PDA

Se fuld version : inkommen ip adresse

Micro86
12-03-2004, 10:03 PM
hey en af mine venner har et problem med en ip adresse der har prøvet at komme ind på hans pc flere gange!!! ip adressen er: 212.150.125.1 håber der er nogen der kan hjælpe eller evt sende mig et ip spore program

Acid
12-03-2004, 10:28 PM
Er det noget hans firewall har snuppet eller en blocker (peerguardian / protowall)

Micro86
12-03-2004, 10:40 PM
det er hans firewall der har blokeret den! men det er sket op til flere gange at den ip har prøvet at komme ind

zub
12-03-2004, 10:47 PM
kan du sige hvordan den har forsøgt det?.. hvilken port ville fx hjælpe meget.

Micro86
12-03-2004, 11:47 PM
hvordan kan man finde ud af det for jeg har ikke en skid forstand på det og det har min kammerat heller ikke..... men håber da der er nogen der kan hjælpe for han er ved at være træt af det!!!

zub
12-03-2004, 11:56 PM
kan foreslå et program som agnitium outpost.

http://www.agnitum.com/products/outpost/

den viser samtlige forbindelser som computeren laver/får.
den spørger så brugeren om den givne forbindelse må laves.
(man kan self. lave regler, sådan så fx ens p2p program må lave alle de forbindelse det har behov for uden først at spørge om lov)

det skriver tydeligt hvilken port personen prøver at forbinde på (og hvis det er en officielt brugt port (som fx "ftp") så skriver den også dette.

The Galloping Goose
12-04-2004, 12:01 AM
hmmm.... hvis det er en "script kid" vil en port skan af vedkommende normalt stoppe det (det vil fortælle vedkommende at han er opdaget).

zub
12-04-2004, 12:28 AM
og hvis det er en fyr der har en mission, men bare ramte forkert risikere man at pisse fyren af.. og det vil man ik.

har jeg prøvet.. han hackede min com, fandt min mail og gik amok med spam... endte med at jeg kontaktede folk og fik ham dos'et fra et par hurtige servere.. så stoppede det...

ik ligefrem noget jeg er stolt af.. men var ret træt af ham