PDA

Se fuld version : Valg 2005

z33k
01-18-2005, 09:44 PM
På baggrund af at der snart er valg, vil jeg høre hvem i ville stemme på?

Personligt ville jeg nok stemme på Soc.dem, men jeg synes det er svært at gennemskue hvad de enkelte partier står for.

EDIT: Ups, glemte Kristendemokraterne, og nu kan jeg ikke tilføje flere, sorry :) Så skriv lige hvis i stemmer på Kristendemokraterne :)

Arne-bjarne
01-18-2005, 11:06 PM
SF.. hvis jeg kunne stemme.. men af de to der bare har den mindste chance for at vinde, tror jeg det må blive soc. demokratiet, men med samme betænkeligheder som dig, k33z

Khain
01-18-2005, 11:26 PM
egentlig ville jeg stemme på Retsforbundet, men de kommer næppe ind... faktisk er jeg ikke engang sikker på om de stiller op....

jeg er iskold og stemmer på dem der kan regne: Social Demokratiet.

ved forrig års finanslov afveg deres med sølle 10 mio. , mens både venstre, enhedslisten og DF hver især havde regnet over 30 mia forkert....

fra et rent matematisk synspunkt har de "ekstra" 23 mia der er dukket op heller ikke hjulpet på min tiltro til venstres regneevner.... en afvigelse på 1% er en acceptabel faktor, men 4,7 % er tegn på at der er nogle der ikke har hørt efter i matematk timen...

Bonux
01-19-2005, 01:42 AM
en af min venner står bag denne side

http://www.spinkontrol.dk/

hagh
01-19-2005, 07:31 AM
Jeg stemmer på Venstre. Jeg synes sq at de gør det godt.
Jeg mener selv at bl.a. USA er en meget stor samarbejdspartner og der synes jeg Fogh er fremragende hvorimod jeg er bange for at Lykketoft ikke vil samarbejde med USA.

Blot en af grundene.

Athas
01-19-2005, 08:12 AM
Enhedslisten!

Keld Albrechtsen for president!

Chron
01-19-2005, 08:54 AM
Du mangler en mulighed for (1) at stemme blankt og (2) slet ikke at stemme.. ;) Jeg sidder og overvejer om det skal være 1 eller 2, er ikke helt sikker.
Efter kommentar fra Athas vil jeg lige nævne, at det ikke at stemme kan ses som en måde at udtrykke sig på, i samme stil som at stemme på et bestemt parti.

Klawz
01-19-2005, 10:08 AM
Den afstemning måtte jo komme

Mht. at stemme på Retsforbundet, så har de vist en form for samarbejde med Minoritetspartiet, så måske kan man alligevel stemmer på dem.

Jeg synes det er dejligt at se, at piraterne spænder så bredt rent politisk. Herfra skal lyde en stor opfordring til at kontakte jeres lokale kandidater og aftvinge dem et svar på deres holdning til en ændring af ophavsretten, så den ikke-kommercielle fildeling bliver lovlig.

Jeg vil ikke selv bekende politisk kulør, og opfordrer andre Pirat-redaktører til at holde sig tilbage for dette. Jeg synes, at det ville være trist hvis folkene bag forummet og sitet pludseligt skulle opfattes som "partipolitiske". Det er i mine øjne et spørgsmål om at fastholde det tværpolitiske som samler os.

Godt valg til alle (kan man sige det, eller er jeg en hykler?) :twisted:

eLGet
01-19-2005, 10:08 AM
Jeg tror min stemme falder på Venstre - har tidligere stemt på socialdemokraterne, men når venstre nu er blevet mindre liberalistisk og nærmet sig midten yderligere, så mener jeg deres holdninger afspejler mine bedre end socialdemokraternes.

Ydermere synes jeg at Fogh er en betydeligt bedre frontfigur end Lykketoft, der er mere vag og usammenhængende i hans fremtræden. IMHO.

Siin-wu
01-19-2005, 10:33 AM
hvorfor er valgmuligheden...

"Jeg gider ikke stemme på den flok aber"

ikke med? skal siges jeg har velgt en men i det fleste tilfælde er det, det parti som har "mindst" jord i hovedet jeg stemmer på :wink:

Virtus
01-19-2005, 11:25 AM
Lige pt. falder min stemme på Venstre, alene af den grund at jeg syntes det var synd for Fogh han blev ægget.. heh

Holder øje med "markedet" indtil valgdagen og beslutter mig endeligt på selve dagen.

Jeg syntes ofte at de alle lover en masse ting, som ikke bliver gennemført, f.eks. har ældre´s levevilkår altid været på politikerenes liste over ting, men jeg syntes stadig at der er stor mangel på ordentlige forhold for de ældre, jeg tror samfundet lidt forsøger at glemme dem.. :(

tek
01-19-2005, 04:11 PM
jeg er bange for at Lykketoft ikke vil samarbejde med USA.

