Se fuld version : Hjælp til betaling
Guffe
12-18-2004, 11:23 AM
hey, jeg har aldrig købt noget på internettet fra udlandet, så derfor vil jeg godt have lidt hjælp. Jeg vil gerne have sådan en giganews bruger med unlimited (nam), for 1 måned, men jeg har lige nogle spørgsmål
Hvis jeg vælger den der for 1 måned, stopper min account så automatisk med at virke efter 1 måned eller vil den tage penge igen fra næste måned medmindre man afmelder sig?
Jeg har et problem med at mange af filerne er corruptet når jeg bruger grabit på TDC`s servere... Er dette serverens skyld og kan jeg regne med at kunne downloade uden korrupte filer?
Hvad betyder det der retention helt præcis? Efter jeg har forstået kan man se filerne i længere tid, og dette betyder vel også, at man kan regne med et større udvalg?
Hvad skal jeg gøre når jeg vil betale? Jeg er kun 16 år, og efter hvad jeg har forstået kan man få sådan et visa elektron kort i stedet for dankort som 16-årig, men når jeg skal betale i dollars hvordan foregår det så?
Jeg har et problem med at mange af filerne er corruptet når jeg bruger grabit på TDC`s servere... Er dette serverens skyld og kan jeg regne med at kunne downloade uden korrupte filer?
Hvad betyder det der retention helt præcis? Efter jeg har forstået kan man se filerne i længere tid, og dette betyder vel også, at man kan regne med et større udvalg?
Hvad skal jeg gøre når jeg vil betale? Jeg er kun 16 år, og efter hvad jeg har forstået kan man få sådan et visa elektron kort i stedet for dankort som 16-årig, men når jeg skal betale i dollars hvordan foregår det så?
Bær over med mig og mine dumme spørgsmål, har ingen erfaring med at købe ting fra udlandet og slet ikke i en fremmed valuta, så jeg er lidt ude på dybt vand her :)
barca
12-18-2004, 12:23 PM
det med de filer som ikke virker skal du bruge et program som hedder quickpar.
Ja den skulle gerne stoppe selv!
de vil nok sende en mail til dig om at du kan få den åbnet igen for nogle skajser :D
Guffe
12-18-2004, 12:28 PM
ah sorry, skrev det forkert... Det er fordi den nogen gange kommer med en fejl når jeg downloader en fil...
BeatPirate
12-18-2004, 12:53 PM
At filerne er korrupte, er TDC's skyld. Deres servere er ikke særligt gode.
Der er også noget som hedder completion. Det er hvor stor sandsynligheden er for, at filerne er postet 100%. På det punkt er TDC heller ikke for gode.
Retention er lig med, hvor længe filerne er på serveren.
Jeg mener ikke, at VisaElectron kan bruges. Du er nok nødt til at snakke med en som har Visa eller MasterCard.
Jeg bruger selv AstraNews, og der kan du betale med bankoverførsel.
Stampe
12-22-2004, 03:42 PM
Hvis jeg vælger den der for 1 måned, stopper min account så automatisk med at virke efter 1 måned eller vil den tage penge igen fra næste måned medmindre man afmelder sig?
Du skal positivt afmelde dig. Det er dog ikke noget problem. Jeg har prøvet både Astranews, Claranews og Usenetserver og afmeldt mig via mail uden problemer. Sørg dog for at gemme diverse oplysninger om brugernavn, login osv for de skal typisk bruges ved afmelding.
[list] Jeg har et problem med at mange af filerne er corruptet når jeg bruger grabit på TDC`s servere... Er dette serverens skyld og kan jeg regne med at kunne downloade uden korrupte filer?
Det er TDC's servers skyld. På Giganews er 99% af filerne ok og den ene % der ikke er, klarer par-filerne.
Helt rigtigt.
