PDA

Se fuld version : Nyt grafikkort.. Hjælp..

Pest
12-19-2004, 01:15 PM
Hej alle pirater.
Jeg sidder i skrivende stund foran min fars pc, da mit grafikkort er brændt sammen, og min computers status dermed er inhabil.
Jeg har tænkt og tænkt og tænkt på hvordan jeg dog skal klare det, da jeg i forvejen spare sammen til en bærbar, men er blevet enig med mig selv om at jeg ikke kan leve uden en funktionel computer.
Derfor tager jeg hul på bærbar fonden og køber et grafikkort 1. januar.
Der vil være ca. 3000 til rådighed, så spørgsmålet er: "Hvilket kort skal jeg købe?"

Regl 1: Det skal være et Nvidia.
Regl 2: Følg regl 2.

Hydromann
12-19-2004, 01:17 PM
Hej alle pirater.
Jeg sidder i skrivende stund foran min fars pc, da mit grafikkort er brændt sammen, og min computers status dermed er inhabil.
Jeg har tænkt og tænkt og tænkt på hvordan jeg dog skal klare det, da jeg i forvejen spare sammen til en bærbar, men er blevet enig med mig selv om at jeg ikke kan leve uden en funktionel computer.
Derfor tager jeg hul på bærbar fonden og køber et grafikkort 1. januar.
Der vil være ca. 3000 til rådighed, så spørgsmålet er: "Hvilket kort skal jeg købe?"

Hvad er regl nr.2 :?: :?: :?:

Jowls
12-19-2004, 02:21 PM

Alt efter hvor stor en spillefugl, du er, bør dit valg nok stå mellem disse to...

FX 6600GT - ca. 1600,-

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=115510

...eller...

FX 6800GT - ca. 3200,-

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97872

FX 6600GT vil i praksis kunne stille langt de fleste tilfreds, og vil sikkert kunne køre det nyeste og fedeste ved gode frame rates/kvalitet i et par år fremover. Til den tid vil du længes efter at opgradere til et PCI-E bundkort, og så skal du jo alligevel ud og have nyt grafikkort.

FX 6800GT er lidt af et best buy i den helt hurtige klasse og er kendt for ofte at kunne clockes op til Ultra-speed, hvis man ikke er tilfreds. Det har også 256 Mbytes RAM, hvilket betyder nogle for hvor "flydende" grafikken kører i spil som Doom3, HL-2 og FarCry på de høje kvalitets-niveauer.

Med hensyn til 6800, så synes jeg at springet i ydelse op til 6800GT er så stort, at det er merprisen værd når man ført er oppe i det luftlag.

Med hensyn til 6800 Ultra, så er synes jeg tilgengæld ikke at merprisen i forhold til 6800GT er retfærdiggjort. Men de sidste marginaler koster jo altid kassen.... både ved biler og PC'er 8)

Pest
12-19-2004, 05:30 PM
Jeg må indrømme at jeg har taget fejl.
Det var ikke grafikkortet den var gal med.
Det gik jeg dog ud fra, da mit GF4 ti4200 ikke virkede, men mit gamle s3 savage virkede.
Det vidste sig så at det var min strømforsyning der var kradset af, og ligenu sidder jeg på en lånt en.
Men lad jer ikke slå ud af det.
Denne tråd vil blive taget til overvejelse når jeg skal have grafikkort igen. Hvilket bliver snart uanset hvad.