PDA

Se fuld version : Team AYS Hubber Lukket ned af APG.

[DK]Linda
01-13-2005, 03:55 PM
er ked af at måtte meddele at Team AYS hubberne i dag er blevet lukket ned af APG.

Og alle der har opholdt sig på hubberne fra kl 7 morgen til kl 15 her i eftermiddag, har siddet og shared via APG's maskiner, de har fået hentet fillister og en lille fil som bevis,

de har været så frække at flytte hubberne hen på deres egne maskiner og har siddet i 7 timer og snuppet fillister og filer fra userne.

DKDini
01-13-2005, 04:35 PM
Linda]er ked af at måtte meddele at Team AYS hubberne i dag er blevet lukket ned af APG.

Og alle der har opholdt sig på hubberne fra kl 7 morgen til kl 15 her i eftermiddag, har siddet og shared via APG's maskiner, de har fået hentet fillister og en lille fil som bevis,

de har været så frække at flytte hubberne hen på deres egne maskiner og har siddet i 7 timer og snuppet fillister og filer fra userne.

WoW :shock:
Hvordan har de BARE lige kunne flytte den ?:S

PackedManiac
01-13-2005, 04:48 PM
Hold da helt kæft.. snedigt, må man sige :shock: Team AYS var danske hubs eller?

[DK]Linda
01-13-2005, 04:51 PM
de dukkede op på bopælen med 2 sagførere fogden og 2 edb personer og medbragte bærbare maskiner de satte på hans forbindelse og satte dem til at køre hubberne i 7 timer, ja det er danske hubs.

The Galloping Goose
01-13-2005, 05:22 PM
Linda]de dukkede op på bopælen med 2 sagførere fogden og 2 edb personer og medbragte bærbare maskiner de satte på hans forbindelse og satte dem til at køre hubberne i 7 timer, ja det er danske hubs.

Hmmm så er det altså ikke ulovligt at køre en hub. For APG vil vel ikke køre en hub hvis dette var ulovligt .... elller ?.

PxAntiPirat
01-13-2005, 05:36 PM
Lige en rettelse:

De kørte ikke hubben på deres medbringet computer. Derimod brugte de AYS computer. De installeret en specialt DC Client som tage userens IP samtidigt med at den henter en lille fil som bevis.
APG installeret samtidig SP2 for at få deres client til at virke.

Jowls
01-13-2005, 06:04 PM
Hvis dette er en joke, så vil jeg sige at det er en grov en at fyre af herinde.

Hvis det IKKE er en joke, så er der kun een mulighed indenfor hvilken APG's metode er lovlig - og det er hvis HUB-ejeren frivilligt har indvilliget i at hjælpe dem i deres efterforskning mod selv at slippe for problemer. Altså en privat underhåndsaftale mellem to civile parter.

Både jfr. Piratgruppens guide og retsplejeloven må rekvirenten (APG) IKKE deltage aktivt i en bevissikring eller røre noget som helst. Kun "alene bistå fogeden med oplysninger", som der står i paragraf 663b stk.3.

At APG skulle installere software på rekvitus'(piratens) computer og endda misbruge vedkommendes bolig og internetforbindelse som et brohoved for en egentlig efterforskning over længere tid - på en måde som er direkte sammenlignelig med telefonaflytning - går fuldstændigt udenfor det mandat fogeden har jfr. rpl paragraf 653.

Selv for politiet ville det være kompliceret at få en kendelse til noget som dette. Og her taler vi om en privat interesse-organisation....

Summa summarum - såfremt AYS har valgt at samarbejde frivilligt med APG for at slippe for problemer, er der ikke meget at gøre. Så er løbet kørt, og vi må bare tage det til efterretning.

Men hvis alt dette skete mod hub-ejerens vilje, så lav en udførlig og detaljeret beskrivelse af hele sagsforløbet og send den til Piratgruppen. For sager som denne har jo stor principiel betydning for hele fildeler samfundet.

Så vidt jeg kan bedømme ud fra det, jeg har læst i denne og den tilsvarende tråd i et andet forum, så burde der være en god mulighed for at få underkendt hele undersøgelsen, give APG et gevaldigt smæk over snuden samt at score en erstatning oveni hatten. Klagefristen er 4 uger.

PxAntiPirat
01-13-2005, 06:10 PM
Dette er IKKE en joke.
Om AYS har hjulpet dem for at formindske sin straf, det kan jeg ikke svare på nuværende tidspunkt.

EDIT:
AYS fortæller http://www.team-ays.dk/news.php

Jowls
01-13-2005, 06:20 PM
Dette er IKKE en joke.

Ja,- beklager den bemærkning fra min side PxAntiPirat. Det var et spontant udbrud ovenpå det indledende chock over, hvor langt APG tillader sig at gå i denne sag. Det er ufatteligt på en nærmest uvirkelig måde at noget sådant kan foregå her i Danmark..... :cry:

PxAntiPirat
01-13-2005, 06:23 PM
Det er helt iorden, jeg er lige så chokkeret som du er :cry:

AYS
01-13-2005, 06:25 PM
Jeg kan se at jeg hellere må deltage her.

Det er ikke en spøg, men det var ikke APG der rørte ved/brugte min PC det var den af fogeden medbragte IT-mand.

Jeg blev ca. klokken 7 i morges præsenteret for 4 mand + en dame ( fogeden ) + en kendelse hvorpå der bla. står:

Fogedretten finder, at rekvirentens anmodning om behandling af anmodningen om bevissikringen og forbud af de anførte grunde kan imødekommes, jf. retsplejelovens §653 a, stk. 2, 2. pkt., og §646, stk. 2, jf. §493, stk. 2, 1. pkt., 2. led.

Der står intet i kendelsen om at de må installere noget på min PC, men mon ikke det er underforstået hvis deres "bevisindsamlings" program kræver det.

Jeg opfatter det umiddelbart som om at APG, bevidst eller ubevidst, har forført en foged til at tro denne bevisindsamling er nødvendig for hermed at kunne opbygge sag mod andre og dette vil jeg fremhæve i sagen der følger. Jeg vil iøvrigt løbende, når jeg ved mere opdatere www.team-ays.dk med hvad der sker.

Nå indskanning er fortaget senest kl. 19 vil fogdens kendelse kunne ses på www.team-ays.dk.

Jeg er af den overbevisning at det IKKE er ulovligt at køre hub, når man ikke deler noget hvad jeg ikke gør, men det må retsagen vise. At det tog laaang tid forklarede fogden mig var en vurdering efter rekvirentes forvent til efterforskningen.

Jeg har IKKE samarbejdet udover det kendelsen og fogeden sagde jeg skulle.

No-Fear
01-13-2005, 06:33 PM
hvordan kan sådan noget ske :o

The Galloping Goose
01-13-2005, 06:46 PM
Hvis dette viser sig at være iorden efter dansk retspleje tror jeg at APG har flere "beføjelser" & muligheder i deres efterforskning af "ulovlige" aktiviteter end politiet har.