Jeg HADER Bush, og mener, at DK og UK har slikket US alt for meget i røven i de sidste par år (Irak, raketskjold, etc). Til gengæld vil jeg meget nødigt se Lykketoft som statsminister - jeg husker stadigvæk med gru hans meritter som udenrigsminister.

Men hvem skal man stemme på, når man ikke vil have Lykketoft; men mener regeringens politik stinker på alt for mange punkter?

Er nok lidt varm på de radikale; men de må have ændret noget internt på et tidspunkt - de støtter fortsat soc.dem. De plejer ellers næsten altid at være i regering.. sært

//michael

TRUST
01-19-2005, 04:16 PM
Konservative, de har flest synspunkter jeg deler så simpelt er det.
Skummelt og se et parti der stadig går ind for planøkonomi få så mange stemmer :P

install_Wizard
01-19-2005, 04:52 PM
Enhedslisten!

Keld Albrechtsen for president!
Nu er det så lidt ærgeligt, at Keld Albrechsen grundet enhedslistens rotationspolitik ikke kan komme ind igen. Det samme gælder Søren Søndergård. Derimod har Rune Lund, Per Clausen og Frank Aaen en lidt bedere chance.

Hvis jeg kunne stemme (ak ja, det må vendte til næste gang), ville det da også være på Enhedslisten.
Pernille Rosenkrantz-Theil for president! :P

*update*
Uden enhedlisten vil vi jo også miste mange gode debatter. feks. den her fra i sommers:http://www.enhedslisten.dk/multi.asp?side=hatte_debat

tek
01-19-2005, 06:12 PM
Nu er det så lidt ærgeligt, at Keld Albrechsen grundet enhedslistens rotationspolitik ikke kan komme ind igen. Det samme gælder Søren Søndergård.

Jubii, lidt godt kommer der da ud af det her valg :)

Derimod har Rune Lund, Per Clausen og Frank Aaen en lidt bedere chance.

Argh, ikke Frank Åen igen :evil:

Uden enhedlisten vil vi jo også miste mange gode debatter. feks. den her fra i sommers:http://www.enhedslisten.dk/multi.asp?side=hatte_debat

Ja, det ser sandelig konstruktivt ud!

//michael

Jowls
01-19-2005, 06:44 PM
Jeg HADER Bush, og mener, at DK og UK har slikket US alt for meget i røven i de sidste par år (Irak, raketskjold, etc).

Bush er ikke specielt populær udenfor USA. Jeg vil ikke selv påstå at jeg HADER ham, men det er mig en total gåde hvordan en så åbenlyst mentalt inferiør person på nogen måde kunne vinde det amerikanske præsidentvalg. Ikke mindst efter al den negative debat, Michael Moores film samt en stærk og imposant modstander - Kerry - som gjorde en langt bedre figur i debatterne, både på TV og irl.

Men det amerikanske folk har talt, og det er jo dem som skal leve med følgerne. Han sidder altså i 4 år mere på taburetten - hvis vi da ikke er så heldige at han bliver kvalt i en saltkringle forinden - og det må vi bare indrette os på.

Man kan mene hvad man vil om USA, men de er en supermagt indenfor verdens-økonomien. Forholdet til dem er vigtigt for Danmarks velfærd, så det er udmærket at vores regering bestræber sig på at have gode relationer med dem. Bare ikke på IP området selvfølgelig :wink:

The Galloping Goose
01-19-2005, 07:39 PM
Konservative, de har flest synspunkter jeg deler så simpelt er det.
Skummelt og se et parti der stadig går ind for planøkonomi få så mange stemmer :P

De Konservative har også de køneste ministrer :D

PackedManiac
01-19-2005, 10:35 PM
Mener du "patte-Lene"? :lol:

install_Wizard
01-20-2005, 07:44 AM
Mener du "patte-Lene"? :lol:
og hendes søn marcus?

hagh
01-20-2005, 07:57 AM
Jeg HADER Bush, og mener, at DK og UK har slikket US alt for meget i røven i de sidste par år (Irak, raketskjold, etc).

Vil ikke sige at jeg hader Bush. Han gør nogle ting okay, mens andre ting er helt til grin.
Nu er det som sådan heller ikke det politiske USA jeg interesserer mig for, men selve landet og har en stor drøm om at bo og arbejde derovre.

