PDA

Se fuld version : 10/10 Mbits internet...

banjobouner
01-04-2005, 06:33 PM
Så er det "hurtige" internet kommet til DK... For et par dage siden fik alle borgerne i byen Asserup (fyn lov til at prøve en 10/10 Mbits forbindelse... Ved ikk lige om de fik det eller om de bare prøvede det... Såå nu må priserne jo snart falde.?

zub
01-04-2005, 06:39 PM
joe.. hvis nogle fynboere fra asserup ringer til tdc så kan de da nok godt få lidt rabat på deres adsl :)... men vi andre kommer til at vente...

Mollerz
01-04-2005, 06:41 PM
Det er et forsøg fra TDC's side, og de får det vist nok til omkring 400 kr. pr. mdr... Har jeg i hvert fald hørt...

JEG VIL TIL FYN !!! :P

zub
01-04-2005, 06:51 PM
til fyn?.. svenskerne får 1gbit her om nogle år... (fedt at et firma siger "vi levere 1gbit" og så bare glemmer at fortælle at de teknisk set først kan gøre det om nogle år)...

de vælger at teste det på fyn.. oven i købet i en lille by efter hvad jeg har kunnet finde ud af... hvem mon er bange for øget traffik =)

Virtus
01-04-2005, 06:55 PM
Ja, spørgsmålet er bare om disse er via delte linjer, eller helt dedikerede linjer.

TDC kan feks i et enkelt område have 500 brugere, og hvis hver eneste bruger har en 10/10 mbit, og samtidigt sidder og downloader fra den store vide verden, så kræver det en 5000Mbit eller 5Gb forbindelse fra området / centralen, virker det lidt usansynligt, jeg ved at telia´s udstyr, som de har fået sat op på mange danske centraler er mange gange bedre end TDC´s nuværende udstyr, samt Cybercity´s udstyr, mener jeg har hørt i byen at meget af Telia´s udstyr her i danmark er noget af det gamle udstyr fra sverige som derovre fungerede glimragende til private 10/10 mbit forbindelser.

TDC har sansynligvis nok en eller flere 1Gb forbindelser mellem deres centraler i Danmark, dog ikke alle steder endnu, da det er sindsygt dyrt udstyr, så la os antage der måske er 2 x 100Mbit forbindelse til omverdenen, så er det "kun" 20 kunder der samtidigt kan benytte deres forbindelse maximalt, samtidigt.

Selve forbindelsen (uanset antallet af naboer) kan også være af svingende kvalitet, en "ægte" digital 10/10Mbit kan sende med 10Mbit og modtage med 10Mbit samtidigt altså en lille megabyte pr sekundt, det tvivler jeg dog på forbindelserne til slutbrugere for 400kr kan endnu.

Men markedet er spændende, Telia smider snart noget nyt ud til os forbrugere, det bliver meget meget spændende :)

Jeg ville vente med at gøre noget til Telia er kommet ud med deres ADSL / Bredbånd´s linjer.. :wink:

zub
01-04-2005, 08:07 PM
Jeg ville vente med at gøre noget til Telia er kommet ud med deres ADSL / Bredbånd´s linjer.. :wink:

har vi noget valg?.. der er endnu ingen der har sagt de bor i test området :)... men hvis jeg gjorde så tror jeg altså ik jeg ville vente på telia før jeg fik meldt mig til ;) (med mindre altså linjen var delt med naboen)

Chron
01-04-2005, 08:20 PM
svenskerne får 1gbit her om nogle år... (fedt at et firma siger "vi levere 1gbit" og så bare glemmer at fortælle at de teknisk set først kan gøre det om nogle år)...

Udover det så er det ret begrænset hvor mange der kan hente ting med fuld hastighed på en 1gbit forbindelse, men okay, det er da lækkert nok.
Det ville nok kræve 6-8 maskiner som sad og downloadede med de 100-150mbit de nu kan, konstant på samme tid.

Selve forbindelsen (uanset antallet af naboer) kan også være af svingende kvalitet, en "ægte" digital 10/10Mbit kan sende med 10Mbit og modtage med 10Mbit samtidigt altså en lille megabyte pr sekundt, det tvivler jeg dog på forbindelserne til slutbrugere for 400kr kan endnu.
:wink:

Det er da en stor megabyte pr sekund! hehe, 1.28 eller noget i den stil.. Bedre end de 0.22 jeg ligger på PT.

Christian
01-04-2005, 08:37 PM
Så er det "hurtige" internet kommet til DK... For et par dage siden fik alle borgerne i byen Asserup (fyn lov til at prøve en 10/10 Mbits forbindelse... Ved ikk lige om de fik det eller om de bare prøvede det... Såå nu må priserne jo snart falde.?
Dansk Bredbånd har blandt mange ISP'er udbudt garanteret 10/10 mgbit Internet i Danmark igennem længere tid. Så det er ikke "nyt stof". :shock:

Min egen ejendom ligger p.t. i forhandliger om at få deres Internetløsning ind i ejendommen.

10/10mgbit til DK. 290,- indklusiv ip-telefoniabonoment måneden

zub
01-04-2005, 10:35 PM
svenskerne får 1gbit her om nogle år... (fedt at et firma siger "vi levere 1gbit" og så bare glemmer at fortælle at de teknisk set først kan gøre det om nogle år)...

Udover det så er det ret begrænset hvor mange der kan hente ting med fuld hastighed på en 1gbit forbindelse, men okay, det er da lækkert nok.
Det ville nok kræve 6-8 maskiner som sad og downloadede med de 100-150mbit de nu kan, konstant på samme tid.

1 maskine kan fint klare det... enda meget fint... smid en kvali 1gbit netkort i (fx noget intel pro serie) og byg så et godt raid op (fx noget raid 5) så skal du se.. så skal du nok få dræbt den 1gbit ret hurtigt... og det med at hente fra andre... alle har forskellige forbindelser, lad det være sagt.. men tror da ik det ville tage mig lang tid at finde folk at arbejdet sammen med... en 1gbit med fx 1-1.5tb kap. kan man nemt komme videre med.. (dog skal man op på et par tb mere før man virkelig kan lege med)

christian... du skrev din adresse med lidt for små bogstaver.. gider du ik lige skrive den igen i "normal"? ;)

FakeNick
01-04-2005, 10:39 PM

Skal lige siges, at dette intet har med TDC at gøre. Det er et EL-slevskab som har gravet nye kabler ned til det formål. Og de sagde (i tv2 nyhederne) at de ville grave kabler ned for et 2cifret mia. beløb (ved så ikke om det er i hele Danmark)

Christian
01-04-2005, 10:44 PM
christian... du skrev din adresse med lidt for små bogstaver.. gider du ik lige skrive den igen i "normal"? ;)
Du kan tro nej makker! :lol:

zub
01-04-2005, 11:06 PM
Du kan tro nej makker! :lol:

comeon.. it's all about sharing!.. and thats pretty much impossible with my stinking dsl..

christian jeg skal sqda ha noget speed.. det skal jeg ha, det skal jeg da ha!