PDA

Se fuld version : busted igen

larry the lion
12-04-2004, 11:47 PM
damm...

aaarrhhh lige modtaget en abuse mail fra stofanet igen :cry:

denne gang var det the incredbles som jeg " forsøgte " at downloade...

kan kun se ud fra mailen at de har konstateret at de kun har et start tidspunkt og ikke et slut tidspunkt

er der ellers nogen der har affarring med disse mails.

Jowls
12-05-2004, 12:35 AM
Jeg har fået 3 stk. via CyberCity - Hellboy, Fantastic Four (yep - tegneserier er også overvåget :) ) og så kan jeg ikke huske den sidste. Jeg fik to pga. Bittorrent og en pga. E-Mule. Der er mange herinde som har fået dem.

Så vidt jeg har kunne få at vide, er det ofte bots... programmer som scanner diverse P2P net efter specifikke nøgleord og automatisk sender en abusemail afsted til den ansvarlige ISP. Jeg tvivler på, at du hører mere til dem. Amerikanernes hjernedøde DMCA gælder jo heldigvis kun i USA 8)

mia
12-05-2004, 02:28 AM
ahva siger du sender cypercity også det lort ud? troede lige jeg var fri for at få sådan noget snavs ind af døren=O(

Jowls
12-05-2004, 04:59 AM
Ikke ind ad døren - i din E-mail. Og de sender det bare videre til dig uden at give amerikanerne oplysninger om din adresse eller noget. Indtil nu har jeg ikke set tegn på at det drejer sig om andet end en skræmmekampagne, så jeg ignorerer det bare... 8)

larry the lion
12-05-2004, 09:57 AM
takker...

:lol:

Smiley_Carpe_Diem
12-05-2004, 04:07 PM
En måde man kan "undgå" disse mails er ved at oprette sig ved hotmail, gmail eller andet, bare du ikke anvender sin ISP's gratise mail adresse, for uden den kan de ikke kontakte dig.

AmbY
12-05-2004, 04:49 PM
ved ikke om i allerede har det elelr ve ddet, men det der "finder jer" er deres p2p-spy'es som der bliver skrevet, næsten alle disse py'es kan i selv stoppe download peerguardian (søf fx. på det her inde eller på google.com) det stopper 90-99% af alle de andgreb der bliver lavet. og når den nye version 2,0 udkommer så bruger programmet ikke længere noget system resourcer, og så er livet jo bare skønt. ;)

bare en ide.

MvH.DK AmbY

komas
12-05-2004, 05:09 PM
En måde man kan "undgå" disse mails er ved at oprette sig ved hotmail, gmail eller andet, bare du ikke anvender sin ISP's gratise mail adresse, for uden den kan de ikke kontakte dig.

man vil jo altid have en mail hos sin isp, men man vælger selv om man vil bruge den.

Anonym
12-05-2004, 09:09 PM
er det kun cybercity og stofanet kunder der får det?

larry the lion
12-05-2004, 10:56 PM
ved det ikke men jeg får dem fra stofanet af..

de sender mig en mail som denne....

Kære Kunde.

Vi har d. d. modtaget en skriftlig henvendelse omhandlende brud på ophavsret via dit StofaNet abonnement.

Henvendelserne peger i retningen af at den eller de Pc'er, der er tilsluttet dit StofaNet abonnement,
benyttes til at "dele" ophavsrets beskyttet materiale (Film, Spil, Musik m.m.) på nettet via programmer,
som E-Donkey, Kazaa, DirectConnect eller andre lignende fildelings tjenester.

Vi gør opmærksom på at udbredning/deling af copyright beskyttet materiale er brud på licensaftalen
og er i direkte strid mod Dansk lovgivning. Du risikerer derfor at blive retsforfulgt af det pågældende firma,
såfremt du ikke omgående indstiller denne aktivitet samt straks fjerner det pågældende materiale fra din PC.

Du bedes omgående indstille denne aktivitet. Hvis det fortsætter, og vi modtager flere klager,
kan det blive nødvendigt at lukke for StofaNet tilslutning i henhold til $7.1 (f) i StofaNets aftalevilkår.
Du kan til en hver tid se vores gældende aftale vilkår på dette link:

http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=29&menuid=57&parentid=4

Derudover skal det nævnes, at den pågældende trafik kan lægge en unødig belastning
på din internet-forbindelse og derfor også dit internet forbrug.

StofaNet Abuse kan desværre ikke kontaktes telefonisk, og vi beder dig derfor besvare denne
henvendelse såfremt De skulle have spørgsmål til ovennævnte.

PS: Henvendelsen Telia Stofa har modtaget, er vedhæftet denne e-mail.

--
Med venlig hilsen / Best regards

StofaNet Abuse Department

Telia Stofa A/S

http://www.stofa.dk

Vedhæft venligst denne mail ved fremtidig korrespondance.

Jowls
12-06-2004, 01:05 AM
8) Og CyberCity skriver sådan her...

Kære Kunde,

Cybercity har modtaget nedenstående e-mail, som omhandler krænkelse af copyright beskyttet software.
Vi har meddelt copyright-indehaveren, at vi mener, at en eventuel overtrædelse af selskabets ophavsrettigheder er en sag for domstolene. Vi har derfor meddelt selskabet, at vi ikke agter at foretage os yderligere i sagen.
Cybercity gør dog opmærksom på, at i det omfang selskabet kan dokumentere, at henvendelsen vedrører en igangværende krænkelse, kan Cybercity være forpligtet til at lukke forbindelsen midlertidigt mhp. at bringe krænkelsen til ophør.

