PDA

Se fuld version : Saw

Amnesia
01-04-2005, 04:31 PM
Sad igår og så en SCR af 'SAW' en intens horror film, der varmt kan anbefales. Filmen kan sammenlignes lidt med seven, bare mere dyster. Hvis du synes morderen var en smule gal i hovedet i den film, så har han fundet sin overmand her. Morderen i denne film, myder heller ikke sine ofre fysisk, han leger puslespil med dem og gør det meget svært for dem at undgå døden. Her er et eks.:

En mand er indespærret nøgen i et rum. En stemme på en båndoptagelse, fortæller ham at en langsomt virkende gift er sprøjtet ind i hans årer. Modgiften befinder sig i et aflåst pengeskab i rummet. Rundt omkring på væggene, er der skrevet tal kombinationer, hvor kun en er den rigtige, der kan åbne skabet. Det er bare lidt svært at finde den, når man er på bare tæer og knust glas ligger spredt over hele gulvet, samtidig med at man er smurt ind i en meget brandfarlig subtans og det eneste lys man har er et starin lys.

Det er en syg film, med et interresant plot twist, der selvfølgelig ikke skal røbes. Se den når den engang har biografpræmiere( 4. februar 2005 ) eller hvis du ligesom mig ikke kan vente, findes den i SCR udgave.

CODAY
01-04-2005, 07:24 PM
hvad for en tracker har du fundet den på

Amnesia
01-04-2005, 08:24 PM
hvad for en tracker har du fundet den på

Du kan finde links på Pirate Bay.

Jowls
01-06-2005, 05:33 AM
:D Lyder som noget der bør ses. Tak for anmeldelsen. Den ryger lige ind i Azureus....

Bonux
01-06-2005, 01:02 PM
når du nu skriver screener, er det så stadig ordentlig kval.??? :D

Jeg syntes nemlig at folk har en tendens for at kalde en Ts for en screener :shock:

Amnesia
01-06-2005, 01:16 PM

Jeg syntes nemlig at folk har en tendens for at kalde en Ts for en screener :shock:

Der er en rigtig SCR. Der er den klassiske og slet ikke irriterende skiftning mellem,farve og sort/hvid. Samtidig med at 'PROPERTY OF LIONS GATE ENTERTAINMENT' meget bekvemt dukker op på skærmen. Det er jo dog til at leve med, når kvaliteten ellers er DVD-RIP.

Arrow
01-06-2005, 03:27 PM
Den metode du beskriver der. Kan du lige komme med flere beskrivelser, det er sjovt at vise dem til vennerne, det er faktisk RET så grumt :D

Mvh. Arrow

Amnesia
01-06-2005, 04:35 PM
Den metode du beskriver der. Kan du lige komme med flere beskrivelser, det er sjovt at vise dem til vennerne, det er faktisk RET så grumt :D

Mvh. Arrow

Jeg kan godt give et eksempel til. Til at starte med vil jeg sige at dem der ikke vil have for mange spoilers, nok ikke skal læse videre.

En pige vågner op i et rum, løst fastspændt til en stol. Hun er udstyret med et underligt apperat der er låst og fastgjort om hendes hoved og øverste og nederste kæbe. Pludselig tænder et fjernsyn. Morderen fortæller hende om spillet, ved at tale igennem en klam dukke, som vises på skærmen. Hun får at vide at det underlige apperatet hun har på, er udstyret med en timer og når den udløses, vil det fungere som en omvendt bjørnefælde og vil med massiv kraft, flå hendes kæbe af. Morderen viser hende et eksempel på udfaldet, afprøvet på en dukke. Pigen kan se det ikke er gas, for dukkens hoved bliver flået i stykker. For at kunne slippe fra denne grusomme død, må hun få fat i nøglen til apperatet. Den befinder sig i maven på liget af en mand, som også er i rummet. Spillet begynder. Pigen går amok og river sig fri fra stolen, men idet hun rejser sig mærker hun at timeren først går igang der. Hun panikker. Det er ikke blevet oplyst hvor langtid hun har før timeren bliver udløst og det stresser hende. Pigen ser liget af manden. Hun går over til ham og løfter op i hans trøje. På hans mave er der lavet et stort sort spørgsmålstegn og ved siden af ham ligger en kniv. Hun samler kniven op og kæmper den hårde mentale kamp for at kunne skære maven op på ham, hvilket hun jo er nødtil for at få nøglen og for at overleve. Pludselig begynder manden at røre på sig, han er ikke død....

