, men jeg mener at det er i nærheden af 50%).

Jeg tvivler godt nok på at disse bliver skiftet ud, bare lige sådan..

Det så Microsoft ellers gerne - de skal jo sælge nye styresystemer, officepakker, etc. :)

Men jeg ved at MS har gang i at pumpe penge i linux, for de selv kan benytte på privatfronten

Har du kilder? Dette har jeg ikke hørt om før. Husk at Linux er udviklet under GPL, så hvis de rører ved det, skal de udgive deres ændringer som fri software, og det tror jeg ikke at Microsoft har interesse i.

Windows Xp Pro DK m. SP2 koster 999,- så nej så slemt er det ikke... Wink

Det var ikke hvad det kostede da det kom ud, og det er uden officepakke. Desuden er XP stadigvæk den dyreste udgave af Windows nogensinde. Hvordan kan det være at alle andre produkter (det være sig alt, lige fra harddiske til brødristere) bliver billigere, hvor Windows (og programmer generelt) bliver dyrere og dyrere for hver ny generation?

AmbY
01-26-2005, 08:40 AM
nej men den kostede heller ikke så meget, den kostede 3.599 for Pro, og kun 2.499 for Home, da XP lige var kommet ud.

men jo det var meget dyrt, men nej jeg er ikke enig med priserne, for man kunne bare lade vær med at købe XP med Office pakken, for så er det jo klart den bliver dyr, men igen, hvilken pirat lader sig underkue af en smule sikkerhed?? :P

jeg vil væde med at der 3 dage efter longhorn er udkommet allerede er en fake key, eller en anden løsning på det!