PDA

Se fuld version : Anbefalinger af film.

Chron
01-04-2005, 09:06 PM
Harold and Kumar go to White Castle:
Lækker underholdning, hvis man kan håndtere stener komedier, med drugs, sex og folk som virkelig udfordrer det term vi kalder "At stene".

Personligt er jeg vild med denne film, der er utroligt mange fede detaljer hvoraf man eksempelvis kan nævne nogle rocker-typer som hele tiden render rundt og siger 'EXTREME', og bruger stort set al deres tid på at annoye folk. Man finder snart ud af at deres musik-stil er noget usædvanlig.

Anyways, der skal ikke afsløres for meget her, filmen er meget plat på mange måder, personligt synes jeg på en fed måde - elendigt renderede dyr og en sol som på få sekunder går fra ikke at kunne ses til at være kvart oppe er simpelthen en del af filmen.

Score: 7/10

Blade Trinity
Fortsættelsen til to film jeg synes er ekstremt fede.
De har nu taget en chick ind, og selvom jeg får kvalme ved synes af en tøs jeg har fulgt i mange år gennem "7th Heaven", så var der absolut fede elementer i filmen. Den er ti gange så action fyldt som forgængerne, og der er utroligt mange fede gadgets i form af psykopatiske våben med i 3'eren.

Det er en film som i mine øjne helt sikkert skal ses, til alle som godt kan lide action vil der klart være guf for øjnene.
Der lægges op til en 4'er, på sin vis - Er det mon en realitet?

Score: 8/10

Catwoman
Her er en af de film som skal ses men ikke høres.
Jeg er som sådan ikke interesseret i plottet, men blot i de dragter som det er lykkedes skaberne at få Halle Berry ned i.. Damn girl, shake that ass ;)

Filmen er meget langtrukken, synes jeg, den starter alt for langsomt op, der går utroligt lang tid hvor man lærer hendes triste, kedelige jeg at kende og først hen mod slutningen får man alt det gode at se..
Om plottet følger tegneserien, skal jeg ikke kunne sige noget om. Denne film kan nemt beskrives som: Silent lil' chick, turns monster evil dominatrix and kicks some 'bootay'.

Det der trækker filmen op hos mig er Halle Berry som (for det meste) er i nogle utroligt lækre outfits. Selve idéen med de syngende katte og lignende, er ikke helt mig, men ok - Det skal være op til den enkelte.

Score: 5/10

King Arthur

Endelig en film som fortæller os om 'historien' før Camelot, frem for endnu et 'First Knight' plot.
Vi lærer Arthurius og hans gruppe af riddere at kende, en gruppe knights af særlig status og ry, grundet deres utrolige evner til kamp.
På trods af at vi har en mumlende dansker med i filmen (Ja tak, Mads Mikkelsen) som snakker engelsk med en let-hørlig dansk accent, så er denne film rimelig god.

Den er noget mangelfuld, der mangler mere indsigt i de enkelte mænd og deres historie, det er noget man godt kunne bruge, men udover det så synes jeg at det er et godt plot - der er noget Braveheart over den.
De hævder desuden i filmen at have baseret den på historiske fakta - hvis man er interesseret i sådan noget.

Score: 7/10

Resident Evil: Apocalypse

Denne film er lige mig. Fortsat fra 1'eren, ser vi her en by hvor vira igen bryder ud. Byen bliver locked up tight, og folk har ingen vej ud. Derudover bliver hele området nuket inden længe. Flere og flere bliver omdannet til zombier, slaver af det virus som 'det onde firma' har eksperimenteret med, hvilket slap ud i 1'eren.

Nu har vi dog flere nye elementer. Der er 2 super chicks, hvoraf den ene er genetisk modificeret, rent faktisk hende som var den eneste overlevende i Resident Evil.
Den anden er en cop-chick som kan nogle ting som man ikke må sætte spørgsmåls tegn ved.

Derudover støder vi ind i et monster. Et badass monster. Et muteret og modificeret menneske, mere præcist manden som også overlevede i 1'eren. Der kan forventes fede kampe, og udmærkede konflikter, det er en rigtigt fed horror movie.

Score: 8/10

SpongeBob SquarePants - The Movie
Jeg har kun få ting at sige til denne film... Den skal ses.
Den er lidt for sej, SpongeBob, er en klassiker som alle i USA kender til, mere eller mindre, meget a la Bamse og Kylling bortset fra det er en tegnefilm.

Score: 10/10

Det var det for denne omgang. Husk på, at dette er udtryk for min mening om filmene, anklag mig ikke hvis du ikke er enig - Det kan jeg ikke tage mig af.
Jeg tager ikke ansvar for eventuelle dødsfald eller varige mén i forbindelse med at folk følger mine anbefalinger.

PackedManiac
01-04-2005, 10:04 PM
Skal se nogle af de film du har omtalt i morgen :P

Men tak for previewet, hehe.

Kan også anbefale Shaun of the Dead (horror-comedy), hvis du ikke allerede har set den, den er total grineren!

aL
01-05-2005, 10:44 AM
catwoman skulle kun have haft 1/10!!! Det er uden tvivl den latterligste film jeg har set i år.. Selv min dame syntes at den var plat (og hendes yndlingsfilm er Legally Blonde 1 og 2 og White Chicks!)!
Jeg er selv MEGA fan af Halle og hendes looks! -monsters ball og swordfish der nød vi vel alle hendes "skuespil" :wink:

LILLE SPOILER: Skrievet med hvid skrift for at spoile mindre.. Jeg ved ikke helt om det er en spoiler, men nu er der ingen der kan brokke sig.. markér den følgende tekst, så er den lidt lettere at læse :wink:

det dårligste er hvor ham presidenten for det make-up firma stikker Sharon stone on flad, og at hendes hoved slet ikke bevæger sig, og han får ondt i hånden pga al den sindssyge make-up hun bruger...
Spoiler slut

Men ellers er det en god anmeldelse!! Der er bestem ogå nogle film jeg skal se på den liste, når de engang kommer i dvdrip:)

Chron
01-05-2005, 02:09 PM
De film jeg har nævnt, minus SpongeBob og Blade Trinity er ude i DVDrip :)
Tak for kommentarerne - jeg var ikke sikker på rating af Catwoman, men hendes looks var nok til de 5 points filmen fik.. Hendes looks.. alene. En af dagene kommer "Cube Zero", fortsættelsen til The Cube, og The Cube: Hypercube (eller hvad den hedder) også på listen blandt nogle af de mange andre film jeg ikke har fået set.