Se fuld version : Indstilling af Trendnet router port?
Jeg har Edonkey 0.53a og har tdc 2000/256 i bredbånd og downloader kun med max 30 uanset hvordan jeg sætter det i down og upload! Jeg har en Trendnet router TW100-S4W1CA og har været inde på deres hjemmesite og har også set på Edonkey help men jeg kan ikke finde info om hvordan jeg åbner portene i routeren da jeg går ud fra det er den som blokere trafikken! alt firewall mm. er lukket ned så det er ikke det. plz help :(
The Galloping Goose
12-25-2004, 04:53 PM
Du kan åbne portene under Virtuel server.
jeg går ud fra at du bruger deres setup program ?.
Er lidt i tvivl hvordan jeg går ind i virtuel server har intet sat op!
The Galloping Goose
12-25-2004, 06:45 PM
Hvis du har "Setup" programmet:
Start programmet ..under filer klik CONFIGURE .. klik VIRTUEL SERVER ... klik ADD SERVER BY PORT NUMBER ... vælg tcp & upd porte og din PC's ip adresse.
Det kan være en fordel at give din PC en fast IP adresse ... dette kan gøres under LOCAL PORT
Har nu installeret programmet og går ind under setup og trykker configure og der får jeg som du skriver sidst muligheden for local port men ikke virtuel server! de andre 2 muligheder er Management og Internet port så jeg har ikke mulighed for at stille på portene der .
The Galloping Goose
12-26-2004, 09:38 AM
Er det en c model du har? , og har du den seneste firmware ?.
Min er en C model og jeg har opdaterert min firmware til 6.55 og har følgende menuer :
Management, Local Port, Global Port, Virtuel Server, Packet Filter, Advanced, Dynamic DNS.
Firmware, Setup programmer samt manualer kan hentes her:
http://www.trendware.com/en/downloads/info/tw100-s4w1ca.htm
Husk at få den rigtige version. Du kan se det på dit serie numer.
tak for support jeg har et lille problem da serial nr. ikke matcher nogen af dem på deres site min er som skrevet en TW100-S4W1CA med s/n: ca3c022793e.
Er nu gået ind på link fra user guiden : http://192.168.1.254/ Advanced setup og virtuel server og sætter den til: by port og kan så vælge enten TCP eller UDP og skrive fra port nr til port nr! har dog kun mulighed for at skrive i første kolonne og kassen nedenunder hvor der står server list ovenover står der <No Virtual Server> :( hvad gør jeg nu gal og jeg kan vel ikke upgrade firmware når sn ikke passer. Router er købt i sommers ! Jeg er virkelig på glatis så hjælpen sættes der stor pris på herfra :D
The Galloping Goose
12-26-2004, 01:53 PM
Jo den er ...det er ikke hele serie numret der skal passe .. men det sidste bogstav ...dvs. du skal trykke på E
http://www.trendware.com/downloads/info/TW100-S4W1CA_E.htm
Nu godtog den det endelig der står nu
1. TCP(4662 to 4662) 192.167.1.999
2. UDP(5311 to 5311) 192.167.1.989
Har ændret de sidste tal i teksten her men skulle TCP ip ikke være magen til UDP ip? Det bliver sidste spørgsmål fra idioten her:) og tak for din hjælp.
The Galloping Goose
12-26-2004, 02:13 PM
Nu godtog den det endelig der står nu
1. TCP(4662 to 4662) 192.167.1.999
2. UDP(5311 to 5311) 192.167.1.989
Har ændret de sidste tal i teksten her men skulle TCP ip ikke være magen til UDP ip? Det bliver sidste spørgsmål fra idioten her:) og tak for din hjælp.
De porte du åbner skal "routes" til din computers ip .. så ja de skal være ens.
Jeg har 3 computer på mit netværk. Routeren tildeler disse computere den samme ip hvergang (hver computer har sin) så ip adresse & mac adresse passer.
Du er nød til at tildele din computer den samme ip hvergang da portene bliver åbnet til en specifik ip.
Ok jeg har nu downloadet og kørt det nye firmware og genstartet og har nu firmware 1.04.b11.269 og har stadigvæk kun de 3 muligheder managemnet,lokal port og internet port når jeg er inde i setup - configure!! Så det må åbenbart være en skod router jeg her har fat i :?
The Galloping Goose
12-27-2004, 08:39 PM
Du er velkommen ...
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.