PDA

Se fuld version : Mulig opringning fra apg

donkey2k
12-05-2004, 06:17 PM
Her i går aftes blev jeg ringer op omkring kl 11. Der var en der præsenterede sig som Kristian ..... fra apg. han sagde at de havde et erstatningskrav på 120000 og at de kunne se at jeg downloadede fra forskellige servere. han sagde også at jeg bare skulle melde mig på den lokale politistation på mandag og sige hvad jeg hed og så ville de vide hvad det gik ud på. Jeg vil bare hører om i tror det er rigtigt eller om det er fis.. har ca 15-20 gb på min computer... kan det virkelig give 120000??

Synes det virker lidt i overkanten... hva synes i??

Steneren
12-05-2004, 06:20 PM
APG har vidst aldrig ringet til nogen før, så det er nok bare scam. Og politi stationen? Hvorfor dog det?

donkey2k
12-05-2004, 06:22 PM
har ikke helt nogen idé... det er nok bare fis og ballede.... synes også det virker underligt da de ringede til min mobiltelefon som er registreret i et andet navn

mia
12-05-2004, 06:31 PM
jeg syntes også det lyder underligt det ville jo give dig tid end til i morgen til at cleane hele dit hus og computer for sof :? tware forresten tror jeg at du kan ringe til din udbyder og bede om nummeret der ringede dig op men er ikke sikker

donkey2k
12-05-2004, 06:47 PM
Ved jeg ikke om man kan.... de ringede med hemmeligt nummer men kan vel altid prøve... men har lagt alt sammen over på en ekstern harddisk så de kan bare komme hvis de har lyst

mia
12-05-2004, 07:00 PM
det er jo derfor du skal ringe til dit teleselskab. de kan jo altid se det. eller kunne du jo bare havde slået det op på mobilen

donkey2k
12-05-2004, 07:03 PM
er i gang med at undersøge det nu. håber jeg finder ud af det...

MaXy
12-05-2004, 07:59 PM
Jeg tror bare det er en der laver gas.. For det første kan du aldrig komme til at betale 120000 for 15-20GB. For det andet har Politiet ikke noget med APG at gøre. APG er en organisation der melder folk til Politiet..

komas
12-05-2004, 08:07 PM
Jeg tror bare det er en der laver gas.. For det første kan du aldrig komme til at betale 120000 for 15-20GB. For det andet har Politiet ikke noget med APG at gøre. APG er en organisation der melder folk til Politiet..

det gør de jo ingen gang... de førsøger bare at skræmme folk til at betale for noget de mener man har gjort.

donkey2k
12-05-2004, 09:59 PM
tak for svarene...

Det var også det jeg selv mente... virkede også underligt at de gav mig tid til at gå ned på politistationen kunne jo nå at fjerne alt først

Jowls
12-06-2004, 01:10 AM
I øvrigt ville APG aldrig ringe med hemmeligt nummer. Det er en af dine kammi'er som laver fis med dig - ingen tvivl om det. :D

Jazzy
12-07-2004, 10:20 AM
har i aldrig set i diverse tegneserier o.lign. at man kan bestille "skægge" opringninger for 15 .-

har ihvertfald set en der hed noget med: APG ringer,du har ulovligt materiale på din PC...

så slap af.. hvor dælen sku de ha dit telefonnummer fra?

din_mor
12-19-2004, 05:38 PM
Jeg er desværre bange for, at du IKKE er den eneste der har fået en opringning fra de såkaldte "anti-pirater" (apg)!

Jeg fik i går aftes ved en 22:30 tiden, en anonym opringning fra nogle der udgav sig for at være "Anti-PiratGruppen".
Det var en kvinde der snakkede, og hun virkede yderst seriøs. Hun startede med at sige "Goddag,(selvom det var aften), det er fra Anti-piratgruppen. Jeg kan på min computer se at du sidder og brænder cder?" (jeg kørte bil på det tidspunkt) Og så dum som jeg var, og ofte er når man bliver chokoeret, svarede jeg "og?".
"Det er ulovligt?" - "Det er det jo ikke" sagde jeg.
"VIL DU GERNE I FÆNGSEL?" skreg hun næsten :P.
Der gik et par sekunder, og jeg syntes at jeg kunne høre en der sad og grinede. Jeg er ikke sikker, for mobilen var på håndfri, så det skrattede lidt.
Derfor spurgte jeg "undskyld, men griner du?" og så blev der lagt på.

