PDA

Se fuld version : er det dumt at starte med dc ?

nix0n
12-05-2004, 10:49 PM
Hey derude.
Jeg har aldrig prøvet DC klienter.
Jeg har altid haft lysten men aldrig tuet pga. jeg hører at APG har fanget mange DC Brugere.
Jeg havde tænkt mig at skifte fra Bit Torrent til DC++?
Er det dumt af mig?
Skal jeg bare blive på Bit Torrent?
Jeg downloader ca.
Jeg deler 220 GB.
Ulovlig eller lovlig nævner jeg så ikke.
Giv mig evt. nogle facts? ;)
På forhånd, tak :)
Hilsen en Pirat PIR2

LoX
12-06-2004, 12:58 PM
Hehe tja... du kan kun blive nakket af idoterne hvis du deler noget der er beskyttet af copyright, så hvis du kan skrape 1 GB lovlige fi8ler så kan du komme ind i de fleste hubs, nogen vil dog have at du skal dele mere, men bare husk kun at dele lovlige ting, fx. wallpapers, demoer, shareware osv. :wink: .. Men om det er bedre end det du bruger nu ved jeg ikke, kommer også an på hvad du har brug for ... vil sige at dc er meget god til at finde alt muligt underligt og nyttigt med, mens Bit Torrent nok er bedst til spil, film osv...

nix0n
12-06-2004, 07:27 PM
OKay...
:S Men jeg hører at de fleste bliver fanget for at bruge DC., men jeg har altid haft lysten til at starte på DC++.
Kender du / i andre clienter som er bedre og måske mere sikre så skriv da ;=)

SuperDuck
12-06-2004, 08:35 PM
Der findes også den version der hedder oDC, som er en modificeret version at DC. Denne version er dog banned på utrolig mange hubs, og derfor er det en dårlig ide at bruge den. Men nej.... der er ikke nogen klienter der er sikre på det netværk så vidt jeg ved.

Hvis kan skrabe omkring 5 GB lovlige filer sammen (hent fx. noget linux-isoer) så vil jeg klart anbefale dig DC++. Dog skal man helst dele omkring 20-30 GB for virkelig at komme med hvor det sker. :)

Ellers brug Bit-Torrent eller eDonkey.

komas
12-06-2004, 08:52 PM
jeg deler dvd images, der skal ikke ret meget til at komme deropaf, og så gider apg nok ikke vende næsen mod en.

Smiley_Carpe_Diem
12-06-2004, 09:52 PM
personligt ville jeg anbefale dig at begynde at bruge nyhedsgrupper, det er seriøst noget der rykker, du behøver ikke vente på ledige slots, du henter med fuld hastighed og aalltt det nyeste ligger på grupperne...

bare mit råd

Men hvis du skal starte med dc, ville jeg anbefale dig at finde en ikke-dansk hub, da de er de eneste som APG går efter. Prøv at se om du kan få fat i noget linux m.m til at dele, de fylder godt er fuldt lovligt at dele

nix0n
12-07-2004, 07:40 PM
personligt ville jeg anbefale dig at begynde at bruge nyhedsgrupper, det er seriøst noget der rykker, du behøver ikke vente på ledige slots, du henter med fuld hastighed og aalltt det nyeste ligger på grupperne...

bare mit råd

Men hvis du skal starte med dc, ville jeg anbefale dig at finde en ikke-dansk hub, da de er de eneste som APG går efter. Prøv at se om du kan få fat i noget linux m.m til at dele, de fylder godt er fuldt lovligt at dele
Hvordan bruger man de nyheds grupper ?
kigger lige efter en guide :)

nix0n
12-07-2004, 08:17 PM

bare mit råd

Hvordan bruger man de nyheds grupper ?
kigger lige efter en guide :)

komas
12-07-2004, 08:37 PM
tror du at det hjælper at stille spørgsmålet igen??

AmbY
12-08-2004, 12:25 PM
hvis det er sådan at du skal henvise nogen til det at være pirat, så ville jeg klart mene at man skal starte med en BT klient, men altid skal man have peerguardian til mens man downloader!

grunden er den at det er mega simpelt, og nemt at bruge, og det tager ikke lang tid at sætte det op så det virker.

mvh.dk amby

Hydromann
12-08-2004, 04:51 PM
hvis det er sådan at du skal henvise nogen til det at være pirat, så ville jeg klart mene at man skal starte med en BT klient, men altid skal man have peerguardian til mens man downloader!

grunden er den at det er mega simpelt, og nemt at bruge, og det tager ikke lang tid at sætte det op så det virker.

mvh.dk amby

Som AmbY siger er det nok bedst at starte med Bittorrent men vi må ikke glemme EDONKEY og OVENET netværket som også er rimlig sikker.

MHT. Peerguardian så tviler jeg på at dette prgm overhovedet hjælper noget, er også sikker på at der er fejl i deres ip black liste da den af og til da jeg brugte programmet blokkede den ip adresser som ingen mening gav fx regøringsfirmaer, Health and Insurance et eller andet.

