PDA

Se fuld version : eDonkey2000

Boom
12-19-2004, 10:38 AM
Hej. Kan man ikke på en eller anden måde få den til at downloade hurtigere? Min forbindelse 2048/256 og intet begrænser den. Har 9 dl's til at køre og det går kun med 30-60 kb/s Et hvilket som helst andet p2p program kan godt udnytte min hastighed fuldt ud.
Men med eDonkey går det hele lidt sløvt. Programmet er jo ellers genialt.

Hydromann
12-19-2004, 12:32 PM
Havde det samme problem som dig.

Kørte med Edonkey2000 v1.0 og 1.03 en overgang men ligsom dig lå min downloads 3 timers tid på 60 kb/sek jeg besluttede mig for at gå tilbage til overnet 0.53 som jeg ind til fornyelig har brugt som kunne komme om 200 Kb/sek på ca. 10 min men her var der desvære er par irreterende fejl.
Så jeg besulttede mig for at gå længere tilbage og prøve overnet v0.52 som jeg varmt kan anbefale den kommer som overnet 0.53 hurtig op på max download men i v0.52 er der ikke de små irreterende fejl.
Og nu kører det som en drøm ligger konstandt på 200 kb/sek så det er jeg godt tilfræds med.

Håber det hjalp lidt ellers kan du jo

evt. bruge søge funktionen til at lede efter gamle inlæg om edonkey og overnet.

migmigmig
12-19-2004, 09:12 PM
.. Et hvilket som helst andet p2p program kan godt udnytte min hastighed fuldt ud.

Hvor havde du lige tænkt at den download skulle komme fra, hvis alle lige som dig havde en download på 8 gang deres upload?
Få dig en forbindelse med en ordentlig upload, så du kan udnytte din download!

Hydromann
12-19-2004, 09:25 PM
.. Et hvilket som helst andet p2p program kan godt udnytte min hastighed fuldt ud.

Hvor havde du lige tænkt at den download skulle komme fra, hvis alle lige som dig havde en download på 8 gang deres upload?
Få dig en forbindelse med en ordentlig upload, så du kan udnytte din download!

Prøv dog lige at slappe lidt af mester, og svar på hans spørgsmål i stedet, og hvis du ikke kan finde ud af det, så lad for fanden være med at skrive.
:x
Der er squ ingen der gider at høre på dig, mere snart, personligt har jeg ingen respekt for dig, fordi.
For det første fare du ud i hovedet på folk og skælder dem ud, hvis der er noget der ikke lige passer dig.
For det andet. så er du dobbelt moralsk (Du ved vist godt hvad jeg snakker om!)

Hvis du ikke kan skrive i et ordenligt og civiliceret sprog så:
LAD VÆRE MED AT SKRIVE

Boom
12-19-2004, 09:47 PM
Er der ikke noget der hedder multi-source? <-- migmigmig

Boom
12-19-2004, 09:50 PM
Hydroman> Tak for dit svar :-) Det kunne bruges.

Hydromann
12-19-2004, 09:52 PM
Hydroman> Tak for dit svar :-) Det kunne bruges.

No problem :wink:

Christian
12-19-2004, 09:58 PM
Ok, tag lige en slapper folkens. :?

Migmigmig, vil du ikke være sød at lade være med at gå off-topic i en tråd hvis du ikke har noget konstruktivt at sige? Opsummering: Hvis man ikke kan give svar på spørgsmålet i en tråd, så lad være med at lave et reply. Er det opfattet, 10-4?

Hydromann, jeg ved at du mener det godt når du prøver at fortælle migmigmig at han ikke hjælper i tråden. Din metode er nok en tand for barsk, når du siger at du ingen respekt har for ham. Skrug lidt ned for "retorikken", for vi vil jo ikke skabe ufred.

Hydromann
12-19-2004, 11:26 PM
Ok, tag lige en slapper folkens. :?

Migmigmig, vil du ikke være sød at lade være med at gå off-topic i en tråd hvis du ikke har noget konstruktivt at sige? Opsummering: Hvis man ikke kan give svar på spørgsmålet i en tråd, så lad være med at lave et reply. Er det opfattet, 10-4?

Hydromann, jeg ved at du mener det godt når du prøver at fortælle migmigmig at han ikke hjælper i tråden. Din metode er nok en tand for barsk, når du siger at du ingen respekt har for ham. Skrug lidt ned for "retorikken", for vi vil jo ikke skabe ufred.

Jeg er bare træt af migmigmig da han kun kan slynge negative ting ud, skælde folk ud hvis der er noget som han ikke lige kan forholde sig til, og kalde dem snyltere og jeg ved ikke hvad fordi de absolut ikke uploader med det samme som de downloader.

Eller hvis man har fundet et mere smart metode at hente og dele på.

