PDA

Se fuld version : Kulturministeriet underkender AntiPiratGruppen

Mortifer
01-15-2005, 01:13 AM
i skriver at de har fjernet linket til APG på deres hjemme side med hvis man ser på

http://www.infokiosk.dk/sw12464.asp

linker de dog stadig til APG. ????

Klawz
01-15-2005, 09:36 AM
De vil nok forkalre det med, at der alene er tale om et "generelt" link, men det er oplagt at:

Enten skal de også linke til Piratgruppen - da vi er en interesseorganisation på linie med APG - eller fjerne dette link.

De bør måske også gøre det klart at de ikke kan garantere indholdet af de pågældende sider.

Men en frisk pirat kan måske skrive til dem og spørger hvorfor de fortsat linker til APG, når APG oplyser "subjektivt" om lovgivningen?

Valhalla©
01-15-2005, 12:31 PM
Jeg har netop henvendt mig til kulturministeriet med følgende mail :

http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=294

Jeg har lige læst artiklen i overstående link.
Citat fra artiklen :
»Foranlediget af din henvendelse har vi taget det op til fornyet overvejelse, om Kulturministeriet på
infokioskens hjemmeside fortsat vil henvise til Antipiratgruppen, når det drejer sig om oplysninger
om ulovlige hjemmesider. Kulturministeriet er af den opfattelse, at en sådan henvisning ikke længere
er hensigtsmæssig, hvorfor den vil blive fjernet fra hjemmesiden, hvilket Antipiratgruppen vil blive orienteret om«
citat slut.

Jeg er uforstående overfor, at i til trods for den såkaldte antipiratgruppe's gentagne misfortolkning af dansk lovgivning, samt deres skræmmekampagner STADIG linker til dem via jeres side :

Man må gå ud fra at kulturministeriet er et sted folk læser, og følger jeres links med en tro om at når det er links fra jeres side, så er de sider 100 procent troværdige og nogen man kan rette sig efter og ikke være i tvivl.
Antipiratgruppen's tolkninger er i DEN grad gang på gang misvisende, og utroværdige, og jeg kan ikke forstå i lægger navn til dem via jeres links.
I er med jeres link i mine øjne medvirkende til at forsætte den tvivl der stadig hersker blandt mange unge omkring fildeling og ophavsret.

I bør måske tage op til overvejelse at linke til www.piratgruppen.org i stedet, da denne side oplyser om hvad der er lovligt og hvad der ikke er lovligt omkring fildeling og andet.
Siden er i det mindste ærlig, og er bl.a nomineret til en steppeulv for årets ide.
Piratgruppen er en side som lægger op til debat, og som prøver at skabe dialog omkring fildeling, og ikke som APG bare skriver at deres ord er lov. Man må gå ud fra at ærlig oplysning er noget unge kan bruge frem for direkte løgnagtige påstande med henvisninger til ugennemskuelige paragraffer, som jo i virkeligheden ikke engang er prøvet ved domstolene.

Jeg håber i vil tage op til overvejelse HELT at fjerne jeres links til APG eller i det mindste pointere ud for linket, at den side folk er på vej til, har MENINGER og IKKE fakta om lovgivningen, som er temmelig subjektive, og derfor
nok bør tages med et gran salt, og at i ikke deler den såkaldte antipiratsgruppe's subjektive opfattelse af lovgivningen.

Mvh : ****** ******

Skriver retur herinde hvis jeg får noget svar fra dem.

Mvh :

Valhalla©
02-07-2005, 08:59 PM
Nå men... De gider åbenbart ikke svare, så jeg så mig nødsaget til at skrive igen, da de stadig linker til vores kære venner fra APG.

Kopi af mail :

Jeg skrev til jer D. 15 Januar, hvori jeg stillede mig uforstående overfor
at i som ministerium, linkede til sider med utroværdige oplysninger.
Samt at linket er til et sted som ser temmelig subjektivt på lovgivningen,
omkring ophavsret.
Linket drejer sig om det der ligger til den såkaldte antipiratgruppe.

Fra sidste mail som også indeholdt link til følgende citat:

»Foranlediget af din henvendelse har vi taget det op til fornyet overvejelse, om Kulturministeriet på
infokioskens hjemmeside fortsat vil henvise til Antipiratgruppen, når det drejer sig om oplysninger
om ulovlige hjemmesider. Kulturministeriet er af den opfattelse, at en sådan henvisning ikke længere
er hensigtsmæssig, hvorfor den vil blive fjernet fra hjemmesiden, hvilket Antipiratgruppen vil blive orienteret om«

Som skrevet i sidste mail, er i med jeres link med til at fortsætte den
vildledning og tvivl om regler og love inden for dette emne, og jeg mener
at i som ministerium, bør vælge jeres links med større omhu, hvis ikke
i ønsker at fremstå som utroværdige. Man må forvente at når man besøger
en side som kulturministeriet, så får man information som man kan rette
sig efter, og ikke møder links til private virksomheder som ser subjektivt på
lovgivningen, for egen økonomisk vindings skyld.

Jeg vil endnu engang opfordre jer til at enten fjerne jeres link helt til dem,
eller skrive ude foran jeres link, at siden som folk er på vej til indeholder
synspunkter og påstande som ikke er fakta, men er et privat firma's eget syn på
virkeligheden, og at i ikke deler deres opfattelse.

Denne gang vil jeg gerne modtage svar fra jer.
Enten via mail, eller til privatadresse.
Mvh :
End of mail.

De fjerner jo nok aldrig linket til dem.
Men de kommer sq ikke udenom at svare når man nu spør' pænt :roll:

BeLLe
02-07-2005, 09:30 PM
Tjaaa... hvis de ikke vil svare via email må et få et anbefalet brev samt et telefonopkald et par dage efter brevet er modtaget hvor de udbedes et svar.

Det er måden at få et svar ud af en offentlig enstans der ellers ikke er meget for at komme med svar :twisted:

aL
02-07-2005, 09:52 PM
Jeg vil bare sige at det er flot at du følger op på sagen Valhalla! Keep up the good work, det skal nok give et svar.. -BeLLe har kommet med nogle gode metoder til at opnå dit mål!

Valhalla©
02-07-2005, 09:53 PM
Har så sandelig heller ikke tænkt mig at slippe dem, før de kommer med en fornuftig forklaring *s*
Mvh :

darth raven
02-07-2005, 09:56 PM
nu skal du så lige huske på at det er et statsligt organ og de rider ikke den dag de sadler