Du bliver nok nødt til at finde en med et visakort eller et andet internationalt betalingskort
Gaffa_Tape
12-22-2004, 03:50 PM
Eller forældre :shock:
Guffe
12-22-2004, 09:40 PM
Gider sq ikke til at forklare mine forældre hvad det er og hvad det er godt nok... Ikke fordi de har noget imod jeg downloader, men de forstår bare hat af hvorfor jeg nu skal betale for at downloade :(
Gaffa_Tape
12-22-2004, 10:53 PM
Hvad med astranews der kan du bank overfører og det er bare et gå ned i banken og sige at man skal overfører nogen penge til en udenlandsk konto... Men så kommer der jo et gebyr, men det er dyrt at ung...(Er selv 14)
PackedManiac
12-22-2004, 11:00 PM
Du må enten vente til du er ældre eller finde en fætter eller noget som kan hoste penge op til en ung knøs som dig.
IWillRipYou
12-23-2004, 12:07 AM
Jeg fatter idetheletaget ikke at i gider betale for at downloade... Det er jo ganske gratis 12315 andre steder..
Men det er sikkert bare mig...
PackedManiac
12-23-2004, 12:24 AM
*suk*
Du betaler jo ikke for warez på usenet. Du betaler for usenet. Har du nogensinde prøvet at søge på Google groups eksempelvis? Mangt og meget info er at finde via den. Og endnu mere hvis du betaler for det. Det er ældre end www for Guds skyld, og det sparker stadig røv.
BeatPirate
12-23-2004, 09:55 AM
Jeg fatter idetheletaget ikke at i gider betale for at downloade... Det er jo ganske gratis 12315 andre steder..
Du betaler jo også...du har vel en forbindelse til nettet...??
Newsgroups adskiller sig ikke så meget fra det, da det er en service du betaler for.
Stampe
12-28-2004, 09:44 AM
Du aner ikke hvad du snakker om :wink:
Jeg vil gerne give dig en dusør på 3 måneders gigaabb, hvis du kan fortælle mig hvor jeg kan d/l alle disse film (http://www.dvdrs.net/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=3) OG disse (http://www.dvdrs.net/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=8)
(i samme kvalitet - dvs dvd) og med fuld speed på min 2 mb linie GRATIS.
Held og lykke med det 8)
komas
12-28-2004, 05:05 PM
Jeg vil gerne give dig en dusør på 3 måneders gigaabb, hvis du kan fortælle mig hvor jeg kan d/l alle disse film (http://www.dvdrs.net/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=3) OG disse (http://www.dvdrs.net/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=8)
Held og lykke med det 8)
DC++ :D
PackedManiac
12-28-2004, 05:08 PM
Har personen også 100% uptime på DC++?
Tvivler på det :P
komas
12-28-2004, 05:29 PM
Har personen også 100% uptime på DC++?
Tvivler på det :P
jeg har næsten aldrig haft problemer med at færdiggøre et download, medmindre at det er noget ekstremt sjældent, som de fleste ingengang aner hvad er.
Stampe
12-28-2004, 09:07 PM
Held og lykke med det 8)
DC++ :D
Nice try :lol: Indtil du smider nogle links der dokumenter din påstand (ligesom mine links viser hvad der postes på usenet) såååååååå ............
PS: jeg har faktisk hørt meget godt om DC++ og for den sags skyld Bit Torrent men det der med at finde hubs, manglende sikkerhed og at der er ratio på er ikke lige mig. For the record: det hænder jeg poster på usenet, så det er ikke fordi jeg ikke deler - jeg vil blot gerne selv bestemme.
komas
12-28-2004, 09:37 PM
de links du har postet viser ingenting, for man skal være logget ind for at se dem(!)
Stampe
12-29-2004, 12:42 AM
de links du har postet viser ingenting, for man skal være logget ind for at se dem(!)