Og for det andet kan/gør APG også brug af andre ips end der er i listen så jeg tviler på at det hjælper noget som helst....

KONKLUTION
Lad være med at bruge peerguardian da det kun sluger computerkræft og en gang imellem siger at den har blokeret en eller andet underlig ip som ingen mening giver. SLÆT SKITTET

NiZ
12-11-2004, 01:42 PM
DC++ er udemærket at dele med, og også rimelig nemt at dele med og folk hjælper en, de rigtige steder... Problemet er, at du skal dele og helst noget ordentligt... Men med 220 GB er der intet at bekymre sig om :)

Gå dog -aldrig- ind på Danske hubs. Det er dumt. Meget dumt. :)
Mht. at få nyt stads, så går fordelingen, så vidt jeg ved sådan:
FTP - Newsgroups/IRC - DC og andet p2p.

nimarq
02-03-2005, 11:12 PM
Hvis kan skrabe omkring 5 GB lovlige filer sammen (hent fx. noget linux-isoer) så vil jeg klart anbefale dig DC++.

Jeg kan klart anbefale at share dit pr0ndir. Burde bringe dig et godt stykke over de 5 GB, også er den sag klaret.

eigilbjarne
02-04-2005, 09:22 AM
[/quote]

Jeg kan klart anbefale at share dit pr0ndir. Burde bringe dig et godt stykke over de 5 GB, også er den sag klaret.[/quote]

Nu er det jo ikke alle som har så meget smuds ;)

nimarq
02-04-2005, 01:47 PM
Smuds, må jeg være fri.
Desuden, ellers kan du jo bare hente det. Jeg har en masse som alligevel kun bruges til share.

Siin-wu
02-04-2005, 02:09 PM
skal du have fyldt noget op lovligt af ting og måske ser du anime så tjek denne side...

www.animesuki.com

De share kun anime som ikke er i strid med ophavretten kort sagt når en anime bliver licensed. :)

EDIT

PS: har brugt DC++ og BT-Azureus i ca. 4 år nu og ingen har banket på endnu som ik er velkomne...
men det har så også på DC++ kun været anime i en gruppe ved navn Neko... mere siger jeg ik.
8) :?

archvile
02-16-2005, 01:58 PM
Hvis man bliver knaldet af apg, er det så ikke billigere hvis man har 5 gb film, end 5gb mp3filer? For en film fylder jo hundrede gange så meget som en musikfil.

Infant Prodigy
02-19-2005, 08:10 PM
Prøv at høre - det er IKKE farligt at dl'e via DC, så længe man tager sig sine forholdsregler. Langt over 9 ud af 10 bliver taget fordi de tillader at andre kan "browse (deres) shared folder". Hvis alle slår den funktion fra, så kan APG ikke længere bare tage screenshots og sende million-regninger afsted ...

Lad nu være med at skabe panik, og lad vær' med at hav fake shares. Folk der deler 6 GB wallpapers er simpelthen for langt ude - der er folk der deler mange 100 Gb warez, uden at der sker dem noget - netop fordi de tager deres forholdsregler.

Keep sharin' da good shit!

Infant Prodigy

AndersAnd
02-19-2005, 10:30 PM
Det var godt at Infant Prodigy kunne skære igennem.
Gør som han siger.
Medhensyn til hubs på dc vælg de svenske de er lynhurtige og fjern så alt hvad der lyder af dansk i din shared.

archvile
02-20-2005, 04:59 PM
Hvordan disabler man browsing af ens shared folder i dc++? Jeg synes ikke jeg kan se det i settings.

Little Joint
02-20-2005, 05:01 PM
Hvordan disabler man browsing af ens shared folder i dc++? Jeg synes ikke jeg kan se det i settings.

man kan ikke disable i dc++ så folk ikke kan se sin file list

The_J
04-02-2005, 08:27 PM
Prøv at høre - det er IKKE farligt at dl'e via DC, så længe man tager sig sine forholdsregler. Langt over 9 ud af 10 bliver taget fordi de tillader at andre kan "browse (deres) shared folder". Hvis alle slår den funktion fra, så kan APG ikke længere bare tage screenshots og sende million-regninger afsted ...

Lad nu være med at skabe panik, og lad vær' med at hav fake shares. Folk der deler 6 GB wallpapers er simpelthen for langt ude - der er folk der deler mange 100 Gb warez, uden at der sker dem noget - netop fordi de tager deres forholdsregler.

Keep sharin' da good shit!

Infant Prodigy

Er det kun i den org. dc at man kan det ? Hvad er iøvrigt forskellen på de to versioner ???

Gaffa_Tape
04-02-2005, 09:17 PM
Du jo blive taget for alt, lige meget hvilket prog du bruger. Intet er 100% sikker. Men det jo chancen i brancen. Hvis man er sårn en der går overfor rødt og elsker at vælte et par Ha'ers harlyer'er. Så er dc jo perfekt :D