TB
01-13-2005, 06:59 PM
:( jeg vil lige høre har du fået en bøde for at køre hub eller for at dele siden de kommer ved dig

Moe
01-13-2005, 07:07 PM
Lige til info - kendelsen på din hjemmeside AYS - sidste side vil du måske have slettet dit navn fra.

Til alle andre hub-ownere - en 128 bit kryptering eller højere på den del af drevet hvor hub-programmet ligger må vel være nok til at en sådan aktion ikke kan foregå - er folk enige heri ? Ringer der på døren tager det jo ikke mange sek. at tage strømmen hvorefter den krypterede del kun kan læses med ens password.

Det er i hvert fald den løsning jeg har valgt, hvorfor jeg gerne hører fra "eksperter" om den er sikker nok ?

/moe

PS. Bruger PGP til øvelsen ovenfor.

AYS
01-13-2005, 07:11 PM
Jeg har (endnu) ikke fået bøde, men midlertidigt forbud mod at køre hub. Selve sagen køres først senere. Ca 4 uger mener jeg de sagde, jeg er stadig lidt konfus :-)

Cod@
01-13-2005, 07:17 PM
[quote="AYS"]

Jeg er af den overbevisning at det IKKE er ulovligt at køre hub, når man ikke deler noget hvad jeg ikke gør, men det må retsagen vise.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Først vil jeg gerne sige at jeg virkelig føler med dig AYS, som du jo ved har jeg selv fået brev far APG
dog "kun" for ulovlig sharing, men jeg kan vel også vente dem her hvis de vil gå efter andre DK-hub's.

Skal det forstås sådan at der IKKE var faldet dom for at det var ulovligt at "køre" en dc-hub , men at apg regnede med de ville kunne vinde en sag om dette.

For snart mange år siden kort tid efter [DK]Grumpy lukkede var vi jo et par stykker af de gamle opper der selv kørte videre, Jeg husker at Ratcom, som også var en af de gamle opper fik besøg af apg
da han startede sin Ratcom hub op, dengang fik han besked på at det var lovligt at køre en hub sålænge man ikke selv delte noget ulovligt, han havde nået at slette sin share så han slap helt for videre tiltale.
Så er spørgsmålet om loven på det punkt er lavet om siden, det bliver spænnende at se, jeg overvejer ihvertfald at lukke og holde lav profil et stykke tid.
Faktisk er jeg temmelig rystet over de får så lang snor af en foged.¨

mvh
Cod@

Draco
01-13-2005, 07:20 PM
TB <-- han får ikke bare sådan smidt en bøde i hånden det er jo noget som tager måneder men som jeg kan forstå det og forstår det så er den eneste grund til de er dukket op ved Team AYS bopæl er for at få fat på de andre og når man nu skal sige det så er det ret Snedigt gjort så vidt jeg ved så var det vist sammenlagt 200 usere på de 2 hubs Team AYS kørte og det tager ikke mere end 10 min Højst at få file liste fra samtlige usere, at de så har blevet der i et pænt stykke tid efter har vel været for at få fat på flere end dem som allrede var der inde.

Jeg har dog også undre mig over det sådan må "overtage" hans Linje og sådan bruge hans "strøm" for at sige det Groft for i prensippet kunne han vel bare KUtte strømmen og bede dem om at hoste op for brug af den, men jeg er ikke expert på loven ( det lyder ondsvagt men når de bruer sådanne metoder må man vel tænke i det extreme må man ikke?.
Det lyder dog meget vildt at de har fundet på sådanne metoder og det må vel tyde på de er meget desperate.

Men som jeg kan se det så har Team AYS ikke kunne stille en pind op. :-(

AYS
01-13-2005, 07:33 PM
Såvidt jeg forstod på fogden ER det ikke ulovligt, men dette var et led i at få det prøvet, så det bliver meeeeget spændende.

Christian
01-13-2005, 07:47 PM
AYS, har du læst vores guides omkring fogedbesøg etc. endnu? Jeg håber du har taget kontakt til advokat, eller bruge Per Overbeck som vi anbefaler.

Du kan læse hvordan og hvorledes i disse guides herunder.

Besøg af fogeden? (http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=68)

og

Efter et fogedbesøg (http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=154)

Hæng i makker! :wink:

TB
01-13-2005, 07:48 PM
:o nu er det jo sådan jeg selv har en sag kørene med apg så jeg ved godt hvad det handler om denne sag jeg har er for at køre hub

Draco
01-13-2005, 07:51 PM
Jeg ved ikke om det er en Smart ide men AYS[/u] har u over vejet måske at gå igennem Mediernes vej for at få lidt lys på sagen om den måde de har gjort det på evt om de har behandlet dig skit eller hva nu der måtte være du ved for at få sat lidt fokus på det???

hvis det viser sig at det er noget skit skit de laver APG så gider det jo dem dårlig lys.

AYS
01-13-2005, 08:00 PM
Christian < jeg tager kontakt til Per Overbeck straks imorgen, jeg har lige haft brug for at bearbejde oplevelsen. Jeg havde ikke læst guiden da jeg jo var og stadig er i den tro/mening at det er lovligt at køre en hub når man ikke selv tager deler iøvrigt hverken lovligt eller ulovligt indhold. Faktisk har jeg bortset fra et par korte besøg slet ikke været på hubben i mere end 6 mdr.

Jowls
01-13-2005, 08:02 PM
Såvidt jeg forstod på fogden ER det ikke ulovligt, men dette var et led i at få det prøvet, så det bliver meeeeget spændende.

Sådan som det udlægges i retsplejeloven kan de kun "bevis-sikre" hos dig, hvis du er aktivt medvirkende til en rettighedsskrænkelse.

Dvs. at såfremt det skulle vise sig at en hub-owner ikke er personligt ansvarlig for den evt. fildeling som måtte foregå via hubben, så betyder det reelt at der her har været tale om midlertidig ekspropriering af en uvildig tredjemands ejendom. Svarende til at APG braser ind hos TDC ved fogedens hjælp og begynder at aflytte private samtaler.

Noget sådant er sket før i forbindelse med politiets efterforskning af straffelovs-overtrædelser, men at et privat firma kan gøre det som et led i en forventet civil-proces er vist noget helt nyt. APG må være meget sikre i deres sag, siden de tager dette skridt. Det har været dyrt for dem, og hvis de taber sagen bør den som sagt kunne udløse såvel erstatning som irettesættelse.

Noget helt andet som jeg ikke lige kan overskue er, hvad der vil ske med de fildelere som har fået deres share "listet ud" under aktionen, hvis det viser sig at APGs aktion ikke var berettiget.

I USA har de jo klare regler om, at bevismateriale som er fremskaffet på ulovlig vis ikke kan bruges i en sag, men i Danmark - specielt fogedretten - er de meget mindre formelle.

AYS
01-13-2005, 08:04 PM
Cod@ < Ja det hørte jeg i dag fra vores fælles ven, det var jeg ikke klar over. Beklager :(

Iøvrigt mente fogeden at det var en mindre forseelse at køre hub end at dele, da man så ikke direkte gør noget ulovligt, men "kun" muliggøre det for andre.

Cod@
01-13-2005, 08:11 PM
Cod@ < Ja det hørte jeg i dag fra vores fælles ven, det var jeg ikke klar over. Beklager :(

Iøvrigt mente fogeden at det var en mindre forseelse at køre hub end at dele, da man så ikke direkte gør noget ulovligt, men "kun" muliggøre det for andre.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Hvis det er en mindre forseelse så ville jeg nødigt se hvad de kunne få lov til af fogeden hvis det blev betragtet som en stor forseelse, man tvivler mere og mere på alm menneskers rets sikkerhed når det er interasser fra store penge stærke firmaer der står på spil.
mvh
Cod@

AYS
01-13-2005, 08:16 PM
Noget helt andet som jeg ikke lige kan overskue er, hvad der vil ske med de fildelere som har fået deres share "listet ud" under aktionen, hvis det viser sig at APGs aktion ikke var berettiget.

I USA har de jo klare regler om, at bevismateriale som er fremskaffet på ulovlig vis ikke kan bruges i en sag, men i Danmark - specielt fogedretten - er de meget mindre formelle.

Jeg er svært bange for, som tidligere skrevet at en foged er forført til at give lov til noget hun ikke skulle have givet lov til. At se hubben køre og at se fillister er måske ikke nok til at bevise at jeg er medvirkende til noget ulovligt, dette var i hvert fald begrundelsen for at hente 1 fil fra hver. Jeg spurgte fogeden om ikke 1 fil fra 1 bruger vel kunne være nok, var svaret ( igen, som med tiden ) at det faktisk rekvirentens afgørelse. Hun stoppede dog aktionen kl. 15, selv om der stadig ikke var hentet lister/fil fra alle, da hun mente at "Nu måtte det være nok"

PackedManiac
01-13-2005, 08:20 PM
Hvis de folk der har anmodet om ransagningen er med, bør du sige det, hvis du finder det krænkende at de kommer ind i dit hjem. Du bør bede om en særskilt afgørelse af, hvorvidt fogeden vil give dem lov til det. Selv om fogeden afgør at de godt må være der, må de kun ”bistå fogedretten med oplysninger, identifikation af produkter og lignende” (§ 653 b, stk. 3). Hold derfor øje med at de ikke deltager i selve ransagningen (de skal holde fingrene fra dine ting. De skal ikke engang åbne en dør eller sidde på en stol!) og gør fogeden opmærksom på det hvis de gør, så han kan få dem stoppet.

-Piratgruppens guide.

Du kunne måske have bedt dem stå op i 7 timer.. :)

Jowls
01-13-2005, 08:30 PM
Hun stoppede dog aktionen kl. 15, selv om der stadig ikke var hentet lister/fil fra alle, da hun mente at "Nu måtte det være nok"

Det kunne egentlig godt lyde som om hun begyndte at få lidt kolde fødder, da hun så hvad APG rent faktisk brugte hendes kendelse til. Du har måske ret i din "forførelses-teori".

Hun forventede muligvis at komme ud til en lyssky forbryder-hule og i stedet blev hun så mødt af en idealistisk og retskaffen borger som åbent erklærede ikke at være sig nogen forbrydelse bevidst.

At have sin kendelse være genstand for en principiel prøvesag er nok ikke lige hendes livret. Intet er mere pinligt for en dommer end at blive omstødt af en højere instans....

AYS
01-13-2005, 08:40 PM
Hold derfor øje med at de ikke deltager i selve ransagningen (de skal holde fingrene fra dine ting. De skal ikke engang åbne en dør eller sidde på en stol!) og gør fogeden opmærksom på det hvis de gør, så han kan få dem stoppet.

-Piratgruppens guide.

Du kunne måske have bedt dem stå op i 7 timer.. :)

De rørte kun ved den stol de blev budt + et dørhåndtag, he og wc'et. De opførte sig i øvrigt pænt indtil en af mine venner kom på besøg og pludeslig blev beskyldt for at være medvider. Blot fordi han kom til at sige i telefonen at han var hos mig og at APG også var der - tsk - dette stoppede dog da jeg sagde til fogeden at da min ven ikke var informeret om at han nu deltog i et retsmøde kunne dette ikke være rigtigt, her fortasatte APG's advokat lidt, men stoppede så. Alt i alt vil jeg sige at de gjorde deres job, om vi så kan li' det eller ej.

Jeg ville umiddelbart ikke være en gladere eller anderledes stillet mand af at have nægtet dem at sidde, men ville muligvis have følt mig "ned på deres niveau" og det holder jeg mig for god til.

PackedManiac
01-13-2005, 09:05 PM
Ok, er dog ikke sikker på at jeg vil have reageret på samme måde, AYS. Men jeg kan forstå at du ikke delte noget ulovligt, så du havde ikke noget frygte.. (eller husker jeg forkert i skrivelsens stund..?!)

Uanset, det er en bitter pille at sluge. Jeg bruger ikke DC selv, har gjort lidt før i tiden, så kender det hårde arbejde, men fogedbesøg er det sidste man venter.

Der kommer forresten American Pie 2 på DR.. måske skulle du bare sidde ned og tage dig en slapper. Det kan måske hjælpe på nerverne, det er ikke underligt at føle sig en smule trådt på kan jeg forstille mig efter sådan en tur..

LoX
01-13-2005, 09:50 PM
hvad mon der sker hvis man siger "I kommer ikke nogen steder før der står betjente herude sammen med jer" ... er det ik det der står i PG's guide at man skal? eller ryger jeg bare for meget...

Og hvad gør de endtligt hvis man nægter at "adlyde" foden?, tilkader de politiet og får en andholdt?

Mollerz
01-13-2005, 09:52 PM
hvad mon der sker hvis man siger "I kommer ikke nogen steder før der står betjente herude sammen med jer" ... er det ik det der står i PG's guide at man skal? eller ryger jeg bare for meget...

Og hvad gør de endtligt hvis man nægter at "adlyde" foden?, tilkader de politiet og får en andholdt?

Både ja og nej..
De tilkalder politiet og får dem til at tiltvinge sig adgang om ikke andet så med en låsesmed.. Men du bliver ikke anholdt. Du får sikkert en bøde, og så tror jeg heller ikke at fogeden overhovedet gider at høre på dig...

LoX
01-13-2005, 09:59 PM
okay.. men det kan foden da blive nødt til, det er min egendom og privatliv vedkommende krænker. Og man kan da godt blive fristet til at svare meget kraftigt igen hvis vedkommende ikke viser en vis respekt. :twisted:

Hvordan kunne du endtligt styre dig? Jeg ville få meget sværdt ved at holde alubattet nede efter 2 min med de APG jakkesæt i MIN lejlighed.

hvis du forstår :wink:

Mollerz
01-13-2005, 10:11 PM
okay.. men det kan foden da blive nødt til, det er min egendom og privatliv vedkommende krænker. Og man kan da godt blive fristet til at svare meget kraftigt igen hvis vedkommende ikke viser en vis respekt. :twisted:

Hvordan kunne du endtligt styre dig? Jeg ville få meget sværdt ved at holde alubattet nede efter 2 min med de APG jakkesæt i MIN lejlighed.

hvis du forstår :wink:

Det tror jeg faktisk ikke du ville have svært ved i selve situationen, da du ikke tænker klart. Du er under et enormt pres, -og det går jeg stærkt ud fra at AYS vil give mig ret i...