Så kunne du jo evt overveje at prøve at oprette en profil - ligesom her :idea: Og se hvad du går glip af 8) Hvor svært kan det være :?:
Men hvis du ikke engang har set hvad der bliver postet af dvd film på usenet - hvordan kan du så hævde at DC+ har samme dækning 8)
Chron
12-29-2004, 05:23 PM
Held og lykke med det 8)
Jeg kan da nævne de første 50 dump servers hvor der er 100% uptime og gratis adgang, hvis man tilgengæld gør et stykke arbejde for ejeren ;)
Du kan evt kigge på www.ircspy.com og www.packetnews.com for et lille indeks over hvad der er at finde på IRC netværkene, ganske gratis, og ofte med fuld download hastighed hvis man har en idé om hvor man skal kigge.
Jeg synes selv at nyhedsgrupper er fine, men lad være med at komme med 'guddommelige' påstande om at det er 'the place to be' og at man ingen andre steder kan finde 'så mange ting', for det passer jo ikke.
PackedManiac
12-29-2004, 05:36 PM
Nu er DC++ og IRC (i det her tilfælde "dump sites") jo heller ikke det samme :wink:
Man skal være mere eller mindre dygtig, hvis man skal have adgang til 0sek sites. Jeg kom meget på IRC før i tiden, og farten var ikke altid optimal og slet ikke konstant. Bots kunne af og til gå hurtig offline osv.
Og den "gratis adgang", som du snakker om beror jo på hvilken "tjeneste" der er som man skal foretage sig...
Når du downloader fra usenet downloader du fra servere med topfart og som er oppe 24/7, og hvis du er lidt fiks gør du det så annonymt, som det kan lade sig gøre. Der er heller ingen kø i usenet, som der så tit er på IRC (og for så vidt også DC/++).
Jeg synes usenet er perfekt til fildeling, og jeg kan ikke finde et alternativt der er lettere end det. Og jeg har prøvet det meste skal lige siges.
Gaffa_Tape
12-29-2004, 06:42 PM
Det eneste problemer ved Usenet er at der er retention, og at der er ikke så mange film ag gangen man er jo nød til at vente lidt... Men det er jo nok lidt smag og behag
Chron
12-30-2004, 02:22 AM
Nu er DC++ og IRC (i det her tilfælde "dump sites") jo heller ikke det samme :wink:
Nej klart, men nu nævnte du blot at der ikke var andre steder hvor der var det udvalg, og det er nemt modbeviseligt.
Jeg bruger personligt kun FTP/dumps for tiden som jeg har adgang til gennem IRC kontakter, og jeg er vild med pre/0sec adgang, det er det bedste i verden ;o)
Jeg kom meget på IRC før i tiden, og farten var ikke altid optimal og slet ikke konstant. Bots kunne af og til gå hurtig offline osv.
Det afhænger meget af hvor man går henne og de søge kriterier man stiller.
Hvis man stiller ordentlige kriterier, eller hvis man støder ind i en god channel, så ligger man da gerne med korte køer, og bots med høj uptime og hurtige forbindelser. Men det varierer selvfølgelig, så IRC i sig selv kan være meget ustabilt men tilgengæld så er det gratis og nemt tilgængeligt, plus at alle nye releases er der ude utroligt hurtigt. Tilmed kan man regne med ekstremt få fakes, for ikke at nævne den geniale 'opfindelse' de har valgt at kalde #incomplete..
Og den "gratis adgang", som du snakker om beror jo på hvilken "tjeneste" der er som man skal foretage sig...
Jeg synes det er et udemærket alternativ at kunne stille sin båndbredde til rådighed tilgengæld for at man får adgang til en kanals distro, hvor man også 24/7, uden kø, med fuld hastighed kan hente alt det nyeste.. Men for folk som ikke har noget imod at betale er steder som usenet og evt dumpsites hvor man betaler da klart at foretrække, man slipper nogle penge om måneden og skal til gengæld ikke løfte en finger.
Ligeledes kan downloads på IRC gøres utroligt anonymt men det er vist ingen hemmelighed hehe.
Jeg synes usenet er perfekt til fildeling, og jeg kan ikke finde et alternativt der er lettere end det. Og jeg har prøvet det meste skal lige siges.