Venlig hilsen

Cybercity A/S

knezic
12-12-2004, 05:33 PM
Jeg fik mit fra TDC, de fangede cd1 af en film. Ville høre om det er en god ide at fx. skifte IP, eller skal man bare ignore de breve, men TDC skrev tilbage på deres email at de opfodrer dem til at melde det til det lokale politi. Skal jeg bare ignore det eller er det måske en ide lige at få ændret nogle ting?

Jowls
12-12-2004, 06:57 PM
Jeg fik mit fra TDC, de fangede cd1 af en film. Ville høre om det er en god ide at fx. skifte IP, eller skal man bare ignore de breve, men TDC skrev tilbage på deres email at de opfodrer dem til at melde det til det lokale politi. Skal jeg bare ignore det eller er det måske en ide lige at få ændret nogle ting?

Det er svært at sige nøjagtigt, hvad du bør gøre, men jeg har personligt fulgt den taktik, at holde en lav profil i et stykke tid efter at jeg har fået en abuse-mail. Dog ville jeg under alle omstændigheder hente CD2 af filmen, så jeg havde en komplet udgave :)

Når jeg siger "lav profil" mener jeg naturligvis ikke fildeling generelt, men kun at jeg prøver at undgå at det samme firma opdager mig igen med fingrene i kagedåsen ugen efter. Så vidt jeg ved, er der koncensus mellem de danske internetudbydere om, at man blot sender abuse-mails videre uden at bekymre sig mere om det, men kommer der mange fra samme klager, kan det jo godt være at TDC bliver lidt grovere i tonen.

Desuden er der jo tale om automatiske programmer som løbende scanner P2P-net for pirater og fyrer mails af til diverse udbydere verden over, men hvis den samme IP dukker op mange gange indenfor kort tid, risikerer man at komme på det amerikanske firmas liste over mulige "storforbrydere" som bliver checket nærmere efter i sømmene. Ikke fordi de kan gøre meget som loven er lige nu.....

Min sidste abuse-mail var f.eks. fra et firma som holder øje med Marvel og alle deres varemærker - Spiderman, X-Men, Fantastic Four osv. - så i øjeblikket henter jeg primært spillefilm. Får jeg så en abuse fra Universal Studios, så nøjes jeg med at hente Paramount film i et par måneder... 8)

knezic
12-18-2004, 07:40 PM
Ja, okay men lidt grovt af TDC at opfodre til at melde det til politiet, men op til dem da. Men er det smart at skifte IP? specielt hvis du nu har hentet meget med den? Ny ip, ny historie ;)

komas
12-18-2004, 07:46 PM
Ja, okay men lidt grovt af TDC at opfodre til at melde det til politiet, men op til dem da. Men er det smart at skifte IP? specielt hvis du nu har hentet meget med den? Ny ip, ny historie ;)

selvom han skifter ip, så ved TDC jo stadig goddt hvem han er, så det hjælper jo ikke noget.

Jowls
12-18-2004, 09:07 PM

Der er endnu ikke noget som tyder på, at APG eller deres udenlandske våbenbrødre benytter akkumulerende statistikker i deres spionvirksomhed - herunder forsøger at holde regnskab med hvilke filer som deles af et bestemt IP.

I realiteten KUNNE det godt virke for statiske IP'er, men for dynamiske ville de være nødt til at få oplyst adressen fra udbyderen i hvert enkelt tilfælde, så antallet af dommerkendelser ville eksplodere (de er ikke gratis for APG).

Hvis metoden skulle fungere i praksis, ville det kræve et samarbejde mellem APG og udbyderne, så APG kunne få direkte real-time adgang til at krydsreferere IP'er til fysiske personer.

Om noget sådant kunne tænkes ved jeg ikke (se f.eks. sagen med Tiscali og download af APG's software), men jeg spår at den første udbyder som tager skridtet vil miste 50% af sine bredbånds-kunder på få dage :wink:

Hydromann
12-18-2004, 09:21 PM

Der er endnu ikke noget som tyder på, at APG eller deres udenlandske våbenbrødre benytter akkumulerende statistikker i deres spionvirksomhed - herunder forsøger at holde regnskab med hvilke filer som deles af et bestemt IP.

I realiteten KUNNE det godt virke for statiske IP'er, men for dynamiske ville de være nødt til at få oplyst adressen fra udbyderen i hvert enkelt tilfælde, så antallet af dommerkendelser ville eksplodere (de er ikke gratis for APG).

Hvis metoden skulle fungere i praksis, ville det kræve et samarbejde mellem APG og udbyderne, så APG kunne få direkte real-time adgang til at krydsreferere IP'er til fysiske personer.

Om noget sådant kunne tænkes ved jeg ikke (se f.eks. sagen med Tiscali og download af APG's software), men jeg spår at den første udbyder som tager skridtet vil miste 50% af sine bredbånds-kunder på få dage :wink:

Pirat Power! :wink:

knezic
12-19-2004, 12:02 PM
Tjoo, men nu har jeg fast ip, og de har taget mig hente noget pa denne her ip. Men hvis det nu skulle gentage sig at jeg blev taget ville det saa ikke vaere bedre at blive taget pa ny ip istedet for den samme, sa deres advarsel om at fa fjernet mine ting virker, sa ved de at jeg har fjernet.