Se fuld version : Creative Commons
dillo
01-02-2005, 10:26 PM
I nytårstalen nævnes det at:
"Først og fremmest sker der store ting i forhold til lanceringen af en dansk
udgave af ”Creative Commons”."
Er der nogen der ved mere om det, fx hvem og hvordan? - hvis man nu vil hjælpe eller noget..
Christian
01-02-2005, 11:32 PM
Læs FAQ'en først. Google vil helt klart give dig svar på, hvad Creative Commons er.
dillo
01-02-2005, 11:48 PM
Ja ok undskyld, jeg udtrykte mig nok ikke klart nok, jeg ved godt hvem CC er og hvad de står for, det jeg ville vide mere om er den danske lancering af det, og altså det der bliver omtalt i nytårstalen.
Hvem står for den danske del? Er det PG eller andre? Når man ser på CC's hovedside kan man jo se at det er vidt forskellgie parter der står for de forskellige jurisdiktioner.
Så det jeg ville spørge om er, hvem står for den "nye" danske del, hvem skal man kontakte for info og tilbyde evt hjælp?
dillo
01-06-2005, 05:39 PM
Øv, ikke nogen der ved noget?
Camilo
01-06-2005, 08:52 PM
Der er et initiativ igang for at få CC til Danmark.
Indtil videre arbejder en lille gruppe på det og det er ikke et "offentligt" projekt endnu. De folk der arbejder med det kommer fra forskellige kunstnergrupper, IT-politisk forening og netværk for informationsfrihed, desduen deltager nogle journalister. Piratgruppen støtter projektet helhjertet, men der går nok et halvt til et helt år før CC kan lanceres herhjemme.
Camilo
dillo
01-07-2005, 01:25 AM
OK, mange tak for infoen! :D
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.