Tobias
01-13-2005, 10:15 PM
Lox skrev:
okay.. men det kan foden da blive nødt til, det er min egendom og privatliv vedkommende krænker. Og man kan da godt blive fristet til at svare meget kraftigt igen hvis vedkommende ikke viser en vis respekt.

hvis du forstår

Tro mig langt de fleste bliver paf, når de står over for den autoritet som en fogden repræsenter at man glemmer at reagere som man endelig havde tænkt sig!
Man ved simpelhen ikke hvordan man vil reagere før man selv har stået i situationen!

LoX
01-13-2005, 10:20 PM
Lox skrev:
okay.. men det kan foden da blive nødt til, det er min egendom og privatliv vedkommende krænker. Og man kan da godt blive fristet til at svare meget kraftigt igen hvis vedkommende ikke viser en vis respekt.

hvis du forstår

Tro mig langt de fleste bliver paf, når de står over for den autoritet som en fogden repræsenter at man glemmer at reagere som man endelig havde tænkt sig!
Man ved simpelhen ikke hvordan man vil reagere før man selv har stået i situationen!

Ja du har nok ret, tror jeg vil få rysteren på og pludseligt glemme alt det man burde huske på

Apocryphite
01-13-2005, 10:20 PM
Angående folk der er bekymrede for folk der har fået deres file list hentet, så er det selvfølgelig ikke godt, men de kan ikke basere en retssag udfra blot 1 file list. De skal kunne bevise at man stiller materiale til rådighed efter at man er blevet klar over at man deler copyrightede materialer, altså graden af uagtsomhed. De har typisk en 3-4 file lists mindst, fordelt over et par uger til en måned. Men alligevel, skift nicks og hubs : /

mr.eye
01-13-2005, 10:24 PM
følger med dig ays og kan følge hvor svært det må være at få besøg af dem håber du kæmper for at bevise det de har gjort er ulovligt og derved taber den sag som så mange andre de ikke kan vinde
det må da være ulovlig for dem at bruge din puter linie hub add mm til at samle bevise fra dine user
det blive debateret på mange hubs idag og selvfølig her nogle har allerede valgt at lukke deres hubs ned
mange har sagt hvad med at få avisern med i det alså om de vil skive hvad apg entelig laver af mere elle mindre ulovligehedder

Mozart
01-13-2005, 10:53 PM
Hmm, burde vi ikke sagsøge Microsoft for at have givet os muligheden for at "sende filer" til hinanden via MSN???

Think Guys!!
APG er på tynd is, og de ved det.
Denne sag kan trække ud i evigheder, og de er 99% sikre på at tabe den.
Men en grim oplevelse er det helt 100.

LoX
01-13-2005, 11:12 PM
Hmm, burde vi ikke sagsøge Microsoft for at have givet os muligheden for at "sende filer" til hinanden via MSN???

Think Guys!!
APG er på tynd is, og de ved det.
Denne sag kan trække ud i evigheder, og de er 99% sikre på at tabe den.
Men en grim oplevelse er det helt 100.

Hehehee godt tænk.. du har endtligt ret i noget der knægt.

PCkaos
01-13-2005, 11:41 PM
Bare for en god ordens skyld...det eneste du opnår ved "ikke at kunne holde alubattet nede" er en tur bag tremmer og jeg tror næppe at du ville tænke sådan i situationen.
Alle der kender AYS, ved at han gjorde hvad han kunne i den situation han befandt sig i...

LoX
01-13-2005, 11:57 PM
Bare for en god ordens skyld...det eneste du opnår ved "ikke at kunne holde alubattet nede" er en tur bag tremmer og jeg tror næppe at du ville tænke sådan i situationen.
Alle der kender AYS, ved at han gjorde hvad han kunne i den situation han befandt sig i...

Det er jeg ikke i tvil om, det var bare om han ikke havde lyst til det. ... og jeg er slet ikke i tvil om at han gjorde hvad han kunne.

Jowls
01-14-2005, 01:15 AM
Angående folk der er bekymrede for folk der har fået deres file list hentet, så er det selvfølgelig ikke godt, men de kan ikke basere en retssag udfra blot 1 file list. De skal kunne bevise at man stiller materiale til rådighed efter at man er blevet klar over at man deler copyrightede materialer, altså graden af uagtsomhed. De har typisk en 3-4 file lists mindst, fordelt over et par uger til en måned. Men alligevel, skift nicks og hubs : /

Jeg hader at være den som maler Johan Schlüter på væggen, men APG skal ikke "bevise" noget - kun "overbevise" en foged. Og hvis man kigger på domspraksis indtil nu, så må man desværre sige at retsstillingen på dette område i bedste fald må siges at være udefineret. Det afhænger lidt af hvor naiv fogeden er, og hvor veltalende APG's advokat er...

mr.eye
01-14-2005, 01:16 AM
har kendt ays en del år på dc og er overbevist om han har gjort alt han kunde i den situsion har er i

Viggo
01-14-2005, 10:53 AM
Da jeg for en tid siden fik en regning på 340 000 ikke for at share men for at køre hub ringede jeg til Apg´s egen advokat for at få en forklaring på den latterlige regning de tillod sig at sende til mig fik jeg den forklaring at
Det var ikke ulovlig at køre hub MEN at vi som hub owner var medansvarlig for det som userne lavede der inde Hmm siger jeg bare de må da have spist søm eller nowet
nå men vi tog kontakt til per som er vores advokat han har så sendt det til APG og vi fik svar retur
det APG gør er ulovlig inkasso virksomhed og pengeafpresning....

Viggo
01-14-2005, 11:00 AM
Lige en ting mere hvis det er ulovlig at køre hub som AYS har fået at vide Hmm hvad så med TDC og de andre internet udbyder er de ikke også med ansvarlig for det at vi kan sende mp3 filer til hinanden over email da de har stillet en mail server til rådighed og hvad med AMTET der har lavet den hovedvej hvor billisterne kører for stærkt og får bøder for det skal amtet så ikke have en bøde også og som tidliger skrevet MSN LOL hvor stopper det ja jeg spørger bare.........
og AYS vi tror på du gjore hvad du kunne og at det ikke er nemt at tænke helt klart når der lige pludselig står sådan en flok og banker på døren jeg tror man vil blive temmelig chokket.......

Jowls
01-14-2005, 11:02 AM
Hmmm, beretningen om, hvordan "APG's tapre frontkæmpere igår elimininerede endnu en stor-pirat" er i skrivende stund endnu ikke dukket op som en nyhed på deres hjemmeside. De er jo ellers hårdt trængte af deres bagland for at vise positive resultater.

