PDA

Se fuld version : Prince Of Persia "Warrior Within" Anmeldelse

Hydromann
12-18-2004, 11:23 PM
Prince of Persia Warrior Within Andmeldelse
http://www.ubi.com/portals/resources/binary/69/17325.jpg

Hey alle sammen jeg er i gang og er nået et godt stykke ind i Prince of Persia 2 Warrior Within og fik nu lige lyst til at give denne en anmeldelse:

FORORD:
Lad mig lige starte med at sige at jeg er både overrasket og skuffet over dette spil Der er sket en del grafiske og gameplay forbedringer, som jeg synes er rimeligt fedt med et hav af kampkombinationer men jeg er dog skuffet over den ekstreme dårlige kamerarotation når man klatre på vægen reb osv. Er det tit død vinkler, dvs. enten er der ting i vejende så man hverken kan se Prinsen eller hvor man befinder sig henne, andre gange vil kameraet bare ikke dreje den vej man vil kigge, og jumper lige ud i døden, dette vil jeg våge og påstå at det ødelægger gameplayet, det trækker den samlede karakter ned og det er faktisk dårligere end i etteren og dette må ikke kunne ske i sådan et fremragende og gennemtænkt spil.

Men lad os nu tage et kig på Ubisoft nye skud på stammen Prince of Persia 2 "Warrior Within"

RESUME:
Dette er en forsættelse på etteren, forstås på denne måde at.
Da du i etteren havde fået hævet den så kaldte "forbandelse" og klaret den onde visir og afleveret daggerten tilbage Havde han ikke taget højde for tidens sands Vogter som jagter den som åbner tidens sand til deres død. Prinsen for at vide han vil dø ligemeget hvad, tidens sands vogter vil ikke stoppe med at jage ham før han er død, så prinsen beslutter sig for at gå tilbage i tiden og sørge for at tidens sand ikke vil blive lavet.
Men det skal vise sig at det ikke er nogen hel nem opgave.

GRAFIKKEN:
Grafikken er forbedret siden etteren (Sjovt nok!). Figurerne er blevet mere detaljeret, omgivelserne er blevet ekstrem flot og mere levende, hvilket så også kræver en lidt bedre computer hvis man vil køre fulde detajler
(Som minimum kræver den 1Ghz 256 Mb-Ram, Ge-force 3 eller Radeon 7500).
Ang. de forbedrede detaljer på fig. Kan fx. nævnes Prinsen har fået tatoveringer og de kantede figurer inklusiv prinsen har også fået mere rund facon og ser mere naturlige ud. Det er svært at finde noget negativt at sige om grafikken da de som sagt har arbejdet med det en del siden etteren dog har jeg været ude for nogle gange nu, når jeg kommer i "CLOSE COMBAT" med nogle af de små fjender og går amok på keyboardet og musen sker der det at på en eller anden mystisk måde bliver smeltet sammen med fjenden men kan stadigvæk slå men man kan ikke ramme og det ser komplet tåbeligt ud men du kan heldigvis komme ud af den ved at hoppe/lave en baglæns salto, dette er dog ikke noget problem men kan godt være irriterende nå man er i kamp med 6-7 stykker, håber der kommer et patch der kan rette dette.

KARAKTER: 0-13
8.5

Begrundelse for karakter:
Grunden til at den får 8.5 er at grafikken er blevet forbedret en del figurerne er ikke længere kantede og der er kommet flere detaljer på blandt andet har prinsen fået tatovering, tøjet våbnene osv. osv. har også fået et pift, omgivelserne er også blevet forbedret de fanger også mere, virker mere eventyr agtig hvad der også er meningen.[/u]

GAMEPLAYET:
Gameplayet er forbedret en del siden etteren Masser af fede af kampkombinationer og alt efter om du har et eller to våben, økse, svær, daggert mm. og det er faktisk en fornøjelse at se akrobatisk hop, sving osv. gør at selv "NEO" bliver misundelig. Historien er godt gennemtænkt, filmklippene der køre ved siden af historien er en fornøjelse og fantastisk godt lavet og fanger en helt og man vil bare kæmpe videre for at se den næste sekvens.
Pusles er også blevet bedre man skal tænke sig lidt mere om kigge rundt i rummet da man ikke får den samme hjælp som i etteren.

Et plus er at det nu ikke kun er bjælker og lange stænger og reb(hvor man skal hoppe fra reb til reb). Man kan bl.a. løbe hen a vægen ved hjælp at rebet for at komme længere, man kan kurer ned af flag og meget mere.

