PDA

Se fuld version : Nakker de kun seeders?

oiv
12-21-2004, 07:43 AM
Heys allesammen.
Jeg kunne brændrende godt tænke mig en fil, men har lige et spørgsmål. Nakker APG kun seeders? I såfald, kun seeders som deler danske filer?

Hydromann
12-21-2004, 11:28 AM
Hej oiv

APG er temmelig agresiv når det kommer til fildeling, de går primært efter de store fisk som deler en masse GB. men kan også gå efter dem som ikke deler/henter så meget. ´

Men hvis som du skriver kun skal have den ene fil så behøves du ikke at være bange for at blive nakket for at bruge din ord! da der ikke er nok grundlag for at fortage en ransaning af din bolig.

oiv
12-21-2004, 11:47 AM
Okay. Så det er kun vidst de gentagne gange, støder på ens IP, når man er i gang med at downloade en fil, via bittorrent-systemet, at du blvier nakket?

Hydromann
12-21-2004, 12:25 PM
Der er mange ting der spiller rolle i om du bliver nakket:

1.APG skal seede eller downloade fil/filer som dig hvis de skal fange din ip

2.Hvis du deler fx i Dc++ og giver folk lov til at se dine filer er chancen meget stører for at du bliver knaldet. så sørg altid for at du ikke viser dine filer.

3.Du skal sagtens downloade en masse "Ulovligt" kopier af musik,film,spil osv uden at blive busted, det gælder bare om at tænke sig om, og tager sig de fhs regler inden man sætter den til at downloade.

Jowls
12-21-2004, 01:00 PM
Heys allesammen.
Jeg kunne brændrende godt tænke mig en fil, men har lige et spørgsmål. Nakker APG kun seeders? I såfald, kun seeders som deler danske filer?

Det er jo altid et personligt valg om man vil løbe de risici der er ved fildeling, for der er ingen garantier. APG påstår hårdnakket at de går efter alt og alle i deres utrættelige jagt på nemme penge - uploaders såvel som downloaders.

Men jeg kender dags dato ingen eksempler på, at nogen er blevet busted for alene at downloade, og jeg ved forøvrigt heller ikke hvordan APG ville gribe det an rent juridisk. Når man uploader bliver man afkrævet erstatning for at "forringe produktet" idet APG nedlægger påstand om, at et ukendt antal potentielle kunder dermed kan få fat i filen uden at betale for den.

Ved downloading er dette ikke tilfældet, idet man ved den handling kun "koster" rettighedsindehaveren een kunde, nemlig sig selv. For at kunne kræve erstatning efter samme præmisser skal APG reelt overbevise retten om, at man med sikkerhed ville have købt filen, hvis man ikke havde downloadet den. Og det kunne godt vise sig at være lidt af en udfordring - selv for en glat fyr som Torben Steffensen :wink:

Med hensyn til at APG primært går efter danske film og albums, så er den lidt mere usikker. APG samarbejder med rettigheds-organisationer i udlandet, så de vil også være på udkig efter de seneste internationale hits og biograf-aktuelle hollywood produktioner.

||[PLUS]||
12-21-2004, 03:59 PM
hej..

Hydromann hvordan vil du slippe for at vise dine filer i dc++?

oiv
12-21-2004, 04:06 PM
Jeg tror han mener, at man ikke viser en liste over sine delte filer..

Hydromann
12-21-2004, 04:21 PM
||]hej..

Du sætter den til Dc++ til passivmode så vil andre ikke kunne se dine filer, men så kan du heller ikke hente fra en anden der er passivmode.

||[PLUS]||
12-21-2004, 04:32 PM
||]hej..

Du sætter den til Dc++ til passivmode så vil andre ikke kunne se dine filer, men så kan du heller ikke hente fra en anden der er passivmode.

jamen alle dem der er i active kan da stadig se min filer...ik

Hydromann
12-21-2004, 05:40 PM
Jeg tror nok at det er så´en at hvis du er passiv så kan andre ikke se dine filer selv om de er active!

Active bruger kan godt se andre active brugers filer!

Passive kan godt hente og se filer fra Active brugere

Passive kan ikke hente fra andre passive der er på en server!

Men active kan godt hente fra en der er passiv!

Mener at det er sådan det er, dog er jeg ikke 100% på at det da jeg primært bruger ABC og Overnet.

||[PLUS]||
12-22-2004, 01:22 PM
der er vi ikke enige, jeg er passive og jeg har da uploadet min file list masser afgange..

Christian
12-22-2004, 01:36 PM
||]der er vi ikke enige, jeg er passive og jeg har da uploadet min file list masser afgange..

I DC++ gælder følgende regler for passive/active:

person 1 / person 2

1. Active/Active: kan se hinandens filer
2. Active/Passive: Kan se hinandens filer
3. Passive/Passive: Kan ikke se hinandens filer

Plus: Du kan sagtens uploade din filelist til en anden person som er active, men en anden person som måtte være passive, kan ikke downloade noget som helst fra dig, og omvendt.

berzerk
12-22-2004, 06:08 PM
Kan "godt" forstå at de kan kræve erstatning ved upload,men hvordan kan de kræve erstatning ved download?-Mener de kan jo ikke bevise at man virkelig har færdiggjort sit download,hvis eventuelt uploaderen er gået offline eller andre tekniske ting er gået galt.

Hydromann
12-22-2004, 06:46 PM
||]der er vi ikke enige, jeg er passive og jeg har da uploadet min file list masser afgange..

I DC++ gælder følgende regler for passive/active:

person 1 / person 2

1. Active/Active: kan se hinandens filer
2. Active/Passive: Kan se hinandens filer
3. Passive/Passive: Kan ikke se hinandens filer

Plus: Du kan sagtens uploade din filelist til en anden person som er active, men en anden person som måtte være passive, kan ikke downloade noget som helst fra dig, og omvendt.

Så ved jeg det til en anden gang.

Og som du selv oftes skriver Christian. "Hvem siger ikke at man kan lære noget hverdag" :wink: