PDA

Se fuld version : esenet (esbjerg) og APG

krede
12-07-2004, 10:33 PM
Der er en del snak i esbjerg omkring esenettes MÅSKE kommende samarbejde med APG. Er der nogen der kan bekræfte om det er en lovlig fremgangsmåde esenettet har tænkt at anvende?

Jeg har desværre ikke det originale link til JV.dk hvor nyheden stammer fra. Men her er et resume:
http://www.newz.dk/forum/item/51245/#

Brogaard
12-08-2004, 12:31 AM
Fuck hvor latterligt! Bor selv i Esbjerg, og er glad for at jeg er på kollegienet.

Hydromann
12-08-2004, 12:38 AM
PUUUUUUUUUHAAAAAAAAA

GODT MAN IKKE BOR I GYLDAND (JYLAND) :D :wink:

Brogaard
12-08-2004, 12:39 AM
Kom lige til at tænke på noget (yep - det sker). Esenet siger at de vil gi' ip'en videre til APG. Hvad kan APG bruge en ip'adresse til. Selv om det tit er lykkedes dem at få dommerkendelser på latterlige beviser, tvivler jeg på at en høj download mængde vil resultere i et besøg af fodgen?!?

Brogaard
12-08-2004, 12:52 AM
(JYLAND)

Gør jeg bestemt heller ikke 8) :P

Jowls
12-08-2004, 03:43 AM
Jeg tror ikke at det er fordi Esenet er vild med at hjælpe APG, men nok mere fordi de vil prøve at skræmme de største fildelere væk.

Normalt så gør ISP'er det samme som flyselskaber - de "overbooker". Dvs. at de sælger mere båndbredde end de totalt råder over, og så satser de på at kun de færreste kunder udnytter den båndbredde de har abonnement på 100%. Dette passer også for E-mail, surfing, Messenger-chat osv, men desværre ikke for fildelere. Min maskine står f.eks. tændt 24/7 og kører som regel både bittorrent og E-Mule, når jeg ikke bruger den.

TDC og CyberCity er så store at de kan "balancere" sig ud af problemet, men for en lille ISP som Esenet, kan det nemt ødelægge hele planlægningen, hvis en relativt stor del af deres kunder rent faktisk bruger den vare de betaler for. Esenet kan så vælge at udbygge deres system eller komme af med fildelerne. Det lyder som om, de HAR valgt :roll:

Noget helt andet er, at de da ikke engang har særligt attraktive priser i betragtning af at det er noget halvkommunalt noget.

550 kroner pr. måned for 1024/256? Den tager CyberCity 499,- for, og så får man statisk IP og en ordentlig router. Ikke noget med at man skal ud og investere i et kabelmodem til 800,- oven i. Og TDC har den endda til kun 449,-

Næh kære esbjergensere - overlad Esenet til de chattende husmødre og skift til en rigtig udbyder. Det der lyder som lidt af en dødssejler - især hvis de inviterer APG ombord :?

Chriller91
05-01-2005, 10:07 PM
Jeg kan ikke sige om Esenet lyver, men da jeg fik nyheden (bor selv i Esbjerg) skrev jeg til Esenet's administrator, som svarede at Esenet ikke har noget samarbejde med APG og har heller ingen intentioner om det.
Håber det er korrekt

cielorosso
05-01-2005, 10:15 PM
PUUUUUUUUUHAAAAAAAAA

Ja for Esbjerg er jo synonymt med Jylland? Tror nu nok hellere jeg vil bo her i Århus end f.eks. Fårevejle...

darth raven
05-03-2005, 03:57 AM
hehe så vil da de få store problemer med spillerne osse især mmorph spillerne

RoadkillDK
06-16-2005, 01:21 AM
nu må TDC fanme tage sig sammen! Esenet fucker nok op i
forvejen! Svans-TDC!!!

darth raven
06-16-2005, 02:31 PM
hmmm og hvad langer tdc over disken pga fibernettet tdc kabel tv over dsl linjen hvad hjælper det når forbrugerne skiger på højere hastigheder

BeatPirate
06-16-2005, 10:30 PM
Ja! Så er det godt at jeg har adresse i Jylland...