Det lyder selvfølgelig som et scam! en sjover der har hygget sig med prank-calls. Men da jeg i dag fandt ud af, at flere af mine bekendte/ikke bekendte:P havde fået samme opringning, da blev jeg alligevel en smule nervøs.

Jeg har kontaktet mit mobil-selskab for at få det nummer, men det kan kun lade sig gøre hvis der bliver forelagt en politi sag!

Som tidligere nævnt giver det ingen mening, at ringe til folk en sen lørdag aften. Da "piraten:P" ville have et forspring til f.eks. få slettet, flyttet alle bevismaterialer. Personlig, var jeg i en ekstrem tilstand af NOIA! :shock: :shock: - så jeg slettede den lokale kopi af internettet fra min maskine.

Hydromann
12-19-2004, 05:46 PM
Jeg er desværre bange for, at du IKKE er den eneste der har fået en opringning fra de såkaldte "anti-pirater" (apg)!

Jeg fik i går aftes ved en 22:30 tiden, en anonym opringning fra nogle der udgav sig for at være "Anti-PiratGruppen".
Det var en kvinde der snakkede, og hun virkede yderst seriøs. Hun startede med at sige "Goddag,(selvom det var aften), det er fra Anti-piratgruppen. Jeg kan på min computer se at du sidder og brænder cder?" (jeg kørte bil på det tidspunkt) Og så dum som jeg var, og ofte er når man bliver chokoeret, svarede jeg "og?".
"Det er ulovligt?" - "Det er det jo ikke" sagde jeg.
"VIL DU GERNE I FÆNGSEL?" skreg hun næsten :P.
Der gik et par sekunder, og jeg syntes at jeg kunne høre en der sad og grinede. Jeg er ikke sikker, for mobilen var på håndfri, så det skrattede lidt.
Derfor spurgte jeg "undskyld, men griner du?" og så blev der lagt på.

Det lyder selvfølgelig som et scam! en sjover der har hygget sig med prank-calls. Men da jeg i dag fandt ud af, at flere af mine bekendte/ikke bekendte:P havde fået samme opringning, da blev jeg alligevel en smule nervøs.

Jeg har kontaktet mit mobil-selskab for at få det nummer, men det kan kun lade sig gøre hvis der bliver forelagt en politi sag!

Som tidligere nævnt giver det ingen mening, at ringe til folk en sen lørdag aften. Da "piraten:P" ville have et forspring til f.eks. få slettet, flyttet alle bevismaterialer. Personlig, var jeg i en ekstrem tilstand af NOIA! :shock: :shock: - så jeg slettede den lokale kopi af internettet fra min maskine.

Hvordan skulle de dog kunne se at du brænder cder på din pc???

Kan kun sige en ting.
Der er vist nogle der har haft det sjovt.
Ved at tage pis på dig :wink:

Guffe
12-19-2004, 09:09 PM
Du burde da nærmest blive lettet over at dine venner også havde modtaget det opkald. Tydeligt bare en fra din omgangskræs som har villet lave fis med piraterne :)

Jowls
12-19-2004, 09:44 PM
- så jeg slettede den lokale kopi af internettet fra min maskine.

Du havde en lokal kopi af internettet? Wow - det må være noget af en harddisk, du har... :wink:

Men i øvrigt så har jeg også været ude for venner som har prøvet det lille nummer. Det ville nok have virket bedre hvis jeg ikke havde kunnet høre værtshus-lyde og pigefnis i baggrunden.... :roll: :)

Arrow
12-20-2004, 02:57 AM
Du havde en lokal kopi af internettet? Wow - det må være noget af en harddisk, du har... :wink:

Behøves jeg sige mere? :wink:
http://www.denhvideklat.dk/windows/Foto/005.jpg

Arrow

Hydromann
12-20-2004, 09:29 AM

Behøves jeg sige mere? :wink:
http://www.denhvideklat.dk/windows/Foto/005.jpg

Arrow

Jeg tror det ville være lidt bedere med dvder i stedet :wink: