PDA

Se fuld version : 6800 GT

mia
12-14-2004, 05:40 PM
Hej jeg går og overvejer at købe et gforce 6800 gt, men kan ikke finde frem til hvilket et jeg skal købe, jeg har været inde på en side der sage at Leadteks udgave var god. inde på edbpriser.dk søgte jeg så over, hvem der sælger 6800 gt kort, men for mig at se er det ikke den samme clock power der er på alle kortene. de er altså ikke alle sammen en=O/ det jeg så ville spørge om at om der er nogen der har en mening om dette og om nogen kan give mig et bud på om jeg skulle købe leadtekken eller asus'et som klart er det billigeste=O)
Mvh Mia

hovsa glemte helt at linke til den side hvor de står på :oops:
Edbpriser (http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=15&Parent=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal100=88377&Direction101=2&Sorted101=&Direction743=2&Sorted743=&Direction102=2&Sorted102=&Direction97=2&Sorted97=&Direction937=2&Sorted937=&Direction27034=2&Sorted27034=&Direction532=2&Sorted532=&Direction671=2&Sorted671=&True1911=&Trueval1911=28193&True1910=&Trueval1910=28191&True1912=&Trueval1912=28196&True1915=&Trueval1915=28200&True1913=&Trueval1913=28197&True1914=&Trueval1914=28199&True26090=&Trueval26090=98064&Submit.x=19&Submit.y=8)

barca
12-14-2004, 07:01 PM
her er nørderne: www.tweakup.dk

mia
12-14-2004, 07:53 PM
tak det er også der at jeg så at 6800 gt fik 100 point men det var et leadtek, mit spørgsmål gik ud på om der er nogen forskel på leadtek og asus kortet.

Jowls
12-15-2004, 03:12 AM
tak det er også der at jeg så at 6800 gt fik 100 point men det var et leadtek, mit spørgsmål gik ud på om der er nogen forskel på leadtek og asus kortet.

Du tænker på ASUS V 9999GT formoder jeg - det til ca. 2200 ?

På visse punkter ER det et ægte 6800GT - det har 16 pipelines og 6 vertex shaders. På andre punkter er det som et 6800 - med de billigere DDR1 RAM som kører normal 6800-speed, og der er endda kun 128 Mbytes af dem. I rå ydelse ligger kortet et eller andet sted imellem et 6800 og et "ægte" 6800GT.

Asus-kortet er absolut ikke et dårligt køb til prisen, og jeg ville til enhver tid foretrække det over et 6800. For blot få hundrede ekstra får man den ægte GT-chip med 16 pipelines i stedet for 12, og det kan mærkes. Jeg tror også at det er dette marked som Asus sigter efter med kortet.

Og mit råd? Tjah, hvis jeg i forvejen skulle ud og give over 2000,- for et grafikkort, så ville jeg klart foretrække at smide de sidste 800 dask oven i og få den ægte vare - et fuldblods GT med 256 Mbytes hurtige RAM. Det ER klart det hurtigste, og samtidig er der omsider begyndt at komme spil på markedet som kan udnytte 256 Mbytes ordentligt - Doom3 kan sågar æde 512 Mbytes når sådanne kort kommer i handlen.

Endelig kan et 6800GT jo ofte clockes til 6800Ultra-speed, hvis man har lyst til det. Det vil være umuligt med Asus-kortet på grund af de langsomme RAM.

Så en stemme fra mig til Leadtek 8)

Arrow
12-15-2004, 09:17 AM
Mia, det er fandeneddeme det længste link jeg nogensinde her set :D

Jeg ved godt det her er Off-topic, og det beklager jeg da også. Men prøv i stedet for
<link>
så tag i stedet
Edbpriser (<link>)

På den måde bliver det lidt mere læsbart, dit indlæg fylder 2 skærmlængder på breds hos mig, der ellers kører 1600 x 1200 i opløsning :shock:

Nå anyways, held og lykke med valget af grafikkort :wink:

Mvh. Arrow

AmbY
12-15-2004, 11:21 AM
lige for at gøre det lidt nememre for dig, så vil jeg sige at på mit system, og på min m8's der er et radeon 9800XT det bedste vi har haft, vi har testet det andet der også, men det gav ikek bedre resultat end det XTvi har nu, men det er jo op til en selv, om hvad man vil have.

personligt vil jeg sige at det ikke kan betale sig at købe det kort der, men jo som der står har det noget at sige hvem der har lavet det, da de ikek laver kortet lige godt alle sammen. eller rettere de bruger ikke samme matrialer, når det komemr til kvalitet. men altså i nogen tilfælde er det vel også underordnet da det jo er set at et "uægte" kort slår et "ægte"

mvh.dk amby

mia
12-15-2004, 03:15 PM
hey tag for svaret Jowls, det varrart lige at kende foskellen og du har fået mig overbevist til at købe leadtekken.

til arrow tak den den viste jeg ikke man kunne lave på forummet, men som du kan se er det blevet gjort 8)

IWillRipYou
12-15-2004, 06:55 PM
Jeg købte Point Of View 6800 for et år siden til 3000kr. Jeg er ret tilfreds, selvom priserne self er lavere nu.

mia
12-15-2004, 09:07 PM
men er det lige så godt som leadtekken?

HereticMind
12-16-2004, 03:14 AM
Man kan vel sådan set sige at så længe du ikk køber et ASUS V 9999GT/TD, kan du ikk gå helt forkert i byen... :)

Fatter stadigvæk ikke hvorfor ingen har fattet/rettet den forkerte information det kort har på edbpriser.dk og diverse forhandlere....

Er vel falsk reklame at skrive det har 128MB GDDR3 når dette er en direkte løgn, hvilket er bekræftet af Asus...

Chron
12-18-2004, 01:26 AM
et fuldblods GT med 256 Mbytes hurtige RAM. Det ER klart det hurtigste, og samtidig er der omsider begyndt at komme spil på markedet som kan udnytte 256 Mbytes ordentligt - Doom3 kan sågar æde 512 Mbytes når sådanne kort kommer i handlen.

Men hvorfor bruge ekstra penge når det ikke er nødvendigt?
Jeg har købt et 6800 fra club-3d.nl og det kan køre doom 3 i ultra quality uden de mindste problemer - den æder også gerne HL2 med alle settings @ top.
Link til mit kort (http://www.club-3d.nl/productshow_vga.php?ordercode=CGN-688TVD&show=&filter=)
I dunno. Bare min mening at jeg hellere vil bruge de ekstra 800 på en ekstra blok 512mb cl2.5 kingston ram som nu kører cl2.

Jeg kører nu med et system der hedder Barton xp 3200+, 1Gb ram (ja, kingston), GF6800 og det tager alt man smider på den uden at hoste. Jeg opgraderede for en samlet pris der hedder noget i stil med 4200 - og det skal nok holde i et stykke tid.

Hydromann
12-18-2004, 02:15 AM
Så er der dem der har et Radeon x800 (Mums) :D
Og kan sparke dit korts digitale numse til hver en tid..... :D :wink:

HEHE :!:

Chron
12-18-2004, 02:26 AM
Men hvordan var det lige du ville sparke dets røv?
Hvad var det som du kan spille - som jeg ikke kan?
eller hvad? :P Det er en latterlig kommentar. Jeg betaler ikke 500-800 ekstra hvis jeg kan smide en 512 blok ram i med langt større ydelsesforskel for samme pris.

Hydromann
12-18-2004, 02:41 AM
Men hvordan var det lige du ville sparke dets røv?
Hvad var det som du kan spille - som jeg ikke kan?
eller hvad? :P Det er en latterlig kommentar. Jeg betaler ikke 500-800 ekstra hvis jeg kan smide en 512 blok ram i med langt større ydelsesforskel for samme pris.

Hehe der er nok nogen der er misundelig :D

Chron
12-18-2004, 02:51 AM
Hahah - Ja kald det hvad du vil ;oP Jeg kalder det fornuft.

Hydromann
12-18-2004, 03:30 AM
Hahah - Ja kald det hvad du vil ;oP Jeg kalder det fornuft.

Fornuft???

