Se fuld version : helt lost med min router :(
ja jeg har lige fået en router til at forbinde husets netværk. Før i tiden havde vi en switch(eller noget). Fordi får nyt internet nu her, med kun 2 ip adresser har vi fået router.
Jeg har sat det hele op, det virker fin internet, cs, vt msn osv osv. Men mit emule virker ikke. Jeg fatter forresten slet ikke noget af mule. Hvad er højt og lavt ID ? hvad er "port forwarding" ? hvordan åbner jeg porte ?
Det er en Netgear Router. med kabler og trådløs.
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_ekstra_57160
help me :?
hey jeg bruger den samne router, først højt og lavt ID går ud på at man har logget på nogle gange og at "programmet"/"serverne" henkender din puter og ved at det er dig og ved at du har uploadet så og så meget og propationelt med din upload stiger din ID, det vil sige at jo højere dit ID er jo flere og bedre servere får du adgang til. jeg forstår dig ikke helt med at det ikke virker, er det fordi der næsten ikke er nogen download eller er det fordi der slet ingen download er. jeg bruger selv BT (bittorrent) jeg syntes der er bedre mulighed for at få fat i det rigtige, (altså slippe for fake filer) og man har enb bedre download men jeg har da brugt mulen engang og syntes da ikke der var nogle problemer ved det. jeg har dog endmere hørt at man ikke kan få et ordenteligt højt ID hvis man har dynamisk ID men ved ikke om det bare er en gammel skrøne ligesom den der om at man får højere download af at sætte sin upload op, men det skal selvfølgelig ikke forhindre dig i at uploade alligevel :P det der andgår port forvaring er der en side didekeret til port problemer med mule, den hedder noget i retningen af www.emulehelp.com men tror ikke det er den præcise addresse, måske nogle læser denne tråd og retter mig ved at skrive den rigtige :lol:
Mvh Mia
hey jeg bruger den samne router, først højt og lavt ID går ud på at man har logget på nogle gange og at "programmet"/"serverne" henkender din puter og ved at det er dig og ved at du har uploadet så og så meget og propationelt med din upload stiger din ID, det vil sige at jo højere dit ID er jo flere og bedre servere får du adgang til. jeg forstår dig ikke helt med at det ikke virker, er det fordi der næsten ikke er nogen download eller er det fordi der slet ingen download er. jeg bruger selv BT (bittorrent) jeg syntes der er bedre mulighed for at få fat i det rigtige, (altså slippe for fake filer) og man har enb bedre download men jeg har da brugt mulen engang og syntes da ikke der var nogle problemer ved det. jeg har dog endmere hørt at man ikke kan få et ordenteligt højt ID hvis man har dynamisk ID men ved ikke om det bare er en gammel skrøne ligesom den der om at man får højere download af at sætte sin upload op, men det skal selvfølgelig ikke forhindre dig i at uploade alligevel :P det der andgår port forvaring er der en side didekeret til port problemer med mule, den hedder noget i retningen af www.emulehelp.com men tror ikke det er den præcise addresse, måske nogle læser denne tråd og retter mig ved at skrive den rigtige :lol:
Mvh Mia
Please brug komma+punktum og linieskift :wink:
jeg har ikke sovet i over 24 timer og så kommer du og kræver gramatik :lol:
jeg har ikke sovet i over 24 timer og så kommer du og kræver gramatik :lol:
hehe 8)
Jowls
12-06-2004, 12:38 AM
Jeg skulle måske lige suplere med at sige, at du kan se på den lille globus nederst i højre hjørne om alt er ok med din mule.
De to pile skal være grønne - det betyder et du har højt ID og dermed kan connecte til alle servere (hvis de har plads). Hvis pilene er gule, har du lavt ID, hvilket betyder at du downloader langsommere og at en del servere ikke vil have dig på - f.eks. Razorback som er en af de gode.
For at få højt ID og bedst mulig download skal du have flg. porte åbnet og forwardet....
4662 TCP
4672 UDP
4711 TCP
...de to første er de vigtigste.
Med hensyn til portforwarding, så går det ud på, at al trafik til de tre ovennævnte porte skal sendes videre til netop den PC som mulen kører på. Hvordan dette gøres varierer fra router til router, men som oftest har den et web-interface som er rimeligt logisk opbygget og til at finde ud af. Du kan også prøve at kigge her...
http://www.portforward.com/routers.htm
Iøvrigt - hvis du kører Windowse XP (X-tra Problem) med service pack 2 installeret, så har den integrerede firewall lukket nævnte porte som default. De skal lige åbnes....
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.