Krigsdebatten vil aldrig få en ende. Men i mine øjne er dem der er imod krigen for Saddam Hussein - ganske enkelt. Som Tony Blair sagde: "Jeg vil gerne undskylde for fejlinformation om masseødelæggelses våben, men jeg vil IKKE undskylde for at vi fjernede Saddam Hussein." Jeg kunne ikke være mere enig. Så kan man så diskutere om det var fornuftigt af Fogh at ryge med på historien om våbene. Men Hussein er væk og det giver jeg dem et skulderklap for.

Og så er der stadig dem der siger." Ja, men med Saddam Hussein var der fred og ro". JA! Så længe man gjorde hvad han sagde. Ellers blev man sq slået ihjel for bare at sige:" Arhhh".

Just my opinion.

ArcaneDenial
01-20-2005, 04:28 PM
Jeg stemmer enhedslisten. Stemte SF sidste år, men er ret sikker på stemmen går til "De rigtig røde" denne gang.
Personligt er jeg også meget imod Bush, Fogh og hele den kedelige episode der var omkring Irak. Men af frygt for at lave denne tråd til en Irak-debat tråd, vil jeg nøjes med at sige, jeg er stærk modstander af deres politik.

Og så er det også det nummer vores nuværende regering lavede med at afskaffe Kvote 2 på universiteterne, som er direkte til at lukke op og...ja, i fanger min holdning.

Socialdemokraterne har heller ikke det store at byde på for mit vedkommende, så tilbage står jeg med håb om Theil for president :)

Men jeg er dog ret sikker på at vi skal forvente Fogh holder vand. Desværre. Han står meget stærkt for tiden.

White Gangsta BoY
01-20-2005, 05:06 PM
Den har Fogh regnet godt ud. Han afsiger valg imens han står sikkert dvs. før komunnal-reformen. Den bliver utvivlsomt et stort "hul"! Så smart at ligge valget før og ikke efter...

Ang. krigen; Ja, flot de fik smidt Hussein væk osv. - men for helvede organiserering gør intet. Og ja ikke uden grund Anders Fogh altid bliver tegnet som en spytslikker på tegninger...

Stemte Soc.Dem0 - men lad os nu se :roll:

ZuCkZ
01-21-2005, 02:21 PM
Stemmer borgeligt. Jeg kan personligt ikke klare Theil, da jeg på helt ufatteligt mange områder er uenig med denne person. Jeg håber, jeg er død og borte før vi for en enhedslister som statsminister/president. Hvis jeg var under et sådant styre, ville jeg ihf. ønske, at jeg var død. Ville helt sikkert flytte til et andet land...

install_Wizard
01-22-2005, 09:08 PM
man kune også stemme for minoritetspartiet. Det står ikke for noget, ligesom jeg? :P

Ellers er deres navn da ret cool. Et parti for minoriteter. betyder det at de altid ville stemme imod flertallet i folketinget?

Strictly
01-24-2005, 02:55 PM
Her lidt fra valgkampen, som måske kan interessere sådan nogen som os:

http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=26766

barca
01-24-2005, 03:26 PM
Arrr kan aldrig huske hviklet parti PIA kjærsgård står for? er der nogen som lige vil fortælle det?

LoX
01-24-2005, 03:48 PM
Jeg er næsten ligeglad så langtid pia k bare ikke får en skid at sige mere, er træt af at hun slikker røv på de gamle, og brokker sig over at der ikke er nok til at tage sig af dem mens hun sparker unge udlændinge ud og skrammer endnu flere væk fra at komme til landet ...

LoX
01-24-2005, 03:49 PM
Arrr kan aldrig huske hviklet parti PIA kjærsgård står for? er der nogen som lige vil fortælle det?

Dansk Folkeparti

en lidt mere mild version af det tidligere nazipartiet

(sorry hvis jeg støder nogen, men det sys jeg efterhånden det ligner )

install_Wizard
01-24-2005, 04:14 PM

Dansk Folkeparti

en lidt mere mild version af det tidligere nazipartiet

(sorry hvis jeg støder nogen, men det sys jeg efterhånden det ligner )
Så skal vi bare være glade for at fremskridstpartiet herhjemme ikke har det så godt som Norges udave...

Strictly
01-26-2005, 12:46 PM
Computerworld har en ganske udmærket dækning af valget.

Tjek deres valgsektion her: http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=3&ArticleCategoryID=13

F4
02-03-2005, 01:11 AM
Jeg regner ikke med at stemme på enhedslisten men måske alligevel. Ham her kan jeg ihvert fald godt bakke op om.
http://www.hindrup.dk/169.0.html

darth raven
02-03-2005, 02:24 PM
stemmer df pga jeg syntes de har noget interesant indenfor it og socialpolitik men ville nu helst se at hvert parti som har deres force indenfor et område fik en post der så ville vi nok få den perfekte regering i dk i forhold til resten af verden