Siger du at det er fornuftigt a fortrække 512 mb-ram i stedet for et radeon x800???

Chron
12-18-2004, 03:48 AM
Det er fornuftigt at spare 1000kr ved at vælge 6800 - og derved også kunne opgradere med en 512 blok - ja.
Hvorfor?
Fordi jeg som sagt, kan spille ALLE spil derude, med den maksimale opløsning uden problemer. Hvorfor i alverden skulle jeg så bruge 1000kr ekstra når det ikke vil gøre nogen forskel? Jeg vil ikke kunne se forskel på de ekstra 20-30FPS - når det allerede kører glat - så kan det ikke køre bedre.
Hvis jeg havde beholdt mine 512ram - havde jeg IKKE kunne køre med maksimale effekter i eksempelvis Halflife 2 - og da rammen bruges til langt mere end blot spil og grafik er det for mig langt at foretrække.
Til enhver tid. Pris imod ydelse imod alternativer er hvordan jeg har set på det.
Hvis jeg skulle have bedre ville jeg alligevel have taget GT - og så kan du igen sidde med dit X800 og grine fjoget uden en point.
Hvad er det som dit kort kan bruges til hvor mit står af - og hvordan berører det mig, i forhold til hvis jeg skulle sidde med 512MB RAM frem for 1GB ?

Jeg vil godt have fornuftige argumenter.. "Der er vist en som er misundelig" holder ikke i retten - jeg vil gerne have brugbare argumenter - hvis dine argumenter er gode nok så er jeg åben for en diskussion.

Jowls
12-18-2004, 01:50 PM
Fordi jeg som sagt, kan spille ALLE spil derude, med den maksimale opløsning uden problemer. Hvorfor i alverden skulle jeg så bruge 1000kr ekstra når det ikke vil gøre nogen forskel? Jeg vil ikke kunne se forskel på de ekstra 20-30FPS...

Jeg har en kammerat som er HIFI-entusiast og uden at kende det nøjagtige beløb, så vil jeg tro at hans anlæg står ham i ca. 100.000,- Jeg har noget til omkring 10.000,- inklusive højttalere og det spiller udmærket - ja, faktisk rigtig godt synes de fleste. Men hans system ER godtnok bedre end mit. Er det så 90.000,- bedre? Ikke for mig - der er mange andre ting jeg kunne bruge et beløb af den størrelse på. Men for HAM er det alle pengene værd :)

Min PC er AMD-64, men ellers opbygget lidt efter samme filosofi som din. Dvs. at den skal kunne køre det nye software i en rimelig kvalitet og så ellers ikke larme for meget. Jeg vil tro at den står mig i omkring 8.000,- plus skærm og højttalere.

Sidste weekend var jeg ovre hos en PC-gal kammerat og hjælpe med at lægge sidste hånd på hans nye æske - en absolut high-end i Lian-Li kabinet hvor der ikke er sparet på noget. FX-55 CPU, 2 Giga RAM, overclocket FX 6800 Ultra med vandkøling (hvilket der selvfølgelig også er på CPU og chipset) og 2x74 Gbyte Raptor-diske i RAID. Systemet står ham vel i ca. 25.000,- og CPU'en alene koster næsten det samme som hele min PC.

Og jeg kan godt love dig for, at der ER forskel. Det ser ikke ud af så meget på papiret, men spil som Doom 3, HL-2 og FarCry er en helt ny oplevelse på sådan et system. Pludselig så jeg grafiske detaljer og subtile effekter i spillene som jeg aldrig har lagt mærke til før, og det giver en helt ny dimension i oplevelsen. Man føler sig som en nærsynet mand der pludselig får et par briller på :wink:

Han har et virkeligt fedt system, men er det så den tredobbelte pris værd?