Måske er det gået op for dem, at deres fremgangsmåde næppe vil styrke deres image i offentligheden.....

Lige en ting mere hvis det er ulovlig at køre hub som AYS har fået at vide Hmm hvad så med TDC og de andre internet udbyder er de ikke også med ansvarlig for det at vi kan sende mp3 filer til hinanden over email....

Indbrudet hos AYS med efterfølgende ekspropriering af faciliteterne i timevis svarer i mine øjne til, at APG bryder ind hos TDC og sætter sig til at aflytte telefonsamtaler. Sagen har meget stor principiel betydning for fildeler-samfundet, så det bliver spændende hvad retten kommer frem til.

I mellemtiden bør vi eksponere sagen så meget som muligt i medierne, og jeg er i gang med læserbrevene... 8)

LoX
01-14-2005, 11:11 AM
Hmmm, beretningen om, hvordan "APG's tapre frontkæmpere igår elimininerede endnu en stor-pirat" er i skrivende stund endnu ikke dukket op som en nyhed på deres hjemmeside. De er jo ellers hårdt trængte af deres bagland for at vise positive resultater.

Måske er det gået op for dem, at deres fremgangsmåde næppe vil styrke deres image i offentligheden.....

Tja du har nok ret, men så tænker de i såfald ikke klart IGEN, for deres iq må ligge på et lavt sted hvis ikke de havde forventet at det ville blive et hot emne herinde, hvilket det også er blevet :wink:

Jowls
01-14-2005, 11:21 AM
Tja du har nok ret, men så tænker de i såfald ikke klart IGEN, for deres iq må ligge på et lavt sted hvis ikke de havde forventet at det ville blive et hot emne herinde, hvilket det også er blevet :wink:

APG er ligeglade med, hvordan vi ser på det - vi er bare en flok ungdomsforbrydere som ikke ved bedre. Det er den brede offentlighed - og især de organisationer hvis interesser de påstår at "repræsentere" - de er bekymrede for. Det er da også værd at bemærke, at sager som denne er den direkte årsag til Steppeulv-nomineringen. Og tænk hvis Piratgruppen vandt :D

Naaah, det tør dommerne nok alligevel ikke. Selve nomineringen var jo kontroversiel nok i sig selv.....

mumle
01-14-2005, 12:10 PM
AYS Skrev:
"I øvrigt mente fogeden at det var en mindre forseelse at køre hub end at dele, da man så ikke direkte gør noget ulovligt, men "kun" muliggøre det for andre."

Det er jo fuldstændigt vanvittigt det vil svare til at
Toyota ikke må sælge biler, for de kan bruges til at køre for stærkt i,og dermed bryde loven
eller Imerco muliggøre mord fordi de sælger brødknive og Bauhaus kan vente ransagelse af politiet for medvirken til indbrud, fordi de har koben på hylderne osv, osv, osv.......

Det er fuldstændigt grotesk og krænker min retsbevidsthed på det groveste.
Det er imponerende er, at de har kunne vildlede fogeden på den måde, for der må virkelig være tale vildledning, men jeg sagtens forstille mig at 2 advokater og en af apg’s IT ekspert kan vildlede en ikke computer kyndig person fra det lokale kommune kontor.

AYS
01-14-2005, 12:37 PM
Jeg har idag været hos advokat Per Overbeck, som straks vil kære fogedens kendelse fra igår og gå til østre landsret for at få stoppet listerne der blev opsamlet således at APG ikke får dem.

[DK]Linda
01-14-2005, 12:54 PM
Jeg har idag været hos advokat Per Overbeck, som straks vil kære fogedens kendelse fra igår og gå til østre landsret for at få stoppet listerne der blev opsamlet således at APG ikke får dem.

det lyder godt, jeg håber godt nok du bliver renset, og han får APG ned med nakken, den måde de har behandlet dig på, er noget af det groveste jeg har hørt om, og jeg kan ikke i min vildste fantasi, tro det de har lavet er helt legalt.jeg mener ikke engang politiet har bemyndigelse til at ændre på bevismatrialer, hvilket de vel rent faktisk har gjort, ved at instalere software på din pc, for at kunne sidde og snuppe dine usere på den måde.

mange kærlige hilsner fra Linda der tænker på dig ;-)

::: Let The DC spirit rule :::

PackedManiac
01-14-2005, 02:41 PM
Jeg håber også det går godt for dig, AYS. Keep us updated! :)

Blade
01-14-2005, 04:17 PM
Det er da lige groft nok af APG det der,,, damn man.. må sq sige jeg bliv noget chocket da jeg læste det her :shock: da jeg selv er bruger af DC og har haft en DC hub også som nu er lukket The Blade Zone som nogle sikkeret kender.... Så AYS jeg kryser finger for dig og tænker på dig.. håber sq APG kommer ned med nakken for det her.. :evil:

R©lfi
01-15-2005, 02:47 AM
hey AYS....

vil da lige sige jeg at jeg glæder mig til at følge den sag nøje... :shock:

Jeg får bare dårlig smag i munden og bræk fornemmelser jo mere jeg læser om denne sag...
sådan kan man sku ikke behandle mennesker i dagens danmark.... og så at det lige frem er en advokat der gør det, så jo endlig selv skulle være lovlydig...

Føj for satan :(

Nå men pøj pøj med det :!:
og jeg håber virkelig at du og Per Overbeck får Johan Schluter og hans såkaldte advokatfirma ned med nakken en gang for alle!!!!
:evil:

PCkaos
01-15-2005, 09:38 PM
Jeg får bare dårlig smag i munden og bræk fornemmelser jo mere jeg læser om denne sag...
sådan kan man sku ikke behandle mennesker i dagens danmark.... og så at det lige frem er en advokat der gør det, så jo endlig selv skulle være lovlydig...

Føj for satan :(

Nå men pøj pøj med det :!:
og jeg håber virkelig at du og Per Overbeck får Johan Schluter og hans såkaldte advokatfirma ned med nakken en gang for alle!!!!
:evil:

Synes da lige jeg vil sige at det jo ikke kun er "en advokat" men også en foged og hendes medbragte folk...og de burde vel "osse ned med nakken"...hvis det viser sig at være ulovligt...det som de har gjort..

Jowls
01-17-2005, 06:03 PM
AYS - jeg kommer lige til at tænke på noget....

... den software som fogedens IT-konsulent installerede på din PC i forbindelse med den nylige ekspropriering. Ved du noget om, hvad det var for noget? Det kunne jo være en brugbar oplysning at have i Piratgruppens knowledge-base :wink:

AYS
01-17-2005, 06:29 PM
De installerede C# framework og brugte en særlig klient - desværre huskede de skiven :(

Anonym
01-18-2005, 11:54 AM
kan det være oDC de har brugt eller Colasoft Capsa 3.01?

oDC er jo også en client som det afmindelig DC eller dc++ troede det var et program hvor de kunne snyde med share

Anonym
01-18-2005, 11:57 AM
De installerede C# framework og brugte en særlig klient - desværre huskede de skiven :(

Kan du ikke bare lave en systemgenddanelse fra den dag hvor de var der. Så burde programmet være der?

