PDA

Se fuld version : Fil deling med Kryptering

GOOOD
01-01-2005, 06:33 PM
Hej Alle fildelere

Jeg er igang med at programmere et Fildelings program, der kryptere filer før de bliver sendt og når filen så kommer over på modtagerens computer bliver den dekrykteret igen.

Jeg ville så lige høre hvad folk synes om dette projekt?

Indtil videre har jeg lige fået lavet det grundlæggende for at overføre filer, og har næsten lige overført en 2,2 MB fil, uden problemer. Programmet bliver selvfølgelig programmeret i C++ ;)

her står der en lille smule mere:
http://www.goood.dk/?area=site&id=14&UnderMenuID=25

MVH
GOOOD

PackedManiac
01-01-2005, 07:38 PM
Jeg synes det lyder som en god ide. Hvis man tager et program så som BestCrypt, DriveCrypt osv. og kobler det sammen med noget FTP hurlumhej, så har man sit helt eget krypterings-netværk. Man kan altid lave en SSL FTP, men synes selv der er sjovere at sende krypteringsfiler over et netværk, som let kan aflæses, men ikke dekryptes, medmindre man har et program samt kender kodeordet til at dekryptere det. :P

Hvis du kunne lave et lignende program, som beskrevet ovenover, hvor en fil(er) bliver sat i en 'container' ala BestCrypt/DriveCrypt style og komponerer det med et Kazaa eller FTP agtigt program, så er jeg game :D

Jowls
01-01-2005, 07:42 PM
Hej Alle fildelere

Jeg er igang med at programmere et Fildelings program, der kryptere filer før de bliver sendt og når filen så kommer over på modtagerens computer bliver den dekrykteret igen.

Jeg ville så lige høre hvad folk synes om dette projekt?

:D Det lyder spændende. Men det er ellers godt nok et betragteligt projekt, du har påtaget dig. Jeg glæder mig til at se, hvad der kommer ud af det.

Har du overvejet, hvordan afsøgningen af dit netværk skal foregå? Og hvordan udvekslingen af nøgler skal klares?

GOOOD
01-01-2005, 07:46 PM