Se fuld version : Proxy server
Little Joint
12-28-2004, 10:04 AM
Jeg er lidt ny indenfor det anonym proxy så har lige 2 spørgsmål :)
1. Når jeg kører gennem en anonym proxy server kan ham der ejer den så se hvad min kode er til hotmail fks. når jeg logger på der?
2. Kan tdc ikke se hvad jeg laver på nettet mere når jeg kører gennem en anonym proxy server?
Jowls
12-28-2004, 12:02 PM
Jeg er lidt ny indenfor det anonym proxy så har lige 2 spørgsmål :)
1. Når jeg kører gennem en anonym proxy server kan ham der ejer den så se hvad min kode er til hotmail fks. når jeg logger på der?
2. Kan tdc ikke se hvad jeg laver på nettet mere når jeg kører gennem en anonym proxy server?
1. Ja, det kan han faktisk.
2. Jo, det kan de godt, hvis de virkelig vil. Men det er ikke længere nok for dem bare at logge de URL'er du surfer til - de skal analysere selve trafikken. Det er med andre ord noget mere bøvlet at udspionere dig, men ikke umuligt.
Jeg fornemmer, at dit næste spørgsmål kunne være noget i retning af "Hvilken nytte har jeg så overhovedet af at bruge proxy?"
Tjah, en person som pludselig ikke kan se hvem du er og hvor du kommer fra er administratoren af det web-site du besøger via proxy'en. Du har sikkert lagt mærke til, at hver gang du registrerer dig på nettet til et eller andet, så skriver de altid, at din IP er logget for at forebygge svindel. Ofte viser de også din IP på skærmen for at underbygge truslen.
Hvis du bruger proxy, er det ikke din IP, men proxy'ens som bliver vist. Derfor har de ikke en levende chance for at finde dig selvom du skulle svindle dem, bortset fra hvis proxy'en vil udlevere din IP. Men de fleste anonyme proxy'er fører ikke log af netop denne årsag.
En anden teknik til at sløre ens spor endnu mere er at bruge flere proxy'er på samme tid....
8)
Little Joint
12-28-2004, 12:10 PM
ok så siger jeg tak for hjælpen :)
FakeNick
12-28-2004, 12:33 PM
inden man begynder at bruge offentlige proxy server, skal man lige tænke et par ting igennem førs..
1. Mange af de proxy´er, er proxy´er som hacker har hacket sig til, og bare ladet den stå åben...
2. Proxy´er bliver generelt brugt til at sende spam, ikke fordi de kan buste dig, fordi du bruger en proxyserver, der bliver brugt til at sende spam. men mere at jeg vil ikke føler mig tryk ved at surfe sammen med spammere og hackere...
Men hvis du stadig bruge proxy, så download proxyfarm, det pt bedste gratis program...
proxyfarm.com
free4all
12-28-2004, 10:36 PM
jeg er nu uenig med jowls svar på nummer 2.
det bliver nu ikke mere bøvlet for tdc at se hvad han laver, samme data køre gennem centralen, i stedet for at pakkerne er mærket til jubii.dk så bliver det til proxy.dk
Little Joint
12-28-2004, 10:57 PM
hvis jeg har forstået rigtig kører man så ikke først gennem tdc og så kører man igennem proxy serveren og så hjemmesiden :?: :)
komas
12-29-2004, 12:26 AM
jeg er nu uenig med jowls svar på nummer 2.
det bliver nu ikke mere bøvlet for tdc at se hvad han laver, samme data køre gennem centralen, i stedet for at pakkerne er mærket til jubii.dk så bliver det til proxy.dk
det er rigtig nok, men jeg tvivler på at TDC gider overvåge 400.000 bredbåndsabbonementer for ulovlige ting.
Chron
12-30-2004, 03:12 AM
De ville miste stort set alle deres kunder hvis de gjorde sådan noget ;oP Hvem skulle ellers købe 2mbit forbindelser hvis ikke folk som downloader ting som måske er knapt så lovlige?
Der er selvfølgelig masser af eksempler på folk som ikke downloader ulovlige ting og alligevel godt vil have hurtige forbindelser.
HamSlam
01-01-2005, 11:16 PM
..men jeg tvivler på at TDC gider overvåge 400.000 bredbåndsabbonementer for ulovlige ting.
Det rækker min fantasi nu sagtens til - især hvis de har fået besked på at gøre det !
Har i øvrigt ikke nogen erfaring med ProxyServere (på nettet), med mindre det også er det man kalder port-forward'ing.
Via port-forward surfer man via en anden computer, med 'tilfældig' IP-adresse (hos f.eks. Anonymizer.com). Data sendes til eens browser via en SSL-sikret kanal (svarende til VPN etc.).
Jeg kan ikke se, hvordan en sådan sikkerhed kan brydes af ISP (TDC eller andre).
Eller - har jeg misforstået noget ?
komas
01-01-2005, 11:59 PM
TDC ved godt at rigtig mange af de abb. de sælger, bliver brugt til at hente ophavsretsbeskyttede ting.
og de er også smarte nok til at regne ud, at hvis de begynder at køre klapjagt på dem der gør det, vil deres kundeantal kraftigt blive reduceret.
man kan jo bare se på tiscali, der mistede kunder efter de begyndte at mere eller mindre samarbejde med apg.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.