Se fuld version : Gyldendal's produkter.
techie
12-16-2004, 06:17 PM
Jeg har netop købt "Den store danske encyklopædi".
Stor var min overraskelse da jeg indstallere "Fremmedordbogen" - Den kræver at CD-ROM'en indsættes hver gang den skal benyttes.
Det kan naturligvis ikke rigtigt bruges til noget, da jeg har en ultralight bærbar med eksternt CD-ROM drev og altid er på farten uden CD-ROM'erne.
Som betalende kunde takker jeg Gyldendal for den elendige købs oplevelse og deres pissen på betalende kunder.
Jeg forstår mere og mere hvordan spil folket må have det, men de latterlige kopi beskyttelser på spil og i fremtiden vil jeg overveje at undersøge hvorvidt der er en fungerende no-cd patch FØR jeg køber produkter eller sørge for at kunne returnere halv defekte produkter.
Hydromann
12-16-2004, 06:29 PM
Det skal måske lige nævnes. at cracke et program er ulovligt og er i strid med licensbetingelsene ect.
Jowls
12-16-2004, 06:36 PM
Det skal måske lige nævnes. at cracke et program er ulovligt og er i strid med licensbetingelsene ect.
Men er det ikke tilladt at "omgå kopierings-foranstaltninger", hvis det er en betingelse for at kunne benytte produktet på eget udstyr? Hvilket det da må siges at være i techie's tilfælde. Eller er gælder det kun for musik og film-DVD'er?
techie
12-16-2004, 06:41 PM
Som du skriver er det ulovligt at cracke et program, men min moral er helt på det rene når jeg ejer en original.
Noget andet må være Gyldendals moral. De udgiver en samling bøger til omkring 20.000 kr og lover de aldrig udgiver dem på et andet medie, så folk trygt kan købe dem. Måske er det ikke ulovligt, så at vende på en 5 øre og udgive en CD-ROM til ca. 1000 kr med det hele på, men Gyldendal's moral må godt nok have det dårligt.
Og sådan er der så meget..
...og i fremtiden vil jeg overveje at undersøge hvorvidt der er en fungerende no-cd patch FØR jeg køber produkter eller sørge for at kunne returnere halv defekte produkter.
Har du prøvet at returnere det uden held? (Hvilken biks?)
//michael
techie
12-17-2004, 05:01 PM
...og i fremtiden vil jeg overveje at undersøge hvorvidt der er en fungerende no-cd patch FØR jeg køber produkter eller sørge for at kunne returnere halv defekte produkter.
Har du prøvet at returnere det uden held? (Hvilken biks?)
//michael
Den er købt for lang tid siden og har ligget i skuffen fordi jeg ikke umiddelbart skulle bruge den.
Det er svært at komme ned efter 2-3 måneder og brokke sig.
Det forhindrer mig dog ikke i at skrive hade breve til Gyldendals support.
Nu ved jeg godt at pladsen på en bærbar er lettere begrænset, men du kunne bare lave et image af cd'en.. Eller er det også ulovligt? -ikke at det rager mig, men det er jo meget rart at vide..
IWillRipYou
12-17-2004, 08:06 PM
Dette er et piratforum, who the **** cares about whats illegal?
Jeg vil pisse licensrettigheder langt ned af nakken hvis de hindre mig i at bruge noget jeg har købt for mine hårdttjente penge.
Og det vil jeg GERNE citeres for. 8)
techie
12-17-2004, 08:09 PM
Nu ved jeg godt at pladsen på en bærbar er lettere begrænset, men du kunne bare lave et image af cd'en.. Eller er det også ulovligt? -ikke at det rager mig, men det er jo meget rart at vide..
CD'en er kopi beskyttet, så det kan ikke umiddelbart lade sig gøre. Så skal jeg til at fedte med Alcohol120% og den slags. Det er jeg ikke specielt interesseret i, da den virksomhed jeg arbejder for er konservative med hensyn til de programmer man installerer på PC'en.
Gyldendal har så meget "generøst" tilbudt mig en patch som gør at CD'en "KUN" skal i en gang om måneden.
Meget venligt af dem! Desværre forventer jeg ikke at bruge programmet specielt meget, så det vil i praksis stadig betyde, at jeg skal finde CD'en frem hver gang jeg benytter det.
eLGet
12-18-2004, 01:32 PM
Dette er et piratforum, who the **** cares about whats illegal?
Jeg vil pisse licensrettigheder langt ned af nakken hvis de hindre mig i at bruge noget jeg har købt for mine hårdttjente penge.
Og det vil jeg GERNE citeres for. 8)
Det bliver du så! Jeg kan kun give manden ret... Al magt til PG.org!
F4wkez
12-30-2004, 07:42 PM
Gyldendal har taget sig sammen for så vidt jeg ved skal skal programmet kun have cd'en i, en gang om måneden...
techie
12-30-2004, 07:50 PM
Gyldendal har taget sig sammen for så vidt jeg ved skal skal programmet kun have cd'en i, en gang om måneden...
Jeg bruger måske ordbogen en eller to gange om måneden, så i praksis vil det betyde at jeg næsten skal have CD'en i hver gang jeg bruger programmet.
Hvem accepterer at ens Office CD skal i drevet hver gang man skal skrive et brev, eller CD'en med Windows skal i hver gang man skal skrive en email?
Ingen mennesker ville acceptere det og man bør heller ikke acceptere denne opførsel fra Gyldendals side.
PackedManiac
12-30-2004, 10:05 PM
Det patch kunne da være interessant at få fingrene i! Er det et standalone patch program eller patcher det nogle filer i den originale udgivelse?
Patchet lyder som lidt af en hovsa-løsning på mig...
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.