Men der er ikke kun positive ting at sige om spillet som tidligere nævnt er der kamerarotationen som jeg synes er ekstrem dårlig visse steder, hvor der opstår døde vinkler og man kan ikke se hvor man hopper hen i værste tilfælde kan man slet ikke se noget da der er enten er en eller anden dum kasse eller bjælke osv. i vejen.
Også når man skal undgå forhindringer er det et problem da kameraet ikke ville dreje derhen hvor man vil hen og ender mange gange inde i en savklinge eller roterende træstubbe med pigge, dette synes jeg er med til at ødelægge gameplayet og trækker den samlede karakter ned. Men da jeg er Prince of Persia fan, har fulgt lige med fra tidernes morgen da det allerførste blev lavet, vælger jeg bare at se mellem fingrene og bare ha en god oplevelse med spillet.(håber dog at de ændre det, de kan nok ikke gøre det i Warrior Within) men så i en evt. efterfølger)

7.0

Grunden til jeg giver den kun 7.0 er ene og alene pga.den dårlige kamera rotation da det nogle gange komplet umuligt at manøvre prinsen hvis dette ikke havde være tilfælde havde jeg nok givet den 8.0 måske 8.5 men da dette slet ikke er acceptabelt og faktisk dårligere en etteren synes jeg ikke den fortjener mere.
Misforstå mig ikke dette er skam et fedt spil massere af fede detaljer så som kampkombinationer, mellem sekvenserne, historien osv. som er blevet forbedret siden etteren med den dårlige kamerarotation trækker som sagt den samlede karakter ned(Dette må slet ikke ske i sådan et Fedt og gennemtænkt spil).

AI:
Der er ikke så meget at sige om den kunstige intelligens end at den ikke er forbedret så forfærdelig meget siden etteren, dog er de blevet bedre til at arbejde sammen, selvmordshundene løber hen til en når de er ved at springe i luften, nogle af monstrene kan godt træde dig over fingrene hvis du hænger på en bjælke, så du flade ned og dør. Dog synes jeg stadigvæk de er lidt for nemme at klare, savner lidt mere udfordring.

6,5

Kan desværre ikke give mere end 6.5 da på sværhedsgraden. AI ikke er blevet forbedret så meget siden sidst, dog kan de nu arbejde sammen men det er ikke noget problem at klare dem når man kan nogle tricks.

LYDEN:
Der er heller ikke så meget at sige om lyden andet end den er stadigvæk er god, musikken har også fået lidt mere rock over sig hvilket er med til at gøre spillet mere dystert hvilket jeg personligt synes er fedt.

8.0

POSITIVT KONTRA NEGATIVT:

Positivt:
+ Grafikken er forbedret og er blevet mere fangende, der er virkelig tænkt på detaljerne.
+ Massere af varierende kampkombinationer og våben.
+ Historien er gennemtænkt og sekvenserne er ekstrem flot lavet. (Giver en fed oplevelse).
+ Gode Pusles (Virkelig gennemtænkt og sjove).
+ Lyden er god, fede soundtracks skaber en perfekt stemning
+ God variation af monstre.

Negativt:

- Kamerarotaionen er ekstrem dårlig, (Trækker den samlede karakter ned)
- AIen giver ikke nok modstand selv om man er oppe i mod seks syv modstandere
- Små grafiske fejl så som når figurene smelter sammen(Prinsen/fjende).

SAMLET KARAKTER:(Min Vurdering)

7,5

Konklution
Som sagt tidligere er dette et fedt spil virkelig gennemtænkt med gode pusles, flotte detaljeret omgivelser, figurer, fed variation af kampkombinationer, fed historie osv. men det lægger ikke skjul på at der er en enkelt kritisk fejl. kamerarotationen som jeg før har skrevet er ekstrem dårlig og ødelægger gameplayet da man ikke kan se hvor man hopper/svinger sig hen og man skal brug flere forsøg for at se hvad der sker.
Dette må ikke ske i sådan et fremragende og gennemtænkt spil, der er selvfølgelig også andre småfejl men de trækker ikke karakteren ned. Men kan altså kun give 7.5 pga. kamerarotationen, men lad jer ikke narre dette er skam et fedt spil og kan varmt anbefale det.

Screenshot
http://www.ubi.com/portals/resources/binary/69/17334.gif
Screenshot fra Pop 2, En af de nye monstre.

Systemkrav/Pris
http://www.ubi.com/portals/resources/binary/87/21870.gif

Systemkrav
Supported OS: Windows® 98SE/2000/XP (only)
Processor: Pentium® III 1 GHz or AMD Athlon™ 1 GHz
RAM: 256 MB
Video Card: DirectX® 9-compliant graphics card (see supported list*)
Sound Card: DirectX 8-compliant sound card
DirectX Version: 9.0c (included on disc)
CD-ROM: 16X CD-ROM or 4X DVD-ROM
Hard Drive Space: 2 GB

*Supported Video* Cards at Time of Release
NVIDIA® GeForce™ 3/4/FX series (including 4MX)
ATI® Radeon™ 7500/8500/9000 families or newer.

PRIS:
Pris. 299 kr
http://www.spilpriser.dk/Listprices.asp?ID=115961

Chron
12-19-2004, 12:52 AM
Jeg synes også det er ret fedt - og ligesom dig generer de dårlige kameravinkler mig ultra meget.
Derudover så hader jeg nogle af de puzzles - jeg sidder STADIG fast i en af de tidligere dele af spillet hvor man skal jagte de 4 ravne.

Når man hopper fra stolpe til stolpe hopper jeg altid forkert når jeg skal dertil hvor ravnene befinder sig anden gang - Og det generer mig at jeg skal igennem det hele igen, HVER gang. Nåja. Ellers fedt spil, med utroligt mange fede kombinationer og rimelig god grafik.