Tjah, det kommer igen an på hans livsindstilling. Indenfor PC-verdenen går tingene jo endnu hurtigere end indenfor HIFI, så hans system er måske high-end lige nu, men om 6 måneder er det blot et hurtigt mid-range system. Og om et års tid kan du sikkert få noget tilsvarende i Aldi for 5.000,- :wink:

Det koster at ligge på forkanten... 8)

Med hensyn til 6800 kontra 6800GT vil jeg nok sige at forskellen i ydelse er så stor, at jeg gerne giver 800,- ekstra for GT-udgaven, når vi alligevel er oppe i de priser (ikke fordi 6800 er et dårligt kort - GT'en er bare en hel del hurtigere). Til gengæld synes jeg ikke at afstanden mellem GT og Ultra er stor nok til at retfærdiggøre det sidste hop opad. Og GT'en kan som regel clockes til Ultra-speed uden de store problemer...

X800 ville jeg aldrig købe, og det skyldes at min maskine oftest kører Linux og ATI-grafikkort virker meget dårligt under alt andet end Windows.

Hydromann
12-18-2004, 02:17 PM
Det er fornuftigt at spare 1000kr ved at vælge 6800 - og derved også kunne opgradere med en 512 blok - ja.
Hvorfor?
Fordi jeg som sagt, kan spille ALLE spil derude, med den maksimale opløsning uden problemer. Hvorfor i alverden skulle jeg så bruge 1000kr ekstra når det ikke vil gøre nogen forskel? Jeg vil ikke kunne se forskel på de ekstra 20-30FPS - når det allerede kører glat - så kan det ikke køre bedre.
Hvis jeg havde beholdt mine 512ram - havde jeg IKKE kunne køre med maksimale effekter i eksempelvis Halflife 2 - og da rammen bruges til langt mere end blot spil og grafik er det for mig langt at foretrække.
Til enhver tid. Pris imod ydelse imod alternativer er hvordan jeg har set på det.
Hvis jeg skulle have bedre ville jeg alligevel have taget GT - og så kan du igen sidde med dit X800 og grine fjoget uden en point.
Hvad er det som dit kort kan bruges til hvor mit står af - og hvordan berører det mig, i forhold til hvis jeg skulle sidde med 512MB RAM frem for 1GB ?

Jeg vil godt have fornuftige argumenter.. "Der er vist en som er misundelig" holder ikke i retten - jeg vil gerne have brugbare argumenter - hvis dine argumenter er gode nok så er jeg åben for en diskussion.

Diskutere, Hvorfor der er da ikke noget at duskutere om men hensyn til dette, jeg blærede mig bare lidt.
Om forresten var det da dig der startede diskutionen!!!!

Pest
12-18-2004, 02:42 PM
Diskutere, Hvorfor der er da ikke noget at duskutere om men hensyn til dette, jeg blærede mig bare lidt.
Om forresten var det da dig der startede diskutionen!!!!
Så så, tag en slurk rom fra lasten er bliv glad igen.
Jeg er klart nvidia fan. Det skyldes måske at ATI ikke gider lave drivere til linux/unix systemer, og så er de her pr. deffination dumme :)

Chron
12-18-2004, 03:47 PM
Med hensyn til 6800 kontra 6800GT vil jeg nok sige at forskellen i ydelse er så stor, at jeg gerne giver 800,- ekstra for GT-udgaven, når vi alligevel er oppe i de priser (ikke fordi 6800 er et dårligt kort - GT'en er bare en hel del hurtigere).

Jeg var lettere træt og meget irriteret - det gik på uretfærdigvis tildels ud over Hydromann.
Jeg stod med 4000kr i lommen.
Mit valg var følgende:
Jeg kunne opgradere fra xp1900+ til 3200+ for 1100..
Så havde jeg 2900 tilbage. Skulle jeg så sidde med 512 ram - og et GT kort - eller skulle jeg vælge dobbelt op på rammen og så et non-gt kort?
Jeg valgte rammen og 6800..
Jeg ved godt du siger der er forskel - men når man tager pris i forhold til ydelse i betragtning så synes jeg ærlig talt ikke jeg ville betale 800 mere når jeg kunne få rammen hjem også - og derved spille -alle- spil derude med top grafik uden at hakke eller noget.

Når jeg sidder og spiller doom 3 - pisser jeg ærlig talt i bukserne selv med mit 'dårlige' grafikkort - Halflife 2's grafik er så superb at jeg slet ikke vil begynde at sætte ord på det.

Men denne diskussion kan jo fortsætte for evigt :oD