PDA

Se fuld version : Hastighed i Overnet (linie problemer?)

pantonamia
12-10-2004, 03:51 PM
Jeg har lige formateret mine diske, og har næsten ikke noget liggende på dem, har osse installeret overnet. Men jeg kan kun få hastigheder på op til 100 som maks. generelt er hastigheden ca. 70 hvor den før var 220 til 280. Jeg bruger v. 0.52 og er klar over at det osse komemr an på hvad man henter og hvor meget, har 21 filer igang og det er det nyeste i spil og film. Min linie er 2560/128.
Nogen forslag til hvad det kan være?

migmigmig
12-10-2004, 05:01 PM
Service Pack 2?

pantonamia
12-10-2004, 06:19 PM
ja

migmigmig
12-10-2004, 09:01 PM
Manglende deaktivering af indbygget firewall i SP2, eller manglende tidligere omtalte 'patch'.

(Telegraf sprog er nu effektivt :D )

pantonamia
12-10-2004, 10:40 PM
har selvfølgelig slået den såkaldte "firewall" fra in sp2. evt link til patch da jeg lige har formateret.

migmigmig
12-10-2004, 11:43 PM
8. indlæg i http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=1472 :)

pantonamia
12-11-2004, 01:02 AM
tak. Han skriver dette, er du sikker på at det har noget med det at gøre?
This patcher now supports the copy-back of the safety-copy.
In addition a small bug with the version-recognition has been fixed. For Windows XP versions before SP2 the system was recognised as SP2 RC1. Because no file has been changed (in both cases), this is not critical (which I then would have recognised much earlier

migmigmig
12-11-2004, 04:02 PM
Er det ikke bare en nærmest intern bemærkning om nogle fejlrettelser i patch'en, som egentlig ikke har betydning for det som patch'en prøver at opnå, nemlig at sætte antallet af nye connections pr sekund op fra 10 til 50 eller ubegrænset?

Læs evt http://forums.shareconnector.com/viewtopic.php?t=43714

pantonamia
12-14-2004, 02:51 PM
har nu prøvet med den patch, der har sat mine connections op til 50 fra 10. Men det har ikke gjort nogen forskel. Er der andre ideer til hvordan jeg får min "gamle"hastighed tilbage? Det er sgu ikke så sjovt at køre med 50-100 i dl når man altid har kørt med ca 220 - 280.

pantonamia
12-22-2004, 09:05 PM
Det tager lang tid før der står antallet af files nede i venstre hjørne, der er ca. 700000 brugere på men ud for files står der 0. Når den så endelig finder nogen er det 21240 eller et andet latterligt lavt tal. Har prøvet med den der patc men det ændrede ikke rigtig noget. Kan det være noget i min router? Er der andre der har disse lave hastigheder?? Er Overnet ved at dø ud med hensyn til filer?
Har altid brugt overnet og synes det er det fedeste og letteste client der nogensinde er lavet, så jeg vil godt fortsætte. Nogen forslag? Har ikke kunnet hente ordentligt i et par måneder, kan der anbefales andre programmer der med garenti kører godt, selvfølgelig kun hvis overnet ikke kommer til at køre! :D

Hydromann
12-22-2004, 09:17 PM
Jeg synes det lyder underligt at der skulle går så lang tid før den går i gang, jeg har aldrig haft problemer med det.
Det starter op forholdsvis hurtigt og kommer op på 200 kb/s i løbet af et par minutter, hvad det så stadigvæk gør så overnet er skam slet ikke død.
Det vil og være nærmest umuligt at stoppe da der ikke er nogen central server :!:

Så Nej OverNet Er Slet Ikke DØd heldigvis :D

pantonamia
12-22-2004, 09:22 PM
Nej det ville jeg jo heller ikke mene det var, men det er bare mystisk hvad der sker. Har mcafee firewall og virusscan, men det har vist været diskuteret, og jeg har prøvet med og uden virus/firewall. uden sp med sp1 og med sp2. har åbnet de porte jeg bruger på min router. Foresten hvilke porte bruger i? Jeg har givet overnet rettigheder til alt inde i min firewall. Ingen windows firewall. Har somsagt lige formateret 9 gange men intet synes at hjælpe. Min kørte osse ALTID med ca 200+ men nu er der bare sket et eller andet. Det er sygt skod og ha en 2 mb og så downloade med 30!

Tilføjelse

Hvad ville der ske i overnet hvis man konstant mistede forbindelsen i et split sekund hvorefter man igen fik forbindelse? Ville man kunne så kunne være istand til at få de sources der skulle til og ville man kunne fastholde en konstant forbindelse til en person?? Sidder lige og studere grafer over mit internet, det ser lidt mærkeligt ud!

www.upit.dk/files/(2)Unavngivet.bmp

Er der ikke noget galt med linien, prøv at kigge på upload, og download, er det ikke ligesom at jeg ikke kan holde en stabil forbindelse? Ligesom udfald på linien? eller skal den se sådan ud? Jeg ville mene man skulle have en stabil linie så man kunne holde på de forbindelser man har.Kan min "dårlige hastighed" skyldes dette?

pantonamia
01-18-2005, 08:03 PM
Er der slet ingen der har nogen ideér? Det er fandme skod at køre med 50-80 i Dl med en 2 mbit linie når det før har kørt med 200. :cry:
"I de gamle dage" skete der osse det når en film var færdig at den først talte procenter op med en lilla procent streg, mens den stod med completing, den blev så helt sort og stod et minut der osse. Alt ialt tog det ca. 3 min før en film var klar til at se når den var færdig. Min harddisk arbejdede osse helt vildt dengang når en film blev færdig. Nu bliver filen bare sort når den når 100 % og der står completing og harddisken arbejder næsten ikke. Jeg er helt sikker på at der er noget galt med den måde temp-filerne bliver lagt ind i temp mappen på. Alle filer står idag osse på hasing i ca 10-15 min, og det er ligemeget om den er 90 % færdig.

Igen....nogen forslag!? :cry: