Se fuld version : Tysk computerfirma skal betale piratafgift!!! (artikel)
Luffen
01-03-2005, 03:17 PM
En tysk domstol har pålagt computerproducenten FujitsuSiemens at betale en afgift for hver solgt computer. Pengene skal kompensere kunstnere for krænkelser af ophavsrettigheder, som computere kan medvirke til.
Læs mere her: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=351814
FakeNick
01-03-2005, 03:45 PM
Nå nej, skal jeg så smide alle mine køkkenknive ud? de kan jo også bruges til mord, og jeg vil helt ikke have 4år for at opbevare køkkenknive i køkknet :lol:
Både afgiften på medieer og computer skulle fjernes hvis du spørger mig... Pengene går jo anyways ikke til de musikere som har lavet musiken :evil:
Ghost
01-03-2005, 04:20 PM
Det er sQ da langt ude, så synes jeg at domstolene også skulle pålægges en afgift det kan jo være de dømmer den forkerte... eller så skulle bilproducenterne pålægges afgift det kan jo være folk kører forstærkt... cyklehandler, folk kan jo glemme cykellygten.... så skal ALT jo pålægges afgift... hvem end der kæmper mod piratkopiering, med afgifter og ophavsretslov... hvis de bliver ved på den måde kvæler de sig selv, tilsidst er der ingen der gider købe deres lort...
PackedManiac
01-03-2005, 04:23 PM
Har ikke læst artiklen i nu, men jeg siger; heller en sådan afgift end at have APG rendende efter folk som os!
Chron
01-03-2005, 04:25 PM
Nej op i røven med afgifterne, det kan man fandeme ikke gøre, det stinker langt væk af korruption :P
Bare et eksempel taget fra IRC:
[16:19] <Plague-PG> Her har vi en brødkniv... I teorien kan den bruges til at kastrere en kat. Vi ligger en afgift på 10 kr på den, for at dække over dyrelægens tab.
[16:21] <Chronazin> Den kan også bruges til mord, 50kr ekstra afgift for det
[16:21] <Plague-PG> Hey! Den kan også bruges til barbering. 15 kr til Mach 3
[16:21] <Chronazin> Knive forårsager årligt X dødsfald. Vi tager simpelt hen og siger X * 500, og lægger det oveni prisen, så får vi ikke flere knivmord!
Det er jo fuldkommen latterligt.
Valhalla©
01-03-2005, 05:23 PM
Har ikke læst artiklen i nu, men jeg siger; heller en sådan afgift end at have APG rendende efter folk som os!
Mjaaaa.... Men nu er det jo ikke sådan, at det går hen og blir lovligt at kopiere, fordi der kommer den afgift på. Havde det så gjort det var sagen en lidt anden. Så gav den jo en lille smule mening. Det gør den ikke her.
Dommen er direkte latterlig.
Og mon ikke det ender med at VG Wort propper hele lortet i lommen på sig selv ligesom APG ?????
Man kan jo håbe at kopiering/salg osv BLIR lovligt i Tyskland, da brugerne jo HAR betalt en afgift for netop kopiering af ophavsrets beskyttet matriale.
Kunne være sjovt hvis der lige kom en retsag retur i fjæset på VG Wort på det grundlag.
Der kommer flere og flere latterlige domme osv. indenfor det her område. Jeg nægter ganske enkelt at tro på at disse folk har en skid forstand på hvad der foregår.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.