Se fuld version : Batterisyre
Mollerz
12-10-2004, 05:01 PM
Er det ikke noget med at batterisyre dræber en hdd, og gør det umuligt at genskabe data da skiverne er ætset væk..?
Mener at have læst det et sted men er ikke helt sikker, og vil ikke til at tømme 10000 batterier for syre hvis det ikke passer..!
Ellers må man jo få fat i noget svovlsyre eller sådan noget..! Mon ikke man kan bestikke sin fysiklærer med 1000 kr. ? :P
komas
12-10-2004, 05:54 PM
jeg har også hørt at sandpapir skulle være ret effektivt. men det kræver jo selfølgelig at man har tid til at skille den ad.
Jowls
12-10-2004, 06:29 PM
Er det ikke noget med at batterisyre dræber en hdd, og gør det umuligt at genskabe data da skiverne er ætset væk..?
Mener at have læst det et sted men er ikke helt sikker, og vil ikke til at tømme 10000 batterier for syre hvis det ikke passer..!
Ellers må man jo få fat i noget svovlsyre eller sådan noget..! Mon ikke man kan bestikke sin fysiklærer med 1000 kr. ? :P
Batterisyre er blot fortyndet svovlsyre (35% VOL ved fuldt opladet batteri, så vidt jeg husker). Det kan man da købe i Matas eller på apoteket langt billigere end et bilbatteri. Jeg er ikke sikker på prisen, men for 1000,- burde du kunne få flere hundrede liter...
Jeg ved ikke om man stadig kan købe koncentreret svovlsyre (det er længe siden at jeg holdt op med at lave mit fyrværkeri selv), men hvis du får fat i sådan noget stads og selv vil blande din batterisyre, så husk - hæld ALDRIG ALDRIG ALDRIG vand i koncentreret syre. Hæld i stedet syren langsomt i vandet under omrøring og brug destilleret vand, så du er sikker på at der ikke er uønskede reagenser i suppen.
I øvrigt så er det en god ide at tage handsker og ISÆR beskyttelsesbriller på, når du arbejder med stadset. Hav heller ikke dine nye 890 kr. Diesel jeans på. Shit happens, som amerikanerne siger - også selv om man er forsigtig :wink:
I øvrigt så HAR jeg faktisk prøvet at radere en harddisk på den måde - blot med saltsyre. Og det virkede ikke. Den blev selvfølgelig skadet af at jeg skilte den ad, men det lykkedes mig at få den samlet godt nok til at konstatere, at den magnetiske information var intakt.
Syre vil naturligvis fremme oxideringen af næsten alt metal, men selv om du varmer badet op og blæser luftbobler ned i væsken, så tager det vist mere end 5 minutter :)
APG: "LUK OP I SCHLÜTERS NAVN!"
Piraten: "Øh, ka' i ikke komme tilbage om et par uger. Jeg er lige ved at ruste noget..."
:wink:
Mollerz
12-10-2004, 09:46 PM
Så må jeg jo igang med mit projekt: "dræb din hdd"...
Mon ikke et tryk på 500 kg. kan gøre den vanskelig nok at samle til at de opgiver..?
Eller også en 256 bit kryptering... Måske 512... :P
Hvis der overhovedet findes programmer der kan det til private... For er det ikke 256 bit de bruger i de amerikanske forsvar?
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.