Se fuld version : Er din computer blevet langsom?
Min laptop var blevet utroligt langsom efter et omfattende (OMFATTENDE! vi snakker 2600 vira fjernet, og 3200 dagen efter!). Jeg havde fået fjernet alle vira, men den var stadig noget sløv..
på www.spywarefri.dk kan man downloade et program der hedder HiJack This, som laver en lille log som man så kan uploade på siden. Så kommer admins med en guide til hvordan man fjerner alt der ikke skal være der!
Min laptop kører endnu en gang som en drøm. Så hvis du er typen der ikke bare formaterer hver gang computeren brokker sig, så er sider helt sikkert et besøg værd!
Murdock
12-05-2004, 03:40 PM
Hvordan hulen kan man få så mange vira og spyware ind på sin comp.. det jo sygt..
Rensede en PC for 1600 traces og 34 adware/trojanere fra en computer. Man kunne knap nok starte op pga. alt den kraft som alle programmerne sugede.
Det eneste personen downloadede var musik, så det er ikke derfra at problemet kunne stamme fra.
Mit gæt er at det er Internet Explorer der har downloadet nogle filer som så har åbnet op for alt det andet.
HiJackthis er et godt program, men jeg vil også klart anbefale spysweeper og spybot s&d (search and destroy) til dem der ikke kender dem.
En ven havde 1000+ virusser...
jeg havde så 5800+ virusser (vira i flertal) på to dage... Anyway, det var to version af Sasser ormen! Når man trykkede ctrl+alt+del og så processerne, så startede der 5 nye processer i sekundet!! Den var bare langsom, og kunne ingenting!
Ad-Aware er et udemærket program til at fjerne spyware.
Jeg kan også anbefale Giant (anti-spyware), det er ikke freeware, men det er der jo midler mod...
nimarq
12-05-2004, 05:31 PM
LOL jeg kørte på et tidspunkt antivirus scan med Panda Quick Remover som valgte at slette samtlige .exe filer på computeren som ikke var i brug :S Ret fedt.
Hmm.. Du kan altså også hente Ad-Aware på www.lavasoft.de
Den finder det og fjerner det selv, hvis du altså beder den om det.
Igzaw
12-06-2004, 11:32 PM
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=20194
SuperDuck
12-07-2004, 10:35 AM
Hehe.... har lige snuppet et quote fra "Igzaw's" artikel på sitet ovenover angående Ad-Aware:
Et af de mest kendte programmer til formålet, Ad-aware, fandt lidt over halvdelen af maskinens spionprogrammer.
Ikke lige det mest effektive program må jeg sige. Men ok.. har også brugt det i tidernes morgen. Nu bruger jeg til gengæld Webroot Spysweeper hvilket jeg selv synes er genialt. Det kan varmt anbefales. :)
Hehe.... har lige snuppet et quote fra "Igzaw's" artikel på sitet ovenover angående Ad-Aware:
Et af de mest kendte programmer til formålet, Ad-aware, fandt lidt over halvdelen af maskinens spionprogrammer.
Ikke lige det mest effektive program må jeg sige. Men ok.. har også brugt det i tidernes morgen. Nu bruger jeg til gengæld Webroot Spysweeper hvilket jeg selv synes er genialt. Det kan varmt anbefales. :)
Jep, Webroot Spy Sweeper er genialt, men desværre kunne jeg ikke finde nogen crack, så nu bruger jeg Ad-Aware :(
Demon369
12-10-2004, 09:25 PM
Hmm, min skoles computer-administrator fortalt den anden dag, at han for omkring 3 år siden var blevet ringet op af en kvinde, der ikke kunne forstå hvorfor hendes computer ikke kunne starte. Han aftale at kigge på den, og fandt 12000+ vira. Det er sateme meget, alligevel.
Arnold Swarzenegger
12-12-2004, 09:06 AM
Jep, Webroot Spy Sweeper er genialt,
Webroot VS Adaware vinder Adaware.
Webroot lan ødelægge flere programmer, fordi den er så agrasiv, hvilket jo er en nødvendighed, for vider webroot ikke flere fund end Adaware gidder folk jo ikke købe den.
Er man nervøj, kan man suplere med Spybot (ikke immunisere)
Hilses Guvenøren, og hele florida
Guffi
12-12-2004, 11:12 AM
Jeg synes ikke Ad-aware er det fede, men et godt alternativ er SPYBOT - http://www.download.com/3000-8022-10289035.html?tag=lst-0-2, køre det en gang om ugen og så er det også delvist på dansk hvilket gør det noget nemmere.
Guffi
12-12-2004, 11:16 AM
:shock: :shock: :shock: fejl i linket her er et der virker http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
Mollerz
12-12-2004, 11:26 AM
Jeg synes ikke Spyswepper er så genialt da den ikke kan gøre noget selv. Man skal godkende alt hvad den laver og det indbyggede HiJackShield virker ikke en metet.
Spybot S&D det virker supergodt. Især den nye verison. Der er der en genial HiJackFeature så du kan låse HELE IE af. Når man slår den til kan man slet ikke komme ind i Internetinstillinger (Funktioner > Internetinstillinger).. Den siger bare: "Adgangen er blevet begrænset. Kontakt systemadministratoren for yderligere information".
Afprøvede den også med de der links der automatisk sætter ny startside. Dem vil den satme slet ikke åbne... Så der står Spybot S&D i panden på mig for fremtiden... :D
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.