Se fuld version : Porte
horse76
12-08-2004, 03:13 PM
Når APG "overvåger", vælger de så bare en IP, og så kan de se alt hvad personen laver? Eller skal de overvåge bestemte porte, som bestemte programmer bruger, for at se om der er fusk?
Jowls
12-08-2004, 04:01 PM
Jeg tror ikke engang de scanner porte - deres metoder er vist langt mere simple. Så vidt jeg har kunne finde ud af, starter de slet og ret en P2P-klient på det pågældende netværk og laver en søgning efter et eller andet som de har rettigheder til.
Så forsøger de at få lov til at browse alle filer som hver person de får bid hos har i deres file-share.
Indtil nu har det mest betydningsfulde led i deres beviskæde været skærmdumps af brugeres fillister - derfor er det vigtigt altid at have slået "browse" fra i sit P2P program.
Derimod er der visse internet-udbydere som overvåger standard-porte for en del P2P-netværk. Dette gør de ikke (endnu) for at hjælpe APG, men for at drosle hastigheden på disse, så de ikke snupper for meget af båndbredden.
horse76
12-09-2004, 04:14 PM
Ok, så ved jeg det. ^^
barca
12-09-2004, 05:41 PM
hmm, så vidt jeg ved så kan man bare flytte alle ens filer som ligger i share folder til et andet sted! og så kan man ikke hente fra en, eller se om man har noget?
Rigtigt?
komas
12-09-2004, 05:50 PM
hmm, så vidt jeg ved så kan man bare flytte alle ens filer som ligger i share folder til et andet sted! og så kan man ikke hente fra en, eller se om man har noget?
Rigtigt?
det kan man jo teknisk set godt, men så ryger ideen med fildeling jo ligesom...
barca
12-10-2004, 10:14 PM
hmm ja lidt, men hvorfor skulle man dele? der sidder jo en masse tumper sikkert og ikke sletter alle deres ting ik?
De små japanere ved da ik hvad de laver? tror jeg hvertfald ik??:S
komas
12-10-2004, 10:16 PM
hmm ja lidt, men hvorfor skulle man dele? der sidder jo en masse tumper sikkert og ikke sletter alle deres ting ik?
jeg tror at japanerne har rimeligt godt styr på hvad de laver(tjek f.eks. deres telefoner).
desuden, hvis alle siger at der ikke sker noget ved at de lader hver med at dele, så til sidst er der ikke nogen der deler, og hvor er vi så?
Jowls
12-10-2004, 11:00 PM
Det er korrekt at du bare kan flytte filerne så snart de er hentede, men i alle de P2P programmer jeg har kendskab til, kan du sætte et hak et eller andet sted inde i opsætningen så folk ikke kan browse dine filer. Det er stort set lige så effektivt, idet APG kun kan knalde dig for den ene fil de fik et hit på. Og dvs. et krav på 10,- hvis det er en mp3 eller 70,- hvis det er en film.... og SÅ små sko tvivler jeg på at selv APG går i :wink:
jeg tror at japanerne har rimeligt godt styr på hvad de laver(tjek f.eks. deres telefoner).
Japanske telefoner? En samling ris-knogler. Enhver ved da at Nokia rulez 8)
Kazaam
12-13-2004, 03:35 PM
hmmm....kan man se en shared folder i Azereus???
og hvor skal man slå det fra, har ikke rigtigt kunne finde noget intil videre
Tobias
12-13-2004, 04:11 PM
Man kan ikke se en shared folder i azereus!
Du deler alle de filer som du har downloadet og ikke har fjernet eller stoppet. Du kan stoppe deling af en fil ved at højre klikke på den og vælge stop eller fjern.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.