AYS
01-18-2005, 12:00 PM
Nej, jeg spurgte og fik af vide at det var en de selv havde lavet. Form. en udbygning af en af de eksisterende.

Han kunne hente liste + 1 mp3 fil automatisk hos de brugere han afkrydsede så jeg. Jeg var ikke vaks nok til at tjekke hvad der stod i menubjælken :oops:

Nej jeg kan ikke systemgendanne, denne (skod)facilitet har jeg slået fra.

Jeg gætter på de havde fakeshare, det var jeg heller ikke kvik nok til at se efter

Mozart
01-18-2005, 12:25 PM
Fandt lige det brev frem jeg fik fra APG i marts 2003.
Der har de brugt bl.a. bcdc++ 0.232 samt Sniffer.
Ved ikke om det hjælper jer lidt.

LoX
01-18-2005, 12:54 PM
Kom til at tænke på et par ting.

Burde de ikke have en aftale med M$ for at kunde installere Service Pack 2 på en maskine de ikke ejer et windows til? ....

Og burde de endtligt ikke bare kunde bruge det der program der henter filister og en fil. hjemme fra deres fancye advokatkontore? eller skal de have Op status for at kunne gøre det.

jefutte
01-18-2005, 02:58 PM
:evil: APG skriver idag på deres hjemmeside:

"På foranledning af AntiPiratGruppen nedlagde Retten i Hillerød den 13/1 fogedforbud mod en indehaver af 2 hubs i Direct Connect netværket, der blev pålagt at lukke de pågældende hubs.

Forud for forbudets nedlæggelse foretog fogedretten sammen med Antipiratgruppen og en uafhængig it-ekspert en uanmeldt undersøgelse, hvor der blev sikret bevis for et omfattende antal brugeres krænkelser i netværket. Hub-indehaveren fik derudover slettet et anseelig mængde af ulovlige musik- og filmfiler."

AYS - havde du "en anseelig mængde" af ulovlige filer?

AYS
01-18-2005, 03:08 PM
Jeg havde en anseelig mængde musik og film som jeg dog mente at have erhvervet på lovlig vis, men blev belært på det punkt. Jeg delte IKKE disse filer, de blev kun brugt privat.

Tilføjer: Jeg fik "kun" midlertidigt forbud mod at køre hub

jefutte
01-18-2005, 03:17 PM
okay..Men må de godt slette dine film og musik filer uden at have bevis på at de er ulovlige?

Hehe.. men hellere "kun" midlertidigt forbud end totalt forbud :wink:

edit: der sku selvfølgelig stå ulovlige :D

AYS
01-18-2005, 03:35 PM
Jeg fik da lov til at bevise at de var lovlige, dvs. finde ud af hvem jeg havde lånt cd af og hvornår. Da de der var kopieret de sidste ca. halve år var ulovlige. Nu ligger det sådan at jeg ikke kan huske hvem jeg har lånt hvad af, for 1-2-3-4 år siden og nogle af dem kender jeg nok ikke engang mere. Jeg valgte derfor at de bare kunne slettes.

Siin-wu
01-18-2005, 03:54 PM
Damn endnu en gang kommer APG trumlende med sin hær ud med en snot forvirret foged.

Jeg håber du er kommet oven på AYS og har fået mod igen til at bruge loven på "lovlig" vis mod dem for at vise det kan lade sig gøre den vej og ikke, som nogen kalder det med "gestapo" metoder.

og jeg håber da kun du lader dine hubs blive op efter en sejer :wink: :D

EDIT
var lidt fejl...

jefutte
01-18-2005, 10:14 PM
Jeg fik da lov til at bevise at de var lovlige, dvs. finde ud af hvem jeg havde lånt cd af og hvornår. Da de der var kopieret de sidste ca. halve år var ulovlige. Nu ligger det sådan at jeg ikke kan huske hvem jeg har lånt hvad af, for 1-2-3-4 år siden og nogle af dem kender jeg nok ikke engang mere. Jeg valgte derfor at de bare kunne slettes.

okay..troede bare at de havde slettet dem uden at tøve..
Men held og lykke med det :wink:

PCkaos
01-20-2005, 08:40 PM
Kom til at tænke på et par ting.

Burde de ikke have en aftale med M$ for at kunde installere Service Pack 2 på en maskine de ikke ejer et windows til? ....

Og burde de endtligt ikke bare kunde bruge det der program der henter filister og en fil. hjemme fra deres fancye advokatkontore? eller skal de have Op status for at kunne gøre det.

De var ikke logget ind som OPer men som alm. usere, så derfor jo...det havde de også kunne gøre hjemmefra...

D9N
01-21-2005, 05:14 PM
Nej jeg kan ikke systemgendanne, denne (skod)facilitet har jeg slået fra.

Jeg gætter på de havde fakeshare, det var jeg heller ikke kvik nok til at se efter

hvis det har interesse så er det muligt at gendanne slettede filer med et program... helt op til efter 10 ganges formatering.

D9N

AYS
01-21-2005, 06:18 PM
Uden at være 100% sikker, tror jeg at programmet de kørte blev kørt fra en CD. Jeg kan ikke se nogen god grund til at "installere" en DC klient

Tobias
01-24-2005, 04:58 PM

Har I hørt noget fra østre landsret?

AYS
01-25-2005, 09:12 AM
Min advokat Per Overbeck har pga. fogedens protokol valgt IKKE at kære "bevisindsamlingen" til østre landsret, så alle der var på AYS little hub eller AYS little junkyard d. 13 januar har desværre fået udleveret deres liste + 1 musik fil til APG :(

Tobias
01-25-2005, 10:47 PM
Nu må du undskylde os juridiske dummies :wink: Men hvad mener du med: "fogedens protokol"? Fogedens fremgangsmåde eller ??

Og Held & lykke til jer stakler som evt. blever ramt af dette!

AYS
01-25-2005, 11:24 PM
Fogeden notere alt hvad der sker ved et "fogedebesøg" og desværre ser det ikke ud til at der er sket noget der kan forhindre at APG får de lister udleveret :( Det har tilsyneladende været en lovlig "bevisindsamling mod mig", jeg opfatter det snarere som en ulovlig "bevisindsamling mod andre" via min linie, men .......

Nu kan jeg så "bare" afvente at blive sagsøgt for at køre hub.

Tobias
01-25-2005, 11:37 PM
Er det virkelig lovligt (fogede eller ej) at bruge it-udstyr eller dsl-linie hos den som bliver ramt af fogedens besøg?

AYS
01-26-2005, 07:16 AM
Ja åbenbart

AYS
01-28-2005, 10:04 AM
Jeg har lige talt med Casper Thomsen som er journalist på Computerworld Online, han vil så også få APG's version derefter formoder jeg at vi kan læse mere på Computerworld Online.