IRC kan desværre ikke som sådan bruges til fildeling medmindre man er villig til aktivt at deltage, og det er ikke særlig nemt i forhold til kazaa, usenet og andre services, så der må jeg give dig ret - det er helt sikkert let at bruge usenet. Tilmed slipper man for de fakes man finder på kazaa/imesh osv, kæmpe fordel.
Der er masser af forskellige services derude som tilbyder måder at få det nyeste, det handler bare om at finde en man godt kan lide og så bruge den til man finder noget bedre...
PackedManiac
12-30-2004, 12:29 PM
Hej, Chronazin
Jeg har kigget denne tråd igennem, og jeg kan ærlig talt ikke finde et sted, hvor jeg har sagt, at der ikke er andre steder, hvor udvalget er bedre end på usenet. Jeg tror muligvis du tænker på Stampes indlæg her...
Men du har ret.. hver sin smag. Jeg misunder dig for din 0sec adgang. Du må have en virkelig god forbindelse. Uanset, hver sin smag, og jeg er i hver fald taknemmelig for DC/++, IRC, Usenet osv.
cheerz,
Chron
12-31-2004, 12:22 AM
Hej, Chronazin
Jeg har kigget denne tråd igennem, og jeg kan ærlig talt ikke finde et sted, hvor jeg har sagt, at der ikke er andre steder, hvor udvalget er bedre end på usenet. Jeg tror muligvis du tænker på Stampes indlæg her...
Ja, det gør jeg.. Mange gange undskyld, min fejl.
Mht min forbindelse så ligger jeg med 2048/256, ikke noget særligt, men den ydelse jeg yder kræver heller ingen forbindelse, jeg har valgt den 'nemme', lovlige vej ved at være programmør for en gruppe mennesker.
Folk som stiller fileservs til rådighed for grupper får for det meste kun adgang til gruppens distro, som i de fleste tilfælde ikke er så hurtigt ude med tingene som de steder hvor distroerne bliver fyldet på fra. Det handler meget om at kende nogle folk og have en god spand held under armen - og være villig til at lægge noget arbejde ud tilgengæld for den ydelse man får.
pr0_spect
01-02-2005, 02:34 PM
Håber det er okay jeg lige låner emnet. Jeg ville bare høre, når nu jeg har signet op på astranews. Betaler jeg så hver måned ? eller skal jeg selv gå ind og lave ny "bestilling" hver måned ?
PackedManiac
01-02-2005, 03:52 PM
Mener det er sådan at du, hvis du kører med Pay-by-Download Plans at du KAN betale NÅR du har opbrugt dine credits.
Hvis du kører med Unlimited Plans betaler du et fast beløb hver måned. Det foregår automatisk.
pr0_spect
01-02-2005, 07:59 PM
Jeg købte et Pay-by-Download abonnoment men tror at Unlimited er smartere for mig... Men når jeg logger ind på deres side kan jeg hverken "købe mere" eller noget ?
PackedManiac
01-02-2005, 08:18 PM
How do I add credits to my pay-by-download plan?
To add more credits to your pay by download account, signup for another 25GB, 65GB or 280GB via our signup page. After payment, you will be prompted for a username/password. Enter the username/password to your pay by download account. The credits will be added to your account automatically.
Hvis det er sådan at du gerne vil skifte, så kontakter du bare deres kundeservice. Har selv skiftet abonnoment før. Ingen problemer der.
pr0_spect
01-02-2005, 10:41 PM
Mange tak :)
MaRtíNez
04-17-2005, 12:18 PM
Jeg kan ikke finde det sted hvor man kan betale via bankoverførsel på astraweb....den vil have kreditkort information under "sign-up".
Hvordan foregår betaling via bankoverførsel?
Kan man gøre det direkte fra sin danske bank netbank eller skal pengene væksles nede i banken først?
PackedManiac
04-17-2005, 07:47 PM
De har fornyelig, desværre, besluttet ikke længere at tillade bank-overførelser.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.