Det værste af det hele er han squ ikke bedere selv, det er derfor jeg skriver at jeg ingen respekt har for ham.

migmigmig
12-20-2004, 10:14 PM
Migmigmig, vil du ikke være sød at lade være med at gå off-topic i en tråd hvis du ikke har noget konstruktivt at sige?
Mit svar er ikke off topic eller ukonstruktivt efter min mening. Måske er det kortfattet, men det kan jeg jo råde bod på:

Mange med de nye 8:1 i download:upload-forbindelser spørger til hvordan de kan få noget mere ud af deres download på eDonkey2000/Overnet-netværkene. Svaret er, efter min mening, at for at få en god download-hastighed på disse netværk, så skal man have en væsentlig upload, specielt hvis man vil have fat i materiale med få kilder. Få kilder er vel under 50 stk/fil. F.eks. vil næsten alt dansk materiale have få kilder.

Selv en 512/512 forbindelse vil have svært at udnytte sin download med mere end 25-30 KB/s i gennemsnit ved få kilder.

En god upload betyder, at ens klient bliver mere attraktiv for andre, d.v.s. at man rykker frem i køerne, optjener credits (eMule-klienter), får bedre partnere (horde i Overnet-klienten) osv osv. Det gælder også, hvis man bruger Overnet v.0.52, eller en snylter-version (måske, udbudt på disse sider), som ikke har indbygget en begrænsning på max. download = 5 (eller er det 3) gange upload, hvis upload er under eller lig 20 KB/s.

(Bliver helt nostalgisk ved tanken om Overnet v0.52 og dens måde at få downloads til at gå i loop på, når man mindst ventede det )

8:1 forbindelser kan sagtens bruges på andre netværk, som f.eks. BitTorrent, men på eDonkey2000, dur de ikke efter min mening.

Det glæder mig iøvrigt, at en moderator er trådt ud af skyggen :D Det er altid godt, hvis en moderator giver håbeløse eller farlige foreslag (f.eks. disenable firewalls i.f.m. Overnet :roll:) et ord eller to med på vejen.

Er der ikke noget der hedder multi-source?

Du bliver nok nødt til at definere multi-source. En file fra flere steder på en gang??

Virtus
12-20-2004, 11:09 PM
Boom > Jeg må indrømme jeg ikke har den vilde forstand på Edonkey2000, jeg kørte noget Emule server for et par år tilbage, og har leget en smule med klienten, ikke det store.

Jeg syntes ofte man med edonkey oplever at få hurtige downloads med udbredte filer <200 kilder, jeg sætter normalt max antal kilder for en fil til 400, max antal kilder ialt til 1200, og begrænser downloads til max 3 filer, det er den mest optimale opsætning jeg har kunne sjuske mig frem til, ud over at være connected i lang tid <3 dage og dele knap så udbredte filer, som andre gerne vil have, så kan man oftes hente filer med 150 - 180 kb, det kommer an på så mange ting det er svært at beregne.

ting som rate filer, give dem kommentare skulle vist også hjælpe :roll:

Håber det giver svar på dit spørgsmål.

Hej. Kan man ikke på en eller anden måde få den til at downloade hurtigere? Min forbindelse 2048/256 og intet begrænser den. Har 9 dl's til at køre og det går kun med 30-60 kb/s Et hvilket som helst andet p2p program kan godt udnytte min hastighed fuldt ud.
Men med eDonkey går det hele lidt sløvt. Programmet er jo ellers genialt.

migmigmig
12-22-2004, 11:07 PM
eDonkey2000-klientens brugergrænseflade, er bygget efter princippet om, at folk ikke skal kunne stille på en masse ting, som de kan komme galt af sted med, og som de ikke kan have tilstrækkelig indsigt til at kunne vurdere virkningen af.

Mange af de ting, som Virtus skriver om, kan der kun stilles på i eMule, eller i en af dens mange modifikationer, som hylder princippet om, at brugeren skal kunne stille på næsten alt.

Hvilket princip der er bedst, er vel op til den enkelte bruger.

Da eDonkey2000 i praksis næsten udelukkende anvendes til Overnet-netværket kan det være svært at sammenligne indstillinger med eMules (eDonkey-netværket).

Alligevel synes jeg, at Virtus udsagn er interessante, specielt det om at begrænse downloads til max 3 stk.

Jeg plejer, at holde antallet af downloads på omkring 20 stk., lidt afhængig af antallet af kilder.

Måske er der meget psykologi i, at kunne se ens yndlingsdownload skride hurtigt frem (= BitTorrent succes) frem for at se på den samlede udnyttelse af båndbredden.

Måske skal man bare følge eMules brugerguides råd om ikke at kigge på æslet/muldyret; den kan ikke lide det!

3xxx3
12-23-2004, 04:53 PM
Først og fremeste kan jeg kun anbefale til alle jer at høre på MIGMIGMIG :!: :!:

De forbindelser med en 8:1 er ikke det optimale :twisted: for ed2k/overnet - netværket :?

Med en sådan forbindelse kan jeg kun ambefale BT
(som MIG skriver hvor skal ul komme fra???)
hvis man vil udnytte sin forbindelse fuldt ud :!:

Hvis du vil have dk rel samt de nyest fra de forskeldige rel grupper er emule at fortrække :!:

ANG dit spørgsmål:
Kan jeg da lige sige at jeg ikke selv er til overnet men eMule...
men kan da lige en lille ting:idea:
du skal også huske at begrænse din ul til ca 80% af din max (256/8.) ~ 32 (80% af 32) ~ 25 kbs...
da du ellers vil dræbe din DL :!: :!: