PDA

Se fuld version : Download!

banjobouner
01-15-2005, 10:30 PM
Hey... Lige et noobie spørgsmål igen igen...

Hvis man vil downloade hurtigere på Emule skal man så uploade mer... Og skal man bare have flere ting i sin delte filer mappe... Eller skal man have nogen som uploader fra en ?

migmigmig
01-16-2005, 09:56 AM
Gode spørgsmål!

Hvis man vil downloade hurtigere på Emule skal man så uploade mer
Ja, man kommer hurtigere frem i kø'erne, optjener flere credits hos andre, og er i det hele taget mere attraktiv for de andre klienter.

Nogle begræser deres upload, fordi de tror det mindsker risikoen for at blive opdaget. Det tror jeg ikke på; man kan blive knaldet for den mindste upload alligevel.

Under alle omstændigheder har man ikke meget andet at bruge sin upload til. F.eks. bruger surfing i en browser næsten ingen upload.

Og skal man bare have flere ting i sin delte filer mappe... Eller skal man have nogen som uploader fra en ?
Det du spørger om, er vel hvordan man optjener credits.

Når man i eMuler downloader en filer, uploader man samtidig altid de dele af filen, som man har allerede har fået ned.

Så vidt jeg forstår, så kan to klinenter på eMules netværk (eDonkey-netværket) kun udveksle på en fil ad gangen. Man kan altså IKKE optjene credits ved at uploade til en klient med EN fil, SAMTIDIGT med at man downloader en ANDEN fil fra den SAMME bruger.

(Sidebemærkning: Det undre mig derfor altid, når folk, som traditionen byder, opdeler deres DVD-R udgivelser i bunder a 700 MB: Så kan man jo ikke samarbejde om hele udgivelsen på en gang.)

Hvis man er en lille gruppe, f.eks. danskere eller sydtyske tog fra 1890-1922-entusiaster, vil de credits man kan optjene ved at have de 'rigtige' fuldt downloadede filer liggende, kunne komme en til gode den dag, hvor der kommer noget nyt inden for emneområdet.

Så vidt jeg forstår forsøger nogle modificerede eMules at lave 'kunstige' emneområder, som f.eks. animerede film, børneprogrammer osv., sådan at man er mere sikker på at få noget igen for sine optjente credits.

Chron
01-16-2005, 01:36 PM
Under alle omstændigheder har man ikke meget andet at bruge sin upload til. F.eks. bruger surfing i en browser næsten ingen upload.

Det at surfe, bruger ikke så meget upload, nej, men hvis du uploader med fuld hastighed finder du hurtigt ud af at du ikke rigtigt kommer nogen vegne på nettet..
Derfor er det altid en god idé at have lidt upstream tilovers så man stadig kan lave andre ting på nettet mens man deler filer.

birk
01-16-2005, 03:41 PM
R der så nogle måder hvor man kan snyde sig til credits?
Forkert netværk at bevæge sig ind på tror jeg. Upload hvad du kan og download hvad du kan. Hvis du kun vil downloade så... :twisted:

migmigmig
01-16-2005, 06:48 PM
Derfor er det altid en god idé at have lidt upstream tilovers så man stadig kan lave andre ting på nettet mens man deler filer.

Det er rigtigt.

Nogle siger man skal lade 20% af sin teoretiske max være i fred. D.v.s. f.eks. sige 64 KB - 20% = 51 KB.

Når tallet er helt oppe på 20 %, så tror jeg, at det skyldes, at vores linier ikke kan holde til deres max over en længere periode, selvom vi har betalt for det.