Vi stopper her, resten skal ses.
:wink:

Bonux
01-07-2005, 01:05 PM

Der er en rigtig SCR. Der er den klassiske og slet ikke irriterende skiftning mellem,farve og sort/hvid. Samtidig med at 'PROPERTY OF LIONS GATE ENTERTAINMENT' meget bekvemt dukker op på skærmen. Det er jo dog til at leve med, når kvaliteten ellers er DVD-RIP.

fedt, tak for svar. Det er sjældent efterhånden at man støder ind i screenere. Mens for 2 år siden var det næsten ikke andet :lol:

Chron
01-07-2005, 02:54 PM
De kommer stadig ud, kan være de bare ikke bliver smidt videre til offentligheden i så høj en grad.

Bonux
01-08-2005, 01:49 PM
jeg tror nu også at deres "vandmærkning" af screeners har en effekt. :?

Jowls
01-09-2005, 12:49 AM
Sad igår og så en SCR af 'SAW' en intens horror film, der varmt kan anbefales...

Ok, filmen er nu set.

Definitivt en interessant film med en dyster atmosfære og en intens handling. Den er ikke rendyrket splatter, for kameraet peger ikke altid lige ned i "detaljerne", men det fungerer fint nok.

Og det plot tvist, du nævner tog altså også mig på sengekanten - den havde jeg godtnok ikke lige regnet ud. :D

Faktisk har filmen jo et meget positivt budskab, om end det leveres på en syg måde. Takker for anmeldelsen. 8)

Amnesia
01-09-2005, 01:39 AM
Ok, filmen er nu set.

Definitivt en interessant film med en dyster atmosfære og en intens handling. Den er ikke rendyrket splatter, for kameraet peger ikke altid lige ned i "detaljerne", men det fungerer fint nok.

Og det plot tvist, du nævner tog altså også mig på sengekanten - den havde jeg godtnok ikke lige regnet ud. :D

Faktisk har filmen jo et meget positivt budskab, om end det leveres på en syg måde. Takker for anmeldelsen. 8)

Selvtak. Nej, filmen er vel mere suspence end den er horror. Ja, plot twistet er ganske overraskende. Så den sammen med min kæreste og hun sad tilbage helt forbløffet. Fedt når en film, har sådan en effekt. Med hensyn til budskabet er det da positivt, men han kunne måske have grebet det lidt mindre psykopatisk an. :D

White Gangsta BoY
01-14-2005, 05:57 PM
Har fortalt nogle af dine eksempler til mine Hang-arounds :wink: og den lød tiltalende: Så den er da røget på listen over DL's

Bonux
01-14-2005, 06:28 PM
Cool film 8)

Amnesia
01-15-2005, 10:19 PM
Har fortalt nogle af dine eksempler til mine Hang-arounds :wink: og den lød tiltalende: Så den er da røget på listen over DL's
Er sikker på den ikke skuffer. Jeg har selv lavet en dvd udgave med undertekster og de venner der har lånt den, blev også grebet af den.

Chron
02-05-2005, 04:03 PM
Syg film..
Hvis man godt kan lide sådan et plot twist, hvilket uden tvivl er et af de bedste jeg har set, så skal man også se The Cube serien, Cube, Cube 2: hypercube, og Cube Zero.

Czyber
02-17-2005, 05:50 PM
Amnesia hvordan laver man en DVD udgave med undertekster?

håber du kan forklare det evt. på msn?

banjobouner
02-17-2005, 06:12 PM
Kan man evt smide/sende et screenshot`?

Amnesia
02-17-2005, 08:04 PM
Amnesia hvordan laver man en DVD udgave med undertekster?

håber du kan forklare det evt. på msn?

Jeg kan godt gi dig en forklaring over MSN.

Mvh
Amnesia

shagdk
03-02-2005, 09:38 AM
HELT KLART EN FILM DER MÅ SES