Se fuld version : Anonymitet gennem taletid?
berzerk
12-06-2004, 08:41 PM
Er det ikke på en eller anden fiks måde muligt at bruge en mobil telefon med taletid som modem,uden at det koster en bondegård,eller tager en evighed?
Så kan man da kun være anonym.
komas
12-06-2004, 08:47 PM
det kan være at det bliver muligt, når 3 indfører taletidskort, men man vil jo altid kunne se hvor telefonen har været brugt...
berzerk
12-06-2004, 08:49 PM
Da ikke hvis der er taletid på-man har jo ikke registreret sig.Telefonen er købt brugt og taletiden er købt i en tilfældig kiosk!
komas
12-06-2004, 09:05 PM
teleselskabet registrer hvor simkortet er blevet brugt, så hvis det er blevet brugt hos dig, så tager det jo ikke meget tid at lægge 2 og 2 sammen...
anyway, så tror jeg ikke at det ville kunne betale sig i længden, da det nok vil være halvdyrt at suge over fonen.
man kan stadig se hvilken sender du er logget på og dermed hvilket område du bruger det på.. hvis du så fx gør det nummer her på samme tidspunkt hver aften så kan man stille og roligt arbejdet sig ind på hvor du er... men hvis du har tænkt dig at downloade film og spil via 3-taletidskort så kan jeg kun sige en ting... spilpriser.dk og dvdpriser.dk <- de vil være MEGET billigere end taletidskort.
komas
12-06-2004, 09:10 PM
man kan stadig se hvilken sender du er logget på og dermed hvilket område du bruger det på.. hvis du så fx gør det nummer her på samme tidspunkt hver aften så kan man stille og roligt arbejdet sig ind på hvor du er... men hvis du har tænkt dig at downloade film og spil via 3-taletidskort så kan jeg kun sige en ting... spilpriser.dk og dvdpriser.dk <- de vil være MEGET billigere end taletidskort.
hvis det e rsom nu, hvor man giver 10,- pr. mb, så vil jeg bare sige av av av, når man har fået hevet nfsu2 ned...
Jowls
12-06-2004, 11:11 PM
Er det ikke på en eller anden fiks måde muligt at bruge en mobil telefon med taletid som modem,uden at det koster en bondegård,eller tager en evighed?
Så kan man da kun være anonym.
Du kan tale og SMS'e anonymt med en taletids-knogle, men du kan ikke surfe anonymt på nettet - i hvert fald ikke som det er i øjeblikket. Du skal bruge et access point for at komme på, og mig bekendt er der ikke nogle af dem som man kan benytte uden et særskilt abo.....
komas
12-06-2004, 11:23 PM
Du kan tale og SMS'e anonymt med en taletids-knogle, men du kan ikke surfe anonymt på nettet - i hvert fald ikke som det er i øjeblikket. Du skal bruge et access point for at komme på, og mig bekendt er der ikke nogle af dem som man kan benytte uden et særskilt abo.....
jeg kunne da gå på wap med min gamle fon via taletid, jeg ved godt at det ikke er helt det samme, men det burde da kunne lade sig gøre.
men igen: $$$
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.