Jowls
01-28-2005, 11:06 AM
Er det virkelig lovligt (fogede eller ej) at bruge it-udstyr eller dsl-linie hos den som bliver ramt af fogedens besøg?

Jeg tror, at det kommer sig af, at APG (og tilsyneladende også fogeden) betragter hub'en som en central del af en stor pirat-operation. Set på den måde, så har de lov til at "bruge" AYS til at få ram på alle de øvrige medskyldige i den ulovlige virksomhed.

Den måde det BURDE betragtes på, er at AYS har været en formidler af en kommunikationsservice på samme måde som TDC og Cyber City og derfor ikke kan holdes direkte ansvarlig for, hvis brugerne evt. deler copyrighted materiale. I dette tilfælde ville fogedens handlemåde kunne ses som ekspropriering af privat ejendom samt aflytning af tredjemands private kommunikation - to meget alvorlige indgreb i den personlige frihed som normalt kun anvendes i ganske særlige tilfælde.

Spørgsmålet om hvorvidt en hub er ansvarlig for brugernes handlinger burde næsten kunne kvalificere til fri proces ved højesteret. Det er et meget principielt spørgsmål som ligger langt over en fogeds kompetence.

AYS
01-28-2005, 02:08 PM
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=26841

The Galloping Goose
01-28-2005, 06:27 PM
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=26841

Fin artikel

nobody
01-28-2005, 07:43 PM
Du skulle have listet dig ud i haven og hakket tlf cablet som løber op af muren over c",)

"iknow" at være bagklog er det samme som at være dum.

BFG
01-29-2005, 01:26 AM
Hvis det er apg med venner der står uden for døren når det ringer på så luk dem for guds skyld ik ind..Smæk døren i hovedet på dem og slet alt belastende på computeren..Der går mindst en halv time før låsesmeden er der og så skal han først til at åbne din dør,så der er jo tid nok..Grunden til du skubbde dem væk og smækkede døren var selvfølgelig at du troede de var en bande tricktyve så du frygtede for liv og lemmer.Så kan politiet ik sige en skid..

Jowls
01-29-2005, 02:01 AM
Hvis det er apg med venner der står uden for døren når det ringer på så luk dem for guds skyld ik ind..

Du har helt ret, men det er altså ikke nemt at være 100% cool når der pludselig står en foged og fire alvorlige herrer udenfor din dør kl.7 om morgenen og viser dig en dommerkendelse. Uanset hvor grundigt man forbereder sig mentalt, så er det noget helt andet pluselig at stå midt i "the real thing". Hvis du har prøvet at sidde på "æres-pladsen" i en retssal, så ved du hvad jeg mener.

Og Jeg må indrømme at APG's fremgangsmåde i denne sag kom fuldstændigt bag på mig og sikkert også på de fleste andre.

De er under pres fra Coda, deres brutale fremfærd er blevet eksponeret fra talrige sider og selv fra politisk hold er der begyndende murren i krogene. Den naturlige strategi for APG i en sådan situation ville være, at holde en lav profil.

I stedet sætter Torben Steffensen alt på eet kort og angriber frontalt. Denne sag er både kontroversiel og har en høj profil. Hvis APG taber den på gulvet, vil det være et hårdt slag for dem...

Geek
01-29-2005, 06:11 AM
Jeg er dybt ryster over dette her...
Troede ikke at retsikkerheden var så dårligt stillet i Danmark.

Jeg synes denne historie burde ud til BT, Ektra Bladet, urban, xtra, metroexpress og danske aviser generelt. Så den almende befolkning kan se hvad APG går og laver.

Bandit^
01-29-2005, 04:51 PM
Hej AYS du kan bruge et program der hedder : R-Studio NTFS til at genskabe filer der er blevet slettet, installer programmet og du kan genskabe fil som ikke er blevet skrevet over med nyt data.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=R-Studio+NTFS&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

zub
01-29-2005, 06:27 PM
Hej AYS du kan bruge et program der hedder : R-Studio NTFS til at genskabe filer der er blevet slettet, installer programmet og du kan genskabe fil som ikke er blevet skrevet over med nyt data.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=R-Studio+NTFS&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

hvis du mener at han skal genskabe den klient de brugte så er det skrevet at de kørte det fra en cd og dermed kan det ikke genskabes..

du skriver at der blev hentet 1 mp3 fra alle brugere.. ved du noget om brugere som ikke delte mp3?... fordi hvis det kan bevises at APG KUN går efter folk med mp3 så bryder de vel sådan set lidt loven?... de skal vel enten tage alle eller igen? (om ik andet så er der her 120sek ekstra tale foran sommeren for at spille APG i dårligt lys)

AYS
01-29-2005, 08:43 PM
Uden at være helt sikker, mener jeg at de gik og går efter musik og film da det er de interesser de "beskytter"

techie
01-29-2005, 10:12 PM
AYS : Hvis du på nogen måde kan finde ud af det, så vil jeg meget gerne vide hvilken DC++ klient/server som APG brugte og om den var en specielt APG modificeret udgave.

AYS
01-29-2005, 10:44 PM
På et direkte spørgsmål svarede APG's it mand at det var en de selv havde modificeret. Da jeg ikke selv har været på DC i lang tid og dengang kun med en jeg selv havde modificeret genkendte jeg intet ved den, men kan da oplyse at fogedens it mand kunne krydse af ud for navnene. Hvad han krydsede af ved jeg desværre ikke.

Snoozer
01-30-2005, 12:45 AM
Jeg er også ret interesseret i om de afinstallerede C# framework og derved efterlod computeren i samme stand som den var da den blev beslaglagt?

Hvis det ikke er tilfældet og der ikke bliver anlagt sag eller sagen tabes af APG, kan der blive tale om en erstatning, for du kan jo selvfølgelig ikke selv finde ud af at fjerne dette igen (der skal jo ryddes op i registreringsdatabasen og alle andre spor skal også væk), hvorfor du må betale for professionel ekspert hjælp (pris. 800-3000kr/time).

Under alle omstændigheder kan sagen kun siges at have været til gene for dig, da bevissikringsforretningen varede i 7-8 timer og RPL åbner mulighed for en erstatning i sådanne tilfælde.

techie
01-30-2005, 01:07 AM
På et direkte spørgsmål svarede APG's it mand at det var en de selv havde modificeret. Da jeg ikke selv har været på DC i lang tid og dengang kun med en jeg selv havde modificeret genkendte jeg intet ved den, men kan da oplyse at fogedens it mand kunne krydse af ud for navnene. Hvad han krydsede af ved jeg desværre ikke.

Okay. Interessant om det kære advokat firma selv har modificeret den eller haft en ekstern leverendør som med f.eks deres smarte mp3 søgeprogram.

Hvis jeg var sigtet ville jeg personligt bede om source koden til gennemsyn.

Hvis det er en ekstern leverendør skal den være til rådighed såfremt den bygger på GPL (som flere (alle?) af DC++ programmerne gør) og som advokat med speciele i copyright bør APG selvfølgelig vide alt om dette i forvejen.

Hvis de selv har modificeret den, så har APG tidligere demonstreret en ubehagelig uvidenhed, så jeg ville ikke personligt stole på, at deres egne modificeringer var fejlfri. Yderligere er de part i sagen og vi ved alle at software er fyldt med fejl - Så det er vel rimeligt at få softwaren udleveret til gennemsyn og da den formodenligt er GPL ville det være oplagt at få lagt den på nettet.

Men det er selvf. mest interessant for dem som måske bliver kontaktet for at have brugt hubben.

Jowls
01-30-2005, 01:43 AM
Okay. Interessant om det kære advokat firma selv har modificeret den eller haft en ekstern leverendør som med f.eks deres smarte mp3 søgeprogram.

Jfr. kendelsen var dette firma tilstede som sagkyndig udpeget af fogeden...

http://www.itinspiration.dk/

Derudover var der to IT eksperter fra Johan Schlüter Advokatfirma - Thomas Sehested og Nikolai Clausen.

Jeg kender ikke noget til sidstnævnte, men Thomas Sehested er med ret stor sandsynlighed ikke ansvarlig for nogen form for funktionel programmering.

Manden står bag et af Johan Schlüter spin-off firmaerne http://www.dtecnet.dk/ som er kendt for APG's berygtede parental control program. Jeg tvivler på, at han kunne addere to integers i BASIC om så hans liv afhang af det....

Men som sagt er Nikolai Clausen et ubeskrevet blad. Måske skulle man checke deres konsulenter lidt efter i sømmene ved lejlighed.....

KingGuru
01-30-2005, 11:24 AM
Nu har jeg ikke læst alle beskeder igennem.
Men hvis fogden står ved min dør, er den vel ikke længere end at bede den om at kontakte politiet, hvis de mener de vil ind. DE må vel ikke tvinge sig adgang selv med en dommerkendelse.

så kan man i "ro og mag" fjerne evt beviser i mellemtiden. såsom at poste på sin dc, ect ect ect.

eller tager jeg fejl her ?

PackedManiac
01-30-2005, 12:55 PM
Nu har jeg ikke læst alle beskeder igennem.
Men hvis fogden står ved min dør, er den vel ikke længere end at bede den om at kontakte politiet, hvis de mener de vil ind. DE må vel ikke tvinge sig adgang selv med en dommerkendelse.

så kan man i "ro og mag" fjerne evt beviser i mellemtiden. såsom at poste på sin dc, ect ect ect.

eller tager jeg fejl her ?

Det vil jeg ikke mene at du gør, men som flere herinde har påpeget, så vil det være svært at bevare sit "cool" i sådan en situation.

bytez0r
01-31-2005, 06:54 AM
maaske skulle man udnytte at valgkampagnen er igang, og gaa directe til politikerne og hore deres mening om disse metoder og maaske sporge hvad de vil gore ved APG hvis de blir valgt.. de er jo lidt overmodige til at love ting her op til valget - maaske at naevne det for dem ville vaere en god ide ?.

haaber squ du faar ram paa de skiderikker AYS, hold os opdateret, om ikke andet saa smid en paypal account op hvor vi kan poste lidt penge i til kampen mod terrorismen i danmark (antipiratgruppen)

haaber ikke de faar lov at gaa gratis vaek fra saadan en sviner som du fik der :(

Ghost
01-31-2005, 03:56 PM
Jeg synes det er noget forbandet svineri APG har gang i. Jeg fatter ikke at de i det hele taget kan få lov...
men jeg kan personligt ikke gøre så meget, men har sendt en 500mand til Digital Retshjælp, snakket med et par venner og er blevet enige om at Sende PgFlyer rundt på vores skole...

MVH Ghost

uzzar
01-31-2005, 11:24 PM
Er det fuldstændig urellevant at snakke om Drivecrypt af alle drev (incl. C:)?.....slukke computeren og lade APG + diverse Gezztapo's , for det er hvad jeg vil betegne den tvivlsomme del af Danmarks befolkning, stå tilbage med et manglende password.

Datasikkerhed er ikke ulovligt (endnu) !

Jeg følger nøje denne sag, og håber af hele mit hjerte at denne "bande" APG kriminelle får et slag de sent vil glemme.

Bittorrent uzzar

tak

Mollerz
02-17-2005, 10:38 AM
Er det fuldstændig urellevant at snakke om Drivecrypt af alle drev (incl. C:)?.....slukke computeren og lade APG + diverse Gezztapo's , for det er hvad jeg vil betegne den tvivlsomme del af Danmarks befolkning, stå tilbage med et manglende password.

Datasikkerhed er ikke ulovligt (endnu) !

Jeg følger nøje denne sag, og håber af hele mit hjerte at denne "bande" APG kriminelle får et slag de sent vil glemme.

Bittorrent uzzar

tak

Der findes også det program der hedder "SafeGuard Easy". Det er helt suverænt, og det kører på min comp, på alle drev... :)

[DK]bette-århus
02-23-2005, 12:21 PM
Der findes også det program der hedder "SafeGuard Easy". Det er helt suverænt, og det kører på min comp, på alle drev...

og hor man man så finde det prog???? :roll: :?: :twisted: :shock: :shock: [/quote]

Christian
02-23-2005, 02:57 PM
bette-århus]Der findes også det program der hedder "SafeGuard Easy". Det er helt suverænt, og det kører på min comp, på alle drev...

og hor man man så finde det prog???? :roll: :?: :twisted: :shock: :shock:
Har du hørt om en tjeneste ved navn www.google.dk ?

Mollerz
02-23-2005, 03:00 PM
bette-århus]Der findes også det program der hedder "SafeGuard Easy". Det er helt suverænt, og det kører på min comp, på alle drev...

Det kan, blandt andet findet på BitTorrent... Søg f.eks. på TPB.. :)

techie
02-23-2005, 03:31 PM

og hor man man så finde det prog???? :roll: :?: :twisted: :shock: :shock: [/quote]

Du kunne eventuelt prøve et gratis alternativ.

http://www.ce-infosys.com.sg/CeiNews_FreeCompuSec.asp

Det tilbyder 128bit AES full disk encryption kryptering og er helt gratis.

(og nemt at finde :-) )

[DK]bette-århus
02-23-2005, 09:45 PM

Har du hørt om en tjeneste ved navn www.google.dk ?

ja har jeg.. men kunne ikk finde noet der skal du nok se... hehe :lol:

[DK]bette-århus
02-23-2005, 09:46 PM

Det kan, blandt andet findet på BitTorrent... Søg f.eks. på TPB.. :)

okii tak for det.... :P :roll: :wink: :!: :!:

[DK]bette-århus
02-23-2005, 09:46 PM

Du kunne eventuelt prøve et gratis alternativ.

http://www.ce-infosys.com.sg/CeiNews_FreeCompuSec.asp

Det tilbyder 128bit AES full disk encryption kryptering og er helt gratis.

(og nemt at finde :-) )[/quote]

sese noet man kan bruge... tak